Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: KU stationairloop probleem

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard KU stationairloop probleem

    Heb bij de KU stationair probleem, heb alles vernieuwd sigaar, isv, mult temp sensor, hangt onder de temp aansluiting op het blok vorenaan, nullastschakelaar.

    Waar zou het nou nog aan kunnen liggen dat hij af en toe naar de 1200 tot 1400 toeren gaat, op benzine en op gas, dus vacumlek sluit ik uit omdat ik ook al alles in gespoten heb met remmenreiniger.
    Het enigste wat hij nog zou kunnen zijn denk ik zelf, de warmupvalve, maar ik weet het eigenlijk helemaal niet meer.
    Aarde op het blok heb ik zelfs dubbel erop op, dus van een sloper de aarde kabels ervanaf en op deze erbij erop en alles schoongemaakt.
    Wie heeft het al eens meegemaakt en wil dit met me delen?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.872
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: KU stationairloop probleem

    Titel aangepast, 'ik weet het niet meer' is geen duidelijke omschrijving van het probleem.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: KU stationairloop probleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny666 Bekijk Berichten
    Heb bij de KU stationair probleem, heb alles vernieuwd sigaar, isv, mult temp sensor, hangt onder de temp aansluiting op het blok vorenaan, nullastschakelaar.

    Waar zou het nou nog aan kunnen liggen dat hij af en toe naar de 1200 tot 1400 toeren gaat, op benzine en op gas, dus vacumlek sluit ik uit omdat ik ook al alles in gespoten heb met remmenreiniger.
    Het enigste wat hij nog zou kunnen zijn denk ik zelf, de warmupvalve, maar ik weet het eigenlijk helemaal niet meer.
    Aarde op het blok heb ik zelfs dubbel erop op, dus van een sloper de aarde kabels ervanaf en op deze erbij erop en alles schoongemaakt.
    Wie heeft het al eens meegemaakt en wil dit met me delen?
    ook het regelkastje onder het dashb gecontroleerd cq vervangen?
    de warmupvalve heeft hier eigenlijk nix mee te maken, de koud start (en de andere) verstuiver heeft wel eens de neiging om na te druppelen wat hierop van invloed zou kunnen zijn. maar de regelkast van oa de sigaar juist weer wel.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: KU stationairloop probleem

    Viermaal het regelkastje, relais, heb ik er drie van er zou toch eentje goed moeten zijn meen ik?

    Nieuw zijn ze ja niet meer te krijgen, kopen, wel is er in brabant een bedrijf wat ze schijnt te kunnen reviseren.

    Maar ik heb bij ze alle drie de ralais hetzelfde probleem, het geke is als ik wat vernieuw eraan zoals nullastschakelaar.
    Dan is het een tijdje goed en opeens begint het weer, luchtmassa meter zit er toch niet op dacht ik of ben ik daar abuis mee, en speedsensor zit op deze toch ook niet of meen ik dat maar?
    Ik meen dat ik alles gehad heb op een geriviseerd relais na, kun of kan ik dat relais zelf kontroleren op de een of andere manier?

  5. #5
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: KU stationairloop probleem

    Oke, dat van de regelaar wist ik niet.
    maar dit is geen relay echt een elk regelkastje.

    maar goed, de warmloop regelaar kun je door meten bij een koude motor.
    de stekker er af nemen en de 2 contacten door meten met de Ohm stand.
    deze zou tussen de 18 en 28 Ohm moeten hebben.
    is dit oneindig, dan is de hittedraad van het bimetaaltje kapot.

    de laatste oplossing die ik dan nog kan bedenken is een slecht werkende brandstofpomp relay.
    deze werkt samen met de door jou al vervangen onderdelen en de brandstofpomp.

    maar even terug denken, is dit probleem continue of alleen bij koude motor of alleen bij warme motor?

    mis je verder nog vermogen of trekt de motor verders gewoon door?
    als dit laatste (missend vermogen) dan kan het ook liggen aan de K jet lucht klep, als deze niet rondom aansluit (zoals het behoord te doen) heb je daar een grote luchtlekkage.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: KU stationairloop probleem

    Vermogen mis ik niet Viermaal, alhoewel op gas mis ik wel wat ik op benzine heb.

