Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: zwakke dashboardverlichting 1986 100 quattro

  1. #1
    eeltinkie
    Guest

    Standaard zwakke dashboardverlichting 1986 100 quattro

    mijn dashboard verlichting is heel erg zwak. heb de lampjes al vervangen maar dat helpt niet. zit het probleem in de lichtgeleidende strip. of branden de lampjes te zwak omdat er ergens een spanningsverlies is?

    dacht dat ik het wel is vaker gelezen had bij de 100 , maar kan niks vinden op internet.

    thanks

  2. #2
    eeltinkie
    Guest

    Standaard re: zwakke dashboardverlichting 1986 100 quattro

    al opgelost , dimmer knopje gevonden! :-o zat al op het dashboard naar een knopje te zoeken. maar zit gewoon op de tellerunit.

    maarja gelijk alle lampjes nieuw en moest toch de km teller vervangen..

  3. #3
    tias44's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    415
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 100

    Standaard re: zwakke dashboardverlichting 1986 100 quattro

    zijn die peertjes niet te verkrijgenin LED varianten? Ik heb die stand nu automatisch wat minder fel staan, omdat ik heb gehoord dat de kans bestaat dat die lampjes anders doorbranden.
    Volkswagen Kever
    Toyota Corolla 1977
    Audi 100 L 1.6 1979 type 43 LPG
    Audi 100 CC Avant 1.8 1984 DS type 44 LPG
    Audi 100 CD Limo 1.8 1986 PH type 44 Grijs
    Audi 100 CC Avant 1.8 1986 PH type 44 tornadoRot

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard re: zwakke dashboardverlichting 1986 100 quattro

    Tias ik heb er al verschillende leds in gehad doen niet dat wat de lampjes doen, als ik hem nog eens uitelkaar haal ga ik voor de update op neon.

    http://www.audiforum.nl/forum/100-20...-dmv-neon.html

    Alleen wil ik dat dan in de tellerunit hebben zitten, en wit, het is niet dat de lampjes verbranden maar het pleksieglas verbrand dan als er te sterke lampjes inzitten.
    Ik heb er al verschillende gezien die alleen nog goed te krijgen waren door op te schuren en daarna te polijsten, het pleksie moet immers het licht naar d eunit brengen en verdelen.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  5. #5
    carlo1992's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    32
    Posts
    83
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard re: zwakke dashboardverlichting 1986 100 quattro

    Ik heb dat van die dimmer ook wel eens gehad, lang gezocht naar iets wat gewoon voor je neus te vinden is haha!


  6. #6

    Standaard re: zwakke dashboardverlichting 1986 100 quattro

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny666 Bekijk Berichten
    Tias ik heb er al verschillende leds in gehad doen niet dat wat de lampjes doen, als ik hem nog eens uitelkaar haal ga ik voor de update op neon.

    http://www.audiforum.nl/forum/100-20...-dmv-neon.html

    Alleen wil ik dat dan in de tellerunit hebben zitten, en wit, het is niet dat de lampjes verbranden maar het pleksieglas verbrand dan als er te sterke lampjes inzitten.
    Ik heb er al verschillende gezien die alleen nog goed te krijgen waren door op te schuren en daarna te polijsten, het pleksie moet immers het licht naar d eunit brengen en verdelen.
    Even een oude koe uit de sloot gehaald:

    Het vervangen van de klassieke lampjes door LED versies werkt niet goed begrijp ik. Maar waarom niet?
    De "prisma's" in de lichtgeleider moeten het licht distribueren, en met LED kun je meer lumen krijgen zonder de nadelen van te warm wordende lampjes.(waardoor die lichtgeleider vervormd.)

    Waar moet ik op letten als ik ga shoppen voor vervangings LED's?
    turn in turn out turn on

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •