Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Verbruik tijdens stilstand bij een C4?

  1. #1
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard Verbruik tijdens stilstand bij een C4?

    Zo erg zal het wel niet zijn, maar het is me wel opgevallen.
    Als ik na enkele honderden kilometers rijden een stop maak, valt me op dat de benzinemeter na het opnieuw starten plotseling een liter of 10 weiniger aangeeft dan voor de stop. Is dit een of andere rare afwijking in de benzinemeter, of krijgt deze een reset bij het starten? Is dit meerdere mensen opgevallen? En wie heeft hier een oplossing voor.
    Het is natuurlijk geen ernstig geval, maar het is wel even slikken als je denkt dat je nog 20 liter aan boord hebt, en na het stoppen nog maar 10 .
    Oh ja, er lekt geen benzine en het verbruik klopt aan het einde van de rit wel (tenminste... :oops: ).

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Doet mijn 80 ook, en alle 80s en 90s daarvoor ook. It's not a bug, it's a feature.

    Ik maak me geen illusie over de nauwkeurigheid van de benzinemeter, zo valt bijvoorbeeld ook op dat-ie over het eerste kwart een stuk langer doet dan over de volgende kwarten van de tank.

    Tom

  3. #3
    Wanderer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Posts
    2.333
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Ik maak me geen illusie over de nauwkeurigheid van de benzinemeter, zo valt bijvoorbeeld ook op dat-ie over het eerste kwart een stuk langer doet dan over de volgende kwarten van de tank.
    Dat klopt, dat is mij ook opgevallen. Verder valt ook op dat, als de benzinemeter halverwege (of nog verder) in het rood staat en ik tank de wagen vol, er maar een liter of 65 bijgetankt wordt. Dit terwijl dit er zo'n 75 zouden moeten zijn als ik mijn benzinemeter moet geloven. Maar goed, dit is altijd nog beter dan wanneer het omgekeerde het geval zou zijn.

    Groet,
    Erik

  4. #4

    Standaard

    De temperatuurmeters en brandstofmeters in de wat oudere types Audi zijn inderdaad geen toonbeeld van precisie. Waarschijnlijk zijn ze ook meer bedoeld om de waarden in wat grovere mate weer te geven.

    Wanneer je dit weet is het op zich geen ramp, gewoon een beetje rekening mee houden ...

  5. #5
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Ben inmiddels (helaas) terug van vakantie. De 100 heeft het prima gedaan, en loopt nu "boterzacht" (enkele foto's van de 100 met zéér goed gezelschap staan nu in het album). Een lang end rijden is volgens mij enigszins te vergelijken met een kleine revisiebeurt voor de motor. Je weet niet wat je hoort (niet hoort) als je van de autoweg af komt. Trouwens, het was ook even schrikken toen ik de coupe weer eens startte na een week stilstand. Joe Cocker is er niets bij..... :?. Helaas deden niet alle cilinders mee, maar ja, de vanaf maart/april zal dit ook verholpen worden. Trouens, weet/ heeft nog iemand een setje originele velgen voor een coupé gt/quattro te koop?


  6. #6
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Ik weet dat dit laatste een herhaalde vraag is, maar misschien dat er hier of daar het één of ander te koop is gekomen.....

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •