Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 43

Onderwerp: Storingen in instrumentenpaneel

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    37
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: massa probleem?

    Ja dat is de goeie tellerbak nu moet ik alleen een foto van die grote printplaat hebben.....plaatje 3zie je de achterkant ervan ik wil graag de andere kant zien om de mijne ermee te vergelijken omdat bij mij de contactpunten waar de stekkers zitten zijn verkloot door de vorige eigenaar en ik denk dat dat 1van de oorzaken kan zijn van mijn problemen

    Bedankt voor je hulp tot zover

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: massa probleem?

    Als je geen nieuwe tellerbak kunt vinden dan kun je altijd nog kabels op de print solderen en die stekker weg laten vallen, maar dan zul je er iets tussen komen het zetten zodat het demontabel is.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    37
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: massa probleem?

    Ja dat zou kunnen maar de stekker is oké het gaat om de contactjes op de printplaat die niet goed zijn sommige horen aan mekaar en andere niet en bij de mijne is er tussen de contactjes over de lengte doorheen gekrast of zoiets en later weer wat aan elkaar gesoldeerd en volgens mij is het daar niet helemaal goed gegaan..

    Ik zal morgen ff een foto proberen te plaatsen om het duidelijker te maken

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: massa probleem?

    Als er aanmekaar horen te zitten dan soldeer je daar gewoon een kabel tussen, een printplaat is maar gewoon een kabelbos netjes op een plaat verdeeld, als je genoeg benul van die plaat heb kun je de plaat weglaten en met kabels werken, maar dat ziet dan wel niet uit.
    Veel te veel kabel voor nodig en verbindingen.
    Maar als je het nog nooit gedaan hebt ben ik het eens met de rest schakel iemand in ervoor, want ik heb gezien hoe vlug een auto kan affikken door een kortsluiting, dan hoor ik wel eens van dan haal ik de accu ertussen vandaan maar zo snel kan niemand zijn lijkt me.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 23-06-12 om 01:16.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    37
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: massa probleem?

    Ik ga ook vast niet zelf allemaal kabeltjes solderen aan die printplaat ik heb nog even op internet gezocht naar een vervangend instrumenten paneel en ik heb het gevonden hij is 100 euro is dat een redelijke prijs?

    Ik kon het eerst niet vinden maar ik zocht onder tachometer in plaats van kobiinstrument....


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: massa probleem?

    Ik heb een keer een hele zekerings kast opnieuw gemaakt alle alumium pinnen eruit en koper erin, maar ik ben wat stroom aangaat zo twijfel achtig, vooral ook omdat ik die auto heb gezien met kortsluiting.
    Was dus van mening weg ermee, die wagen rijd nou nog rond was een fordexcort rs, heeft nooit meer iets aan zijn zekerings kast gehad.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  7. #27
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: massa probleem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kogelkoppernl Bekijk Berichten
    Ik ga ook vast niet zelf allemaal kabeltjes solderen aan die printplaat ik heb nog even op internet gezocht naar een vervangend instrumenten paneel en ik heb het gevonden hij is 100 euro is dat een redelijke prijs?

    Ik kon het eerst niet vinden maar ik zocht onder tachometer in plaats van kobiinstrument....
    idd 100 euro is een nette prijs, waarschijnlijk ben je veel meer kwijt als je het laat verhelpen.
    wbt de andere zijde van de printplaat, daar heb ik geen picca's van.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    52
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: massa probleem?

    hoi allemaal hoop dat jullie mij kunnen helpen heb al wel een idee wat mijn audi heeft maar er en bevestiging op krijgen zou nog mooier zijn

    heb een audi 100 2.3 v5 bj 95 benzine

    zal de probleempjes op een rij zetten wat er in 3 dagen is gebeurd
    dag 1 dagteller valt uit tezamen met kilometer teller ,dag 2 benzine meter valt uit en accu lampje begint te knipperen,dag 3 lampje abs begint te branden en er kwam een klein wolkje onder stuurkolom vandaan (gelukkig niets verbrand of kaal)

    ik zelf zit te denken aan de dynamo ,want als je accu oplaad dan zijn alle problemen weg ,of massa want bij gebruik knipperlicht begint de lamp dasboard mee te knipperen ,en nu denk de allerdomste vraag want ik kan de zekeringskast in de auto nergens vinden ,accu zat tenslotte ook onder de achterbank hahah

  10. #29
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: massa probleem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door birdy32 Bekijk Berichten
    hoi allemaal hoop dat jullie mij kunnen helpen heb al wel een idee wat mijn audi heeft maar er en bevestiging op krijgen zou nog mooier zijn

    heb een audi 100 2.3 v5 bj 95 benzine

    zal de probleempjes op een rij zetten wat er in 3 dagen is gebeurd
    dag 1 dagteller valt uit tezamen met kilometer teller ,dag 2 benzine meter valt uit en accu lampje begint te knipperen,dag 3 lampje abs begint te branden en er kwam een klein wolkje onder stuurkolom vandaan (gelukkig niets verbrand of kaal)

    ik zelf zit te denken aan de dynamo ,want als je accu oplaad dan zijn alle problemen weg ,of massa want bij gebruik knipperlicht begint de lamp dasboard mee te knipperen ,en nu denk de allerdomste vraag want ik kan de zekeringskast in de auto nergens vinden ,accu zat tenslotte ook onder de achterbank hahah
    zekerings kast bevind zich links voor, net boven je scherm tegen de voorruit aan, de verklaring bevind zich in het deksel.
    wbt jouw probleemen, verwissel de gelijkrichter/koolborstel set (2 schroefjes en 2 draadjes) en dan sluit je weer wat uit.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    52
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: massa probleem?

    hoi ja die kast heb ik gevonden alleen ik bedoel dus de kast waar alle platte zekeringen in zitten en die zitten dus nie in de kast onder moterkap

  12. #31
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: massa probleem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door birdy32 Bekijk Berichten
    hoi ja die kast heb ik gevonden alleen ik bedoel dus de kast waar alle platte zekeringen in zitten en die zitten dus nie in de kast onder moterkap
    niet onder de motorkap, als je je deur opent, kijk je er tegenaan.
    dat zijdeel van je dashboard welke je dan ziet.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    37
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: massa probleem?

    ik heb me instrumenten paneel vervangen door 1 uit een audi a6 van 1993 alles werkt weer maar nu blijft na t starten alleen me brembsanlage knipperen en me abs lampje blijft branden.......

    ik heb nu ook 3 extra meters waaronder een analoge klok een olie temp meter en een voltmeter alles werkt op me olie temp meter na uiteraard omdat ik die niet heb aangesloten iemand enig idee waar je die kan aansluiten en of ik dan een extra sensor in t blok moet draaien

    Maar het volgende probleem blijft.....de knopjes op me middenconsole zoals me stoelverwarming achteruitverwarming enz die gaan niet branden zodra ik me lampen aan zet het lampje dat aangeeft dat de gebruiker aan staat werkt wel (het onderste lampje van de knop)
    wat kan dit zijn ? alle zekeringen heb ik al gecheckt of gaat deze voeding ook nog via een relais of iets anders?
    Tevens doet me voorgloei lampje het ook niet lampje zelf heb ik al gecheckt en is goed

    iedereen nog bedankt voor het meedenken en geven van info

    greetz nigel
    Laatst gewijzigd door kogelkoppernl; 28-06-12 om 19:20. Reden: +

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    37
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: massa probleem?

    UpPerdepup

  15. #34
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: massa probleem?

    Dat is geen 'probleem', gewoon een paar lampjes in de schakelaars stuk.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #35
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: massa probleem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kogelkoppernl Bekijk Berichten
    ik heb me instrumenten paneel vervangen door 1 uit een audi a6 van 1993 alles werkt weer maar nu blijft na t starten alleen me brembsanlage knipperen en me abs lampje blijft branden.......
    weet je zeker dat ze bij jouw oude tellerset niet verwijdert waren om de problemen te verdoezelen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kogelkoppernl Bekijk Berichten
    ik heb nu ook 3 extra meters waaronder een analoge klok een olie temp meter en een voltmeter alles werkt op me olie temp meter na uiteraard omdat ik die niet heb aangesloten iemand enig idee waar je die kan aansluiten en of ik dan een extra sensor in t blok moet draaien
    nee,je moet de sensor vervangen door een met 2 aansluitingen ipv 1
    maar er is geen bedrading voor de sensor naar de meter aanwezig, die moet je ook zelf fabriceren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kogelkoppernl Bekijk Berichten
    Maar het volgende probleem blijft.....de knopjes op me middenconsole zoals me stoelverwarming achteruitverwarming enz die gaan niet branden zodra ik me lampen aan zet het lampje dat aangeeft dat de gebruiker aan staat werkt wel (het onderste lampje van de knop)
    wat kan dit zijn ? alle zekeringen heb ik al gecheckt of gaat deze voeding ook nog via een relais of iets anders?
    Tevens doet me voorgloei lampje het ook niet lampje zelf heb ik al gecheckt en is goed

    iedereen nog bedankt voor het meedenken en geven van info

    greetz nigel
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Dat is geen 'probleem', gewoon een paar lampjes in de schakelaars stuk.
    dat is dus de reden, allemaal zijn ze nl aan elkaar gekoppeld qua verlichting.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    37
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: massa probleem?

    Het is dus net zoals die ouderwetse kerstboomverlichting 1 lampje stuk en de hele sliert brand niet meer dus 1 lampje in 1 van die knopjes stuk en ze doen t allemaal niet meer?
    In me oude instrumenten paneel zaten alle lampjes gewoon op hun plek en de brembsanlage en ABS gingen netjes uit na t starten.....

  18. #37
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: massa probleem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kogelkoppernl Bekijk Berichten
    Het is dus net zoals die ouderwetse kerstboomverlichting 1 lampje stuk en de hele sliert brand niet meer dus 1 lampje in 1 van die knopjes stuk en ze doen t allemaal niet meer?
    In me oude instrumenten paneel zaten alle lampjes gewoon op hun plek en de brembsanlage en ABS gingen netjes uit na t starten.....
    ne alle lampjes zijn los van elkaar geschakeld, maar wel allemaal tegelijk.
    dus als de schakelaar gewoon werkt en alleen het symbool is niet aan is het lampje kapot achter het symbool, muv de lamphoogteschakelaar, die werk pas als hij opo stand 1 of hoger staat.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  19. #38
    Quattro'ke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    202
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Unhappy Re: massa probleem?

    Ik heb zopas soortgelijke problemen. Meestal werkt de voltmeter (één van de 3 meters in de middenconsole) soms maar even of helemaal niet. In de week opeens tijdens het rijden viel de snelheidsmeter uit en de km-tellers. Na een tijdje rijden begonnen de km-tellers terug te tellen. Enkel de snelheidsmeter en voltmeter gaven geen teken van leven. Na motor stilleggen en even erna opnieuw de auto te starten werkte alles terug met uitzondering van de voltmeter. Zou er een verband zitten tussen het uitvallen van de voltmeter en de snelheidsmeter (slechte massa die ergens op dezelfde plaats wordt genomen?) ?
    Misschien dat volgende totaal geen verband heeft met het vorige maar ik wil het toch even vermelden. Motorstoringen uitlezen met de VAG-kast of lampje (witte en zwarte stekker in de zekeringskast) lukt niet.
    Heeft iemand een idee van wat hier de oorzaak kan van zijn?
    1 dag geen Audi gereden, dag komt nooit meer terug. ;-)

  20. #39
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: massa probleem?

    Over welk type hebben we het hier?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  21. #40
    Quattro'ke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    202
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: massa probleem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Over welk type hebben we het hier?
    Coupé van '92 NG-motor. Het is wel gene 100 maar ik denk dat het wel soortgelijk zal zijn.
    Laatst gewijzigd door Quattro'ke; 27-08-17 om 13:02.
    1 dag geen Audi gereden, dag komt nooit meer terug. ;-)

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •