Pagina 2 van 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 197

Onderwerp: Velgendilemmaatje / smaakvraag

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Velgendilemmaatje / smaakvraag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Montestoni Bekijk Berichten
    Niet alleen dat er winterbanden gemonteerd zijn op die V8's, het is ook de verkeerde maat. Te grote diameter.

    Ik zou zelf nog steeds hiervoor gaan...
    (omdat ik zelf nog zo'n set heb liggen met een verse set Pirelli's P7 erom. Zou het een beetje staan onder een VFL?)
    Of iets staat of niet maak je toch zeker zelf uit denk ik me zo, als ik iets mooi vind vind ik het mooi en zal heus niet veranderen doordat andere het minder vinden doen.
    bbs jes vind ik bevoorbeeld een pracht om te zien maar aangezien ik mezelf kan weet ik zeker dat ze dan niet meer uitzien naar een tijdje, ik ga niet net zoveel tijd besteden aan velgen als dat ik een hele auto poetsen kan, daarom houd ik het ogineel aero zitten erop en blijven erop, tenzij met de winter set.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 02-01-13 om 18:10.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  2. #22
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Velgendilemmaatje / smaakvraag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Montestoni Bekijk Berichten
    Niet alleen dat er winterbanden gemonteerd zijn op die V8's, het is ook de verkeerde maat. Te grote diameter.
    8Jx16 inch is de originele "V8-maat" van de BBS-en hoor. En dan met een ET-waarde van 35.

    Misschien dat je bedoeld dat het onder een "normale typ44" (dus zonder brede spatbordranden) niet of moeilijk past?

  3. #23
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Velgendilemmaatje / smaakvraag

    Die BBSsen in 16" passen inderdaad soms slecht wat betreft maatvoering onder de "standaard" body.
    Maar is inderdaad wel ori V8.
    Nieuw gespoten kan ik ze hier ook krijgen voor 400 zonder de pneus.
    Maar juist dat glimmende maakt ze zo dik lijkt me.
    Ze zijn er overigens ook in 15""
    Maar ik wil, zeker voor de zomer, toch echt iets in 16" of 17".

    @Tom: inderdaad, zoiets. Ik dacht 5 spaken, maar ik kan me vergissen.
    Vond ze in ieder geval erg druk onder de wagen.

    @Johnn: aangezien je (dacht ik) een vfl hebt, zat er origineel geen Aero op.
    Ze zijn wel ori Audi, maar pas bij de nfl.
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  4. #24
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Velgendilemmaatje / smaakvraag

    Mijn VFL Exclusive heeft origineel wel Aero`s....

    Maar de VFL 200 Turbo (non-quattro) had deze:
    200 Turbo.jpg

    En de VFL 200 Turbo quattro had deze:
    200-Turbo quattro.jpg

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Velgendilemmaatje / smaakvraag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Vaassen Bekijk Berichten
    Mijn VFL Exclusive heeft origineel wel Aero`s....

    Maar de VFL 200 Turbo (non-quattro) had deze:
    200 Turbo.jpg
    Die heb ik dus erop Erik, ook op die wat uit Friesland komt daar liggen ze ook op, en zien best nog wel goed uit die van Friesland, gebruik ze misschien voor de winterset, of ik neem die wat ik van de buurman heb die van de A4, maar dat moet ik nog bezien of de ET waarde overeen komt
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Velgendilemmaatje / smaakvraag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door monzadriver Bekijk Berichten
    Die BBSsen in 16" passen inderdaad soms slecht wat betreft maatvoering onder de "standaard" body.
    Maar is inderdaad wel ori V8.
    Nieuw gespoten kan ik ze hier ook krijgen voor 400 zonder de pneus.
    Maar juist dat glimmende maakt ze zo dik lijkt me.
    Ze zijn er overigens ook in 15""
    Maar ik wil, zeker voor de zomer, toch echt iets in 16" of 17".

    @Tom: inderdaad, zoiets. Ik dacht 5 spaken, maar ik kan me vergissen.
    Vond ze in ieder geval erg druk onder de wagen.

    @Johnn: aangezien je (dacht ik) een vfl hebt, zat er origineel geen Aero op.
    Ze zijn wel ori Audi, maar pas bij de nfl.
    BBS ziet inderdaad het blitste uit, vind ik, maar als je ze niet schoon zou houden breekt het het hele plaatje af vind ik weer dan, en aangezien dat ik weet dat ik ze in het begin zou koesteren maar erna zou ik er met een lap overheen gaan en dat zou ik zonde vinden.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  7. #27
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Velgendilemmaatje / smaakvraag

    @Quattro Vaasen: Die avant heeft de bekende Ronals, daar is mijn wagen dus af-fabriek mee geleverd (aldus de stikker).
    Die avant is trouwens ook niet geheel ori, of was die stikker een fabrieksoptie

    Maar die andere velgen zijn niet de bekende Aero's, (althans die ik bedoel) maar de standaard 200 vfl velgen.
    Staan ook in de startpost onder de blauwe audi die op de mijn lijkt qua kleur (maar het niet is).
    De Aero's die ik bedoelde zie je op de foto's van mijn wagen op de achteras zitten (voor de RS4's, achter de Aero, voor 17", achter 15" is gewoon apk .
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Velgendilemmaatje / smaakvraag

    Sorry, nog even terugkomende op wat niet past: de velgen passen prima - met links/achter als aandachtspunt - , maar de banden niet.
    Die zijn een sectiemaat de groot. Met andere woorden in totale diameter te groot.

    En dat is een verschil tussen V8 en de overige typ44's. (Het kan zelfs zo zijn de de 200 20V ook die V8 maat heeft, maar dat zou ik moeten checken.)

    @Johnny: check de topictitel: het gaat hier om een smaak kwestie. Het zou gek zijn als ik mijn eigen velgen niet mooi zou vinden...
    ...enne inderdaad in 6 vegen met spons zijn ze schoon! ;o)
    Laatst gewijzigd door Montestoni; 03-01-13 om 12:22.
    turn in turn out turn on

  10. #29
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Velgendilemmaatje / smaakvraag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door monzadriver Bekijk Berichten
    @Quattro Vaasen: Die avant heeft de bekende Ronals, daar is mijn wagen dus af-fabriek mee geleverd (aldus de stikker).
    Die avant is trouwens ook niet geheel ori, of was die stikker een fabrieksoptie

    Maar die andere velgen zijn niet de bekende Aero's, (althans die ik bedoel) maar de standaard 200 vfl velgen.
    Staan ook in de startpost onder de blauwe audi die op de mijn lijkt qua kleur (maar het niet is).
    De Aero's die ik bedoelde zie je op de foto's van mijn wagen op de achteras zitten (voor de RS4's, achter de Aero, voor 17", achter 15" is gewoon apk .
    Ik weet uiteraard wat Aero`s zijn, heb ze er zelf bij gehad, dacht dat er gezegd werd dat de Aero`s niet op de VFL geleverd zijn. En om dit te bevestigen heb ik even de standaard non-quattro en wel-quattro velgen van de VFL 200 laten zien.

    Enige uitzondering is dus zover ik weet de VFL Exclusive.

  11. #30

    Standaard Re: Velgendilemmaatje / smaakvraag

    Had de VFL exklusiv dan 7.5J Aero's of die smalle 6J Aero's? Ik denk het laatste, want die 7.5J werden gemonteerd onder de V8 en onder de 20V.

    Hey Niels, is dit niet wat? 17 Inch Borbet's zoals onder deze platte bak:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Montestoni; 05-01-13 om 11:10.
    turn in turn out turn on

  12. #31

    Standaard Re: Velgendilemmaatje / smaakvraag

    Staat een beetje aftermarket en niet echt Oem... Ben alleen die S2 wielen tegengekomen die echt goed staan en idd 16 inch BBS. buiten de RS4 die je nu hebt komt alles wat klein en hmm over. Ook Bolero's zullen echt goed staan, maar da's terecht je smaak dan niet en dan moet je het niet doen.

    Ander aftermarketlook zijn idd Borbet A (staat lekker dik maar niet je smaak wederom) of Azev A in 17 inch? Ronals zijn leuk voor een standaard strakke 100 ofzo als optie maar onder jouw dikkert moet je toch wat body houden.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  13. #32

    Standaard Re: Velgendilemmaatje / smaakvraag

    Voordeel van een smalle VFL; dan hoef je er ook niet veel geld aan uit te geven...
    Zelfs kleine velgen kunnen dan mooi staan, zoals deze:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    turn in turn out turn on

  14. #33
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Velgendilemmaatje / smaakvraag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Montestoni Bekijk Berichten
    Had de VFL exklusiv dan 7.5J Aero's of die smalle 6J Aero's? Ik denk het laatste, want die 7.5J werden gemonteerd onder de V8 en onder de 20V.

    Hey Niels, is dit niet wat? 17 Inch Borbet's zoals onder deze platte bak:
    Nee hoor Ben, het zijn gewoon de 7,5 J`s.
    Ik had ze zonder banden erbij toen ik de 200 kocht. Heb ze laatst verkocht, en toen de maten nog gecontroleerd.

    In de folder van de VFL Excl. die ik digitaal heb staat dit ook vermeld als Exclusive-optie, met bandenmaat 215-60-15.

  15. #34

    Standaard Re: Velgendilemmaatje / smaakvraag

    Ik had ondertussen wat 200 exklusives zitten googlen: idd met 7.5J. Moet ook wel wat smalle 6J Aero's smoelen niet onder die spatborden. Wordt veel te ielig.

    Diezelfde 7,5J met een ET 35mm is de max die onder een VFL 44Q passen. Ik heb zelf ook een set, maar twijfel erover. Het staat wel heel mooi, maar het is net niet time-period.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    turn in turn out turn on

  16. #35
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Velgendilemmaatje / smaakvraag

    Die "platte bak" Borbets vind ik niet alles.
    Die dikke 16" Borbet A leek me wel wat, omdat hij er jaren op heeft rondgetuft.
    Niet origineel, maar wel time-period.
    Originele Ronals zijn inderdaad wat ielig denk ik, maar wel leuk voor winterbanden ofzo.
    Dan zijn de Ur's leuker.

    Die bbs-sen zijn trouwens ook niet heel dik gezaaid.
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Velgendilemmaatje / smaakvraag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door monzadriver Bekijk Berichten
    Die bbs-sen zijn trouwens ook niet heel dik gezaaid.
    Dat kun je hardop zeggen Niels die sloop waar ik vaker kwam, had er toen ook een setje van op een avant zitten, ze hebben me altijd in de ogen gestoken zagen uit als nieuw.
    Dus verzorgt zagen ze uit, maar mij boeid altijd meer de binnenzijde, hoe ze daar uitzien, zijn ze me daar te ver ingevreten laat ik ze toch ook liggen.
    Kwam ik naar lange tijd nog een keer daar terug bleken er twee van gestolen te zijn bij hem !!!!????
    Trots dat ik het veel poetswerk etc. vind zou ik er toch wel een setje van hebben willen.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    457
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Velgendilemmaatje / smaakvraag

    de aero's vind ik een redelijk mooi model onder een 200. Ik vind dan alleen wel dat de velgen dan minimaal 16 inch moeten zijn. omdat ik het idee heb dat deze er niet zijn in 16 of 17 inch deze gewaagde uitspraak.

    de jaren '80/'90 AMG velgen in 16 of 17 inch (wel AMG weg plamuren natuurlijk)
    amg velg.jpg

    of anders BBS RS in het zilver
    bbs RS.jpg
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  19. #38
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Velgendilemmaatje / smaakvraag

    Die bbs is leuk, maar chroom-velgen zijn niet mijn ding.
    Het is geen pimp-my-ride-vehicle.
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  20. #39
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.857
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Velgendilemmaatje / smaakvraag

    Waarom aero's niet onder een prefacelifter zouden staan, zie ik niet zo. Onder de Oettinger passen ze iets minder, te 'gladjes'.

    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  21. #40
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Velgendilemmaatje / smaakvraag

    Ik zeg niet dat het niet staat.
    Ik meldde alleen dat ze er origineel niet onder geleverd werden (een enkele uitzondering daargelaten dan).
    Maar inderdaad denk ik wel dat een 15" onder de Oett. wat te klein oogt, of het moeten de wat bredere Aero's zijn.
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

Pagina 2 van 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •