al opgelost , dimmer knopje gevonden! :-o zat al op het dashboard naar een knopje te zoeken. maar zit gewoon op de tellerunit.
maarja gelijk alle lampjes nieuw en moest toch de km teller vervangen..
mijn dashboard verlichting is heel erg zwak. heb de lampjes al vervangen maar dat helpt niet. zit het probleem in de lichtgeleidende strip. of branden de lampjes te zwak omdat er ergens een spanningsverlies is?
dacht dat ik het wel is vaker gelezen had bij de 100 , maar kan niks vinden op internet.
thanks
zijn die peertjes niet te verkrijgenin LED varianten? Ik heb die stand nu automatisch wat minder fel staan, omdat ik heb gehoord dat de kans bestaat dat die lampjes anders doorbranden.
Tias ik heb er al verschillende leds in gehad doen niet dat wat de lampjes doen, als ik hem nog eens uitelkaar haal ga ik voor de update op neon.
http://www.audiforum.nl/forum/100-20...-dmv-neon.html
Alleen wil ik dat dan in de tellerunit hebben zitten, en wit, het is niet dat de lampjes verbranden maar het pleksieglas verbrand dan als er te sterke lampjes inzitten.
Ik heb er al verschillende gezien die alleen nog goed te krijgen waren door op te schuren en daarna te polijsten, het pleksie moet immers het licht naar d eunit brengen en verdelen.
Even een oude koe uit de sloot gehaald:
Het vervangen van de klassieke lampjes door LED versies werkt niet goed begrijp ik. Maar waarom niet?
De "prisma's" in de lichtgeleider moeten het licht distribueren, en met LED kun je meer lumen krijgen zonder de nadelen van te warm wordende lampjes.(waardoor die lichtgeleider vervormd.)
Waar moet ik op letten als ik ga shoppen voor vervangings LED's?