Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 105

Onderwerp: Installatie: Audi UFO voorremmen + remblokken en achter schijfremmen Audi 100 C4.

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Installatie: Audi UFO voorremmen + remblokken en achter schijfremmen Audi 100 C4.

    Hoi beste allen,

    ik heb de welbekende AUDI UFO voorremmen MET remblokken en achter schijfremmen MET remblokken gekocht en met de installatie wil ik SAMEN MET JULLIE ALLEN een installatie instructie topic als naslag voor iedereen aanmaken. Met bijbehorende foto's en met tekst en uitleg een instructie maken dat het mogelijk is om bijvoorbeeld binnen 1 week de gehele remmen te vervangen van een Audi 100 C4 model op de voor- en achteras. (Ik moet het binnen 4 werkdagen doen!). Kan ik op jullie steun rekenen?

    Beste groet!
    Laatst gewijzigd door audi.100.s4.avant; 09-03-13 om 14:44.

  2. #2

    Standaard re: Installatie: Audi UFO voorremmen + remblokken en achter schijfremmen Audi 100 C4.

    Wel voor een 200 maar veel zal hetzelfde zijn

    http://www.quattro123.com/200Brakes.htm
    '03 Audi S4 avant H6

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Installatie: Audi UFO voorremmen + remblokken en achter schijfremmen Audi 100 C4.

    Voor wat betreft gereedschap (...), moet ik dan nog speciaal gereedschap hebben bijvoorbeeld met 'dingen' die naar voren schieten ofzo? Ik begin nu een beetje angst te krijgen met het feit dat ik het allemaal zelf (moet) doen....

  4. #4
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard re: Installatie: Audi UFO voorremmen + remblokken en achter schijfremmen Audi 100 C4.

    Voor de voorremmen heb je aan gewoon gereedschap genoeg, voor achter heb je een remzuiger terugstel gereedschap nodig.
    De achter remzuigers moet je al draaiend indrukken anders help je je handremmechanisme om zeep.
    Staat ook in de beschrijving van de link btw.
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Installatie: Audi UFO voorremmen + remblokken en achter schijfremmen Audi 100 C4.

    http://www.quattro123.com/200Brakes.htm > dus eigenlijk vanaf: "Looking inside the Piston, we see threads, washer/seal and a spacer mis-aligned?"

    ALS ik het goed begrepen heb ;-). Tja, dan moet ik maar op zoek gaan naar een moment sleutel EN dan een "Audi Caliper tool"* ( http://www.metalnerd.com/cat08.htm )

    *
    Part MN3272 - Rear Brake Reset Tool, Required for rear brake jobs on VWs® and some Audi® from 1989 to date. Turns the piston while forcing it back into the caliper. All steel constructed, zinc plated to resist rust. Converts for handy front brake resetting too. Includes a flat wrench, hex key and photos. BONUS - the wrench handle has a thin 15 mm spanner wrench for caliper guide pin removal.

    OF op ebay.co.uk : http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_fr...rake+Tool+audi
    Laatst gewijzigd door audi.100.s4.avant; 09-03-13 om 21:03.


  6. #6
    Bas82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.232
    Kudos
    322
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Installatie: Audi UFO voorremmen + remblokken en achter schijfremmen Audi 100 C4.

    Stom idee misschien hoor, maar waarom gebruik je geen lijmklem waarvan je het ronde schijfje op het draadeind van fixeert? Dan drukt ie en dan draait ie, is het proberen waard denk ik
    A4 B6 Avant, work in progress

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Installatie: Audi UFO voorremmen + remblokken en achter schijfremmen Audi 100 C4.

    Dus zoiets als dit: http://www.houtenbootbouwen.1blog.nl...s/lijmklem.jpg en dan het ronde schijfje ........... (ajb vul in (omdat ik het niet zo goed begrijp met wat je bedoelt "fixeren").

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard re: Installatie: Audi UFO voorremmen + remblokken en achter schijfremmen Audi 100 C4.

    Ik denk niet dat het met een gefixeerde lijmklem gaat, trouwens zo een drukker voor de achterremmen kosten toch niks, heb laatst eentje gekocht op een rommelmarkt voor een tientje, wat kunnen die dan nieuw kosten 50 misschien?
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Installatie: Audi UFO voorremmen + remblokken en achter schijfremmen Audi 100 C4.

    "wat kunnen die dan nieuw kosten 50 misschien?" - misschien meer kracht geven? Tja, ik vind het ook wel een belachelijke prijs maarja...

  11. #10
    Bas82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.232
    Kudos
    322
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Installatie: Audi UFO voorremmen + remblokken en achter schijfremmen Audi 100 C4.

    Het was maar een idee, ben gek op mijn gereedschap zelf fabriceren hahaha.
    Met het ronde schijfje fixeren bedoel ik dat schijfje op je draadeind vastzetten zodat ie mee draait in plaats van stil blijft staan, door em vast te lassen of als je geen lasapparaat hebt misschien solderen ( zal niet erg sterk zijn maar misschien redt je het ermee).
    Maar misschien kan je zo'n drukker lenen van iemand?
    A4 B6 Avant, work in progress

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard re: Installatie: Audi UFO voorremmen + remblokken en achter schijfremmen Audi 100 C4.

    Gereedschap koop ik niet pas als ik het nodig heb maar als ik het zie dan maak ik uit wat ik ervoor geven doe.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Installatie: Audi UFO voorremmen + remblokken en achter schijfremmen Audi 100 C4.

    "Maar misschien kan je zo'n drukker lenen van iemand?" - misschien, maar net als johnny666 (lees zijn reactie hierboven) heb ik dezelfde gedachte als hem. Maar toch eigenlijk maar dé vraag gesteld: http://www.audiforum.nl/forum/100-20...d-holland.html
    Laatst gewijzigd door audi.100.s4.avant; 09-03-13 om 21:50.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard re: Installatie: Audi UFO voorremmen + remblokken en achter schijfremmen Audi 100 C4.

    Tip begin gewoon eerst van voren daar heb je naar mijn idee niks speciaals voor nodig, auto remt toch zonder belading hoofdzakelijk van de voorzijde 70 proc misschien nog zelfs minder.
    In de tussen tijd kijk je voor die remmensteller, uitlenen ben ik niet zo een held in, kan wel de volgende keer op de melan kijken voor zo zelfde setje die man staat er vaker met het gekste materiaal.

    http://www.ebay.de/sch/Bremskolbenru...-/82538/i.html
    Laatst gewijzigd door johnny666; 09-03-13 om 21:56.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  15. #14
    Bas82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.232
    Kudos
    322
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Installatie: Audi UFO voorremmen + remblokken en achter schijfremmen Audi 100 C4.

    Ik kan het mis hebben hoor maar volgens mij heb je op dit moment dit stuk gereedschap nodig;-)
    Ik zou je best willen helpen maar woon niet meer in noord holland, zit tegenwoordig aan de andere kant van het land.
    Kan je wel morele steun bieden;-)
    A4 B6 Avant, work in progress

  16. #15
    flashboarder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    53
    Posts
    950
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Installatie: Audi UFO voorremmen + remblokken en achter schijfremmen Audi 100 C4.

    Ik heb eentje hier...

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Ik heb er net eentje op internet gekocht. Maar net wat je zegt, gewoon eerst beginnen. Ik heb 4 dagen de tijd, dat MOET(!) genoeg zijn, dan APK snel laten keuren en rijden maar!

    "Ik heb eentje hier..." - wat is "hier" flashboarder?
    Laatst gewijzigd door tom; 10-03-13 om 00:24.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard re: Installatie: Audi UFO voorremmen + remblokken en achter schijfremmen Audi 100 C4.

    Als je de remmen of de cillinder terugdraaid kijk dat je niet teveel remvloeistof in het vatje hebt zitten en dat de dop eraf is, dan gaat het makkelijker, en zoals geschreven teveel vloeistof niet erin hebben want dat loopt dan over en waar dat gelopen heeft langs de auto gaat geheid je lak naar de filesteine.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Installatie: Audi UFO voorremmen + remblokken en achter schijfremmen Audi 100 C4.

    KIJK! DAT SOORT INFORMATIE kan ik gebruiken! Als er iemand nog meer van dit soort informatie heeft, van je "maar-dat-had-je-toch-kunnen-weten" informatie, schiet dan maar raak opdat ik met een (zeer) gerust hart kan beginnen met het loshalen van de 4 oude remschijven en remblokken en het installeren van de 4 nieuwe remschijven en remblokken. Ps: moet ik nog andere onderdelen kopen?

  20. #19

    Standaard re: Installatie: Audi UFO voorremmen + remblokken en achter schijfremmen Audi 100 C4.

    Kopervet, staalborstel

  21. #20
    Bas82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.232
    Kudos
    322
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Installatie: Audi UFO voorremmen + remblokken en achter schijfremmen Audi 100 C4.

    Krik???
    A4 B6 Avant, work in progress

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •