Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: S4 Tellerbak met Motorcheck en Boordcomputer erin inbouwen in 100 C4

  1. #1
    Addix's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard S4 Tellerbak met Motorcheck en Boordcomputer erin inbouwen in 100 C4

    Beste,

    Ik heb een audi 100 C4 uit jaa geloof het of niet... 1995.

    Nu heb ik een tellerbak gescoord van een S4 met de witte platen, ook zit er een display boven in het midden in de teller en het display in het midden onder waar het verbruik ect op af te lezen is.

    Nu weet ik dat ik om de bc te bedienen ik een andere stuurschakelaar nodig heb. als ik deze haal en erin zet werkt de bc dan naar behoren? hij geeft nu namenlijk geen oliedruk aan, hoewel ik wel een sensor in het blok moet draaien voor de druk en temperatuur om de anologe sensoren aan de gang te krijgen.

    Vraag ik me dus af hoe ik de druk te zien krijg op het digitale display. en of ik dan ook direct cruise control etc heb als ik die bedienings stok achter het stuur erin zet.

    Ook werk het checksysteem enigzins. Hij geeft namenlijk wel aan als de tank in de reserve staat.. maar geeft ook constant aan dat er iets mis is met de verlichting terwijl die 100% functioneert, hij piept nu ook om de zoveel tijd en hij laat dan het oliekannetje zien omdat hij denkt dat er geen druk is.

    Kan ik dit werkend krijgen? of kan ik beter het bovenste display eruit halen en de 4 lampjes terug zetten voor bepaalde storingen?

    Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.

    Mvg, Wesley Crielaars.

  2. #2
    ToeToeT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: S4 Tellerbak met Motorcheck en Boordcomputer erin inbouwen in 100 C4

    Om te beginnen hebben we het over 3 verschillende dingen:
    1: boordcomputer (BC) voor het verbruik (gemiddelde, actuele, hoeveelheid erbruikte brandstof van de huidige rit, en de 'draai-uren'. Voor een turbo blok geeft deze geloof ik ook de turbo druk aan (weet k niet zeker). Deze kan je werkend krijgen door een andere stuurstengel te monteren en de bedrading aan te leggen (niet heel ingewikkeld, heb het zelf ook gedaan, kan je wel ergens op het forum terugvinden.
    2: Het autocheck systeem. Display met symbooltjes voor kapotte lichten, remlichten, olidruk, ruitensproeier vloeistof, brandstof en lege accu. Voor ieder van deze functies moet er een sensor aanwezig zijn en deze dient dus ook goed aangsloten te zijn. Om dat allemaal werkend te krijgen ben je wel ff zoet maar het kan wel.
    3: de extra meters in de tellerbak voor tijd, olidruk en olietemperatuur. Voor deze heb je ook extra sensoren nodig (iig voor de oliedruk) om het werkend te krijgen, is iets minder werk dan de autocheck als je maar de juiste schema's hebt.
    Succes !
    IXLR8 !

    (p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •