Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 52

Onderwerp: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Heb ik weer wat geleerd lijkt me heerlijk zo een 20klepper is het geloof ik?
    Mooie auto voor zo een 1 keer naar griekenland te rijden of verder, voor 400 euro kan je geen bult vallen vind ik.
    Ben wel benieuwd naar foto s van die auto 3jaar gestaan meteen leder in een laagje zetten was het eerste wat ik deed nog voordat hij nog maar rijden deed.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  2. #22
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    AAN zit er in idd, ik zat te slapen.
    Bij zo'n 5 pitter kun je het beste de lamdasonde, de luchtmassameter, de n75 klep, de divertervalve en de bougies vervangen om te beginnen, zeker na lange stilstand. Dat doet wonderen!

  3. #23

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    PF van CAC sprak ik vorige maand nog, en die is er ook mee bezig. Hij wil er een goed substituut voor aanbieden. Wellicht dat de info die jullie hier schreven voor hem ook "prettig" is om te weten. Zou zonde zijn van zijn tijd, en hij is een van de weinige die upgrades voor oudere modellen ontwikkeld. (mocht hij dit niet weten al...)

    Die N75 klep is wat lastiger om aan te komen. Dezelfde overboost solenoid zit ook in een integrale btw...
    De Lambdasonde en die klep kun je wel op functioneren checken.

    Oude benzine is ook niet echt fijn voor een start-up na lange stilstand...
    Remvloeistof en gangbaarheid van achterremmetjes ook even checken. (daar gaat de volgende 400 euro...;o))
    turn in turn out turn on

  4. #24

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Montestoni Bekijk Berichten
    PF van CAC sprak ik vorige maand nog, en die is er ook mee bezig. Hij wil er een goed substituut voor aanbieden. Wellicht dat de info die jullie hier schreven voor hem ook "prettig" is om te weten. Zou zonde zijn van zijn tijd, en hij is een van de weinige die upgrades voor oudere modellen ontwikkeld. (mocht hij dit niet weten al...)
    Ik heb geen idee over wie je het hebt? Kun je dit eens toelichten? Het is altijd interessant om te weten over mensen die upgrades ontwikkelen voor de Oudi's.
    "Objects in my rear view mirror may disappear faster than they appear."

  5. #25

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Paul Fernandes van Custom Auto Craft uit Vianden/Luembourg. Hij heeft zelf o.a. een 100 S4 avant. Hij had iig ontdekt dat het probleem begint bij de te hoge temperaturen van de bobines. Ik heb toen eerlijk gezegd maar met een half oor geluisterd, want 20VT's hadden toen niet helemaal mijn interesse.

    Voor de B3 coupe en andere varianten: http://homepage.internet.lu/customau..._90_S2_RS2.htm

    ...Bedankt voor je heldere uitleg by the way!
    turn in turn out turn on


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Posts
    786
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VagOrBust Bekijk Berichten
    In alle UrS4 en UrS6 liggen volgens mij de AAN blokken. Deze zijn in essentie gelijk aan de ABY blokken alleen zit de luchtinlaat aan de juiste kant van het blok en de intercooler op de verkeerde plek. (Namelijk naast het blok ipv er voor.)
    On topic: Als de auto soms slecht loop zou mijn eerste verdachte de eindversterker zijn. De ontsteking bij de AAN motor, loopt, net als bij de ABY, over 2 voorversterkers naar 5 eindversterkers. De voorversterkers komen van de V6 motoren van Audi en er is dus altijd 1 (2 maal 3 kanalen) kanaal over op 1 van de voorversterkers. De eindversterkers zijn belachelijk duur bij de dealer, maar omdat veel mensen overgaan naar modernere 2.0TFSI ontsteking op de 5 cilinders, zijn sets van 2 voorversterkers en 5 eindtrappen voor zo'n 150 euro wel te krijgen op E-Bay. De 2.0 TFSI sets vervangen voorversterkers en eindversterkers door staafbobines en één set kost ongeveer 400 euro, maar dan ben je ook af van de rubberen 'piem3ls' tussen de eindversterker en de bougie.
    Wat betreft het slecht starten: Vervang alle vacuumleiding (kost iets van 5 euro per meter, dus da's waarschijnlijk de goedkoopste reparatie ooit op zo'n auto) en wat ook wonderen doet is de stationairloop klep (zit naast de gasklep) demonteren en een paar uurtjes in de week zetten in de remmenreiniger en daarna goed uitspoelen tot alle drab er uit is en vervolgens een nachtje in de WD40
    En niet om je in de put te praten, maar als je van 400 euro investering in paniek raakt, begin er dan niet aan. De UrS4 / Audi 5 cilinders zijn beslist geen slechte auto's, maar het zijn wel 20 jaar oude performance Audi's en dus duur.
    Ik rijd er dagelijks één en ik tank wekelijks 100 euro aan Euro 98. Maar niks roffelt zo lekker als mijn 5 pitter door een RVS uitlaatsysteem, hahaha.
    Waar haal je vacuumslangen?? Ik heb er bij brezan wel eens naar gevraad, maar die keken echt heel moeilijk. Ik heb nu een deel van de vacuumslangen vervangen door Festo persluchtslangen in de diameters die ik toevallig had liggen. Dat is prima, die slang is geschikt, maar ik heb niet alle benodigde diameters. Hoe ik aan deze slang ben gekomen weet ik niet meer, maar ik zou graag wat meer geschikte vacuumslangen kopen her of der.
    1981 Kawasaki z550
    1984 Audi 200 c3 2,1 Turbo
    1986 Kawasaki Gpz750 Turbo
    1989 Kawasaki GPz1000RX ==> Afgebrand :-(

  7. #27

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Je kan (harde) siliconenslang vrijwel overal krijgen in diverse diameters; bijvoorbeeld hier: http://www.biesheuvel.nl/group/521/vacuum_slang
    turn in turn out turn on

  8. Ad
  9. #28
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Ik zou het netjes doen en bij een tent als 034 motorsport een set breatherhoses bestellen.

  10. #29

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Hebben die inmiddels een dependance in Europa? Je moet eigenlijk best wel veel / dure boodschappen doen bij die jongens willen de transportkosten nog enigszins in verhouding staan tot de aankopen.

    Aan deze kant van de planeet valt er ook voldoende speciaal spul te scoren; dan heb je iig geen lange verzendtijd en hoge verzendkosten. Bijvoorbeeld deze club: http://www.gt-motorsport.net/index.p...7&waid=32&an=1

    Edit: als het niet per se performance parts moeten zijn kun je hier ook lekker shoppen: http://audi100.net/Shop/shop.html
    Laatst gewijzigd door Montestoni; 28-03-13 om 13:14.
    turn in turn out turn on

  11. #30

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak) Bekijk Berichten
    Ik zou het netjes doen en bij een tent als 034 motorsport een set breatherhoses bestellen.
    Nee. Nee. Nee. Niet 034.... (Dit vereist enige uitleg, weet ik.)
    Ik loop een beetje achter met mijn S6 auto topic, maar ik heb dus *net* 3 week geleden een set siliconen slangen van 034 motorsport gekocht voor mijn S6. Dit omdat ze, volgens 034, flexibeler zijn dan de standaard siliconen slangen en dus beter zouden moeten afsluiten.
    Ik krijg ze met geen mogelijkheid luchtdicht...
    Ik heb eerst goede RVS wormklemmen geprobeerd, maar deze snijden mij te veel in de slang als je ze goed vast zet.
    Daarna heb ik industriele t bolt clamps geprobeerd die een mooi groot oppervlakte pakken, maar de zeepsoptest is ongenaakbaar. Ze lekken nogsteeds lucht.
    En 034 geeft geen enkele sjoegel op e-mail. Als je iets van die lui wilt, moet je ze bellen.
    En los van de luchtlekkage is de pasvorm ook niet 100%. 1 Slang moet ik nog inkorten, maar dat doe ik pas als ik besluit om ze niet terug te sturen naar Amerika.
    Neem gewoon Samco.

    Oh en wat betreft vacuumslang. Sommige slangen zijn zowel vacuum als druk. Ik heb ook bij 034 de 4 mm siliconen vacuumslang gekocht, maar deze is mij veel te slap. Ik ga zelf binnenkort de vezelversterkte vacuumslang van QSP proberen. Die is wel aan de prijs, maar hopelijk loont zich dat. Overigens had mijn lokale Brezan wel vezel versterkte rubberen slang 6 mm en ook de bijbehorende zeer kleine slangenklemmen, dus dat is ook zeker een optie.

    Van de Audi100online site wil ik de: Audi Lichtupdate Night Breaker C4 (Audi 100/A6) - 1990 - 1997 set nog scoren. Die lijkt me zeker de moeite waard en HID lampen op youngtimers KAN ECHT NIET.

    Maar voorlopig verheug ik mij op de chips van de webmaster van S2Power: 1 update tegelijk. Binnenkort van 230 naar 280 pk, hahaha.
    Laatst gewijzigd door VagOrBust; 28-03-13 om 20:31.
    "Objects in my rear view mirror may disappear faster than they appear."

  12. #31
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Dan moet je ze bij roose motorsport halen, die heb ik voor de rs2 gebruikt en die zijn TOP

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Posts
    786
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Misschien is naief van mij, maar een vacuumslang is toch gewoon een vacuumslang? Je zoekt een slang die tegen een onderdruk kan van circa 0,9 bar en een temperatuur van circa 120°C. En dan in iets van 4 diameters. Dat klinkt mij niet zo exotisch in de oren, het lijkt me dat er in de industrie dagelijks kilometers van zulk soort slang verwerkt wordt, alleