ik heb de brandstofpomp al 2x vervangen zonder een speciaal instrument te gebruiken. Het is een vervelend klusje maar goed te doen. Trouwens de pomp kan het nog heel lang volhouden met dit zoemende geluid. Het is wel irritant.
groet Erik
ik heb het zowel in de 100 cc als 100 cd. dacht dat erbij hoorde. ik heb er weinig last van, in eerste instantie denk je dat het om een lekke uitlaat gaat als je naast de auto staat..
lambik hoe kom je daar dan bij? via de verhoging in de achterbak? ter hoogte van de lijn tussen de twee wielen achter in?
vertel
@tias44, ja dat geluid hoort er ook een beetje bij klopt.
Je komt er inderdaad bij in de kofferbak op de verhoging tegen de achterbank aan. Precies in het midden zit onder de bekleding een witte schijf van ongeveer 30 cm doorsnede. Deze moet je eraf halen / draaien. Het beste is om de pomp te vervangen als de tank bijna leeg is omdat je anders in de benzine zit te werken. Zo uit mijn hoofd zit de pomp samen vast met 3 rubbers deze kun je eruit friemelen. Het is wel een gedoe hoor omdat de vlotter die verbonden is met de benzinemeter er ook aan vast zit met een soort van stangenstelsel. Anyway als je de pomp los hebt moet je de stroomvoorziening losdraaien die bovenop zit. Volgens mij kun je dan de pomp eruit halen en een nieuwe plaatsen. Bij het terugplaatsen goed opletten dat de stangetjes van de vlotter niet in de war raken met de kabels van de stroom voorziening. Dan wordt de juiste benzinestand niet meer aangegeven. Heb ik gehad dus kon ik nog een keer de tank in. Oja bij mijn auto waren die drie ophangrubbers half vergaan en gescheurd. Misschien ook handig om deze te vervangen.
groet Erik
pomp vervangen bij een c4 is idd niet moeilijk. kun je er zo uitschuiven.
http://12v.org/urs/Fuel%20Pump%20Tes...Procedures.pdf
Die site kende ik nog niet, mooi.
Is er al een topic waar alle relevante sites voor typ 44, B4 en C4 vermeld staan?
http://12v.org/cars.php
Kijn brandstofpomp zoemt al 5 jaar... blijkbaar betekend het niet altijd dat hij binnenkort er echt mee ophoud.
Bij een C3 heb je ook geen special tools nodig hoor. Bijna lege tank werkt prettig. Je kunt via de kofferbak erbij. In het midden zit inderdaad een schijf waaronder de boel zit. Borgring los tikken en dan kan je het vlotterdeksel lichten, slangen losmaken en het hele vlotterelement eruit halen. Met wat gedoe krijg je dan de pomp inclusief rubberen houder los van de konststof plaat. Nieuwe pomp in het oude rubber en weer plaatsen. Niet moeilijk, wel een kutklus, want alhoewel je er bij kan komen ligt het niet echt comfortabel op de rand van de kofferbak.
Ik heb nog een nieuwe pierburgpomp liggen....staat ook wel op marktplaats.