    Het is niet continue, het komt in een keer opzetten, gaat meestal weg als ik kort de moter mishandel dus flink gas geef, maar niet altijd.
    Als hij dan niet terug gaat en ik haal de kabel van de tempsensor af en steek hem weer terug erop blijft het weg tot ik hem opnieuw gestart heb dan is het meestal na een korte tijd weer daar.
    Als ik dat met dat kabeltje herhaal blijft het weg tot het starten de volgende keer, de warmloop regelaar werkt gewoon hoor bimetaal is heel, maar mij of ik dacht dat hij daar misschien valse lucht door kan aantrekken.
    Brandsofpomp relais welk nr is dat, ik maak het me even makelijk door het te vragen hoef ik het niet in het boek te zoeken.
    Ik zag ook dat je gereageert had op dat of de vraag welke zekering dat het was of is om het helestationair systeem eruit te gooien, als ik het helemaal niet vind zal ik dat moeten doen lijkt me of heb je een andere voorslag voor als het niet zou lukken.
    Ik had al gedacht aan een onderbreking met schakelaar op het dash tussen de isv in.

    Nog even terug gelezen wat je geschreven hebt, bij koude moter merk ik het niet, hij draaid dan even wat hoger in de toeren en gaat ook terug naar de 850 tot 900 toeren.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 05-04-12 om 19:27.

  7. #7
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: KU stationairloop probleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny666 Bekijk Berichten
    Vermogen mis ik niet Viermaal, alhoewel op gas mis ik wel wat ik op benzine heb.

    Het is niet continue, het komt in een keer opzetten, gaat meestal weg als ik kort de moter mishandel dus flink gas geef, maar niet altijd.
    Als hij dan niet terug gaat en ik haal de kabel van de tempsensor af en steek hem weer terug erop blijft het weg tot ik hem opnieuw gestart heb dan is het meestal na een korte tijd weer daar.
    Als ik dat met dat kabeltje herhaal blijft het weg tot het starten de volgende keer, de warmloop regelaar werkt gewoon hoor bimetaal is heel, maar mij of ik dacht dat hij daar misschien valse lucht door kan aantrekken.
    Brandsofpomp relais welk nr is dat, ik maak het me even makelijk door het te vragen hoef ik het niet in het boek te zoeken.
    Ik zag ook dat je gereageert had op dat of de vraag welke zekering dat het was of is om het helestationair systeem eruit te gooien, als ik het helemaal niet vind zal ik dat moeten doen lijkt me of heb je een andere voorslag voor als het niet zou lukken.
    Ik had al gedacht aan een onderbreking met schakelaar op het dash tussen de isv in.

    Nog even terug gelezen wat je geschreven hebt, bij koude moter merk ik het niet, hij draaid dan even wat hoger in de toeren en gaat ook terug naar de 850 tot 900 toeren.
    oke , vermogens verlies op gas is niet vreemd

    het brandstofpomprelay is nr 10.

    maar het gaat om een warme motor.
    zal proberen mijn gedachte neer te zetten.

    dus dan behoord via de nw temp zenders er geen extra brandstof in gespoten te worden.maar deze zijn nw.

    tenzij je extra gas geeft, dan komt de koudstart injector ff erbij , zou kunnen na lekken, maar deze doen dat als ze slecht zijn continue.

    maar als er een teveel aan lucht binnenkomt, is de sigaar ook van slag en wil dit compenseren.
    dan zou er evt toch een lucht lekkage van de injector O-ringen kunnen zijn, maar die heb je al gecontroleerd, toch?
    gaat de gas klep wel volledig dicht? ( die thv je nullastschakelaar)
    gaat de K jet -luchtweger- plaat wel volledig dicht?
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: KU stationairloop probleem

    O ringen heb ik niet visueel nageken maar tijdens dat hij in de loup zat dus op 1200 toerne zat en toen met remmenreiniger ingespoten bijna een hele fles heb ik eraan gebruikt en geen enkele hik van de moter te bespeuren.
    Gasklep gaat helemaal dicht en duwd ook de nullastschakelaar in dus dat sluit ik ook uit, luchtwegen gaat dicht helemaal op benzine op gas word hij open gehouden door het omvl systeem.
    Zou er ergens een sluiting in de auto kunnen zitten, omdat onder het dash is het een rotzooi een alarm is erbij gehangen en ziet er niet echt profesioneel uit, tevens valt af en toe de boordcomp uit en komt met een waarde nr 50 aan zetten, moet dan op de klok duwen en dan is hij weer normaal. Maar ook dat lijkt me sterk het ziet er uit alsof het al jaren bijna net zo oud als de auto is erin zit, en dan zou het probleem al vaker voorgekomen moeten zijn toch?
    Ik ga morgen eens dat brandstofrelais proberen, maar hoe bedoel je dat met nw temp zenders zijn nw staat nw voor nieuw, dan klopt het bijna helesysteem heb ik na gelopen, had hem namelijk graag orgineel gehad, op het lpg syteem na.

  10. #9

    Standaard Re: KU stationairloop probleem

    Dat is het allemaal niet. Je hebt waarschijnlijk een kabelbreukje in de kabelboom van het stationairrelais (dat brede VDO-ding in het voeteneinde aan de bestuurderskant) naar de nullastschakelaar. Dat komt vaak voor. Bij goed warme motor of na lange stukken hoogtoerig rijden (trillingen!) is de kabelboom onderbroken, bij koude motor of rustig rijden niet. Soms ook omgekeerd.

    Het stationairrelais denkt bij onderbroken verbinding dat het gas niet losgelaten is, en houdt de toeren ergens rond de 1200-1500.

    Ik heb dat zelf al bij drie Audi's gehad. Enige remedie is nieuwe bedrading trekken. Maar je kunt er overal vrij goed bij, dus 't is een zaterdagmiddagklusje. Laat de oude kabelboom gewoon zitten en trek nieuwe draden parallel eraan. Het zijn maar drie draadjes, dus niet veel werk.
    Laatst gewijzigd door brun; 06-04-12 om 00:40.
    Brun de/uit/uut/from/aus Amsterdam.

    http://www.coupegt.nl

  11. #10
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: KU stationairloop probleem

    nw is nieuw, daar hebje dan geen nakijken meer aan.
    Als alles corect is, dan blijft er niet veel meer over.
    Maar een lucht lekkage hoeftniet altijd naar binnen te zijn.
    Het kan ook juist naar buiten toe en an heb je een te rijk mengsel met dit als gevolg.
    Ook kan het nog te maken hebben metde compressie en klepspeling.
    Zoals gezecht denk ik gewoon hardop mee.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: KU stationairloop probleem

    Viermaal relais geprobeert schijnt het niet te zijn, maar als ik het relais of de zekering, 13, eruit trek blijft hij gewoon in de 1400 toeren gebied hangen.
    Dus de sigaar, isv, blijft dan gewoon geregeld worden.

    Kompressie van de moter is goed is geen afwijking in te vinden, klepspelling is zelfstellend, olie druk, blijft er niet veel over voor me.

    Brun

    Kabelbreuk daar kan ik me wat bij voorstellen, moet ik of kan ik dan allen die driekabels van de nullastschakelaar vernieuwen of moet ik alles doen?

    Zwarte kabel, bruin blauwe kabel zie ik op het regelapperaat terug maar de witte kan ik niet terug vinden, heb je misschien een schema voor me of vind ik dat in het boek?
    Vraagbaak heb ik hier en nog eentje of twee Bentley?
    Liever was me een schema van iemand die het al eens of een paar keer gedaan heeft.

  13. #12
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: KU stationairloop probleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny666 Bekijk Berichten
    Viermaal relais geprobeert schijnt het niet te zijn, maar als ik het relais of de zekering, 13, eruit trek blijft hij gewoon in de 1400 toeren gebied hangen.
    Dus de sigaar, isv, blijft dan gewoon geregeld worden.

    Kompressie van de moter is goed is geen afwijking in te vinden, klepspelling is zelfstellend, olie druk, blijft er niet veel over voor me.

    Brun

    Kabelbreuk daar kan ik me wat bij voorstellen, moet ik of kan ik dan allen die driekabels van de nullastschakelaar vernieuwen of moet ik alles doen?

    Zwarte kabel, bruin blauwe kabel zie ik op het regelapperaat terug maar de witte kan ik niet terug vinden, heb je misschien een schema voor me of vind ik dat in het boek?
    Vraagbaak heb ik hier en nog eentje of twee Bentley?
    Liever was me een schema van iemand die het al eens of een paar keer gedaan heeft.
    ik heb geen schema uit de oude serie, maar als je een Bentley hebt daar is alles al in beschreven
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: KU stationairloop probleem

    Viermaal inderdaad bentley staat veel in eigenlijk veel te veel en niks van KU maar wel van alle andere, WC heeft zelfde regeling dacht ik.

    Maar was, dat van dat schema eigenlijk meer een vraag aan Brun, die schreef iets van een kabelbreuk, wat me eigenlijk wel logisch lijkt met een auto van meer als 25 jr oud.
    Heb iets gezien in de vraagbaak die heb ik ook dat de witte van de warmupvalve af zou komen maar ik heb voor dat allemaal te zien langzaam al een vergrootglas nodig, en dat met de leesbril.

    Had dus graag een schema van iemand gehad wat er hoe het allemaal loopt de bedrading van de sigaar bediening.

    Nullastschakelaar staat trouens in de vraagbaak als smoorklepschakelaar en niet als nullastschakelaar heb me kapot gezocht opeens zag ik smoorklepschakelaar staan en het zou hem moeten zijn de kleurcodes van de kabels passen erbij namelijk.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 06-04-12 om 20:43.

  15. #14

    Standaard Re: KU stationairloop probleem

    Hier het volledige schema van de 100 met KU-motor: http://www.9000mijl.nl/stroomloopschema100quattro.zip

    De nullastschakelaar moet trouwens hoorbaar klikken als je het gas beweegt (met de motor uit natuurlijk, en onder de motorkap, anders hoor je het niet).

    En het stationair toerental (schroefje in het gasklephuis) moet zo ingesteld zijn, dat de motor uitgaat (na wat gesputter) als je de stekker van de sigaar lostrekt.
    Laatst gewijzigd door brun; 07-04-12 om 10:32.
    Brun de/uit/uut/from/aus Amsterdam.

    http://www.coupegt.nl

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: KU stationairloop probleem

    Brun dankje wel ik merk al wat verbetering, maar die ene kabel die sprongcontact of sprong ding kan ik maar niet vinden ik weet niet eens waar dat ding zou moeten zitten of waar het onderdeel van uitmaakt.
    Er staat wel Brun maar als iemand anders het weet ik sta voor alle hulp open.
    Bij voorbaat dank.

    Brun dankjewel beide gevonden en nieuwe kabels gelegd zoals het uitziet is het probleem waarschijnlijk verholpen, maar ik juich nog even niet te vroeg.
    Heel enkele keer wil hij nog eens richtig de 1000 gaan of 1050.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 11-04-12 om 12:26.

  17. #16

    Standaard Re: KU stationairloop probleem

    Je bedoelt F93 in het schema, Drucksprungschalter?

    Ik heb er helaas geen foto van. Maar als je vóór de auto staat (met de motorkap open natuurlijk!), zit die schakelaar achter de motor tegen het schutbord, pal onder het plaatje met je chassisnummer.

    Het is een kleine 'vliegende schotel'; er zit een elektrische aansluiting op en een vacuumleidinkje.

    Wat betreft de sigaar: die dingen blijven toch gevoelig. De mijne was altijd goed en ik maakte 'm ook best vaak schoon. Maar mijn auto heeft ook vaak dat stationairprobleem. Vandaag ging het weer weg nadat ik de sigaar wéér eens schoon had gemaakt. Misschien toch eens een andere proberen? Audi heeft in de jaren tachtig een recall gehad vanwege die sigaren omdat ze te snel sleten. Maar er zijn maar weinig Audi's die destijds daadwerkelijk terug naar de dealer zijn geweest. Dus kom je nu, bijna dertig jaar later, nog steeds sigaren tegen die al decennia slecht zijn...
    Laatst gewijzigd door brun; 12-04-12 om 19:47.
    Brun de/uit/uut/from/aus Amsterdam.

    http://www.coupegt.nl

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: KU stationairloop probleem

    Brun die van mij loopt nou perfect dankzij je oplossing, meete wel stroom over de kabels maar heb ze toch maar vernieuwd.

    En nou blijft hij het doen, wat betreft die sigaar, dan hoop ik maar dat ene van de drie wat ik hier heb een recall is geweest, die nieuwe ben ik niet kapot van, loopt bij mij op 1000 toeren terwijl de orginele op 850 tot 900 loopt, en dat vind ik prettiger.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •