Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Benzineverbruik 2.3E 44

  1. #1

    Standaard Benzineverbruik 2.3E 44

    Hallo allemaal,

    Alleereerst complimenten voor dit forum, leuk om alles te lezen en goed om te weten dat er mensen bij zitten die er echt verstand van hebben.

    Ik heb wel verstand van mooie auto's. Ik rijdt zelf een Audi 100 2.3E Quattro uit 1990 (type 44 dus, handbak). Die auto rijdt echt ge-wel-dig.

    Tijdens mijn zomervakantie heb ik het voor elkaar gekregen om mijn motor kapot te rijden (jawel, de 2.3 vijfcilinder met een kapot lager). Ik had hem te veel op zijn staart getrapt maar volgens mijn neef (subdealer van Audi) kon het zijn dat dat blok al een keer met te weinig olie had gelopen bij de vorige eigenaar.

    Anyway, heb mijn neef zo gek gekregen om er een ander blok in te bouwen en dat is gelukt. Het is niet zo'n goed blok als het vorige maar het rijdt.

    Wat mij wel vies tegenvalt is het benzineverbruik. Ik rijd (egenlijk alleen) lange stukken maar als ik mazzel heb rijdt ik 1 op 7,5! Nu las ik wat over koelvloeistoftemp en verbuik op het forum, geldt dat hier ook voor? De temparatuur van loopt altijd erg op, zelfs nu het bijna vriest staat hij altijd tussen 100 en 110 graden. Ik heb hem laatst ook al laten afstellen met een C02 meting; heeft niet veel geholpen. Wat mij ook opvalt is dat de benzinepomp herrie maakt

    Oh ja, heeft iemand een idee waar ik goedkoop mijn airco kan laten bijvullen (hij is al omgebouwd naar R134). Door het lange stilstaan is hij volgens mij leeggelopen.

    Wie o wie?

  2. #2
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Welkom op de site Julius. Plaats je binnenkort een paar fotootjes van je audi hier op de site??? Je kan dat in je album doen! Ben er erg benieuwd naar, ik rijd zelf een typ44 100 en 200 :-)
    Ik weet helaas geen antwoord op je vraag, zo technisch ben k nie. Mijn 200Turbo rijd met bloed zweet en tranen net 1 op 11 op de snelweg, maar als ik paar keer lekker gas geef staat ie meteen op 1 op 7

  3. #3

    Standaard

    Tsja je moet er wat voor over hebben he. Ik zal snel ff een paar foto's erop zetten. Het is nog echt een mooie. Bordeauxrood metallic met van die rode achterlichten (niet doorgetrokken) en weinig tot geen krassen. Lekkere velours-bekleding en er zat toen al een quattro-pakket op met (iets) specialere kuipstoelen, skiluik, extra meters. Echt een topper; ga er over twee weken mee op winterport. Ik hoop alleen wel dat ik de Autobahn nu wel overleef. Ik zal in elk geval wat minder hard rijden..

  4. #4
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    onze collectie typ44's:

    http://www.audiforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=303


    :P de grijze heeft de doorgetrokken rode lampjes :P

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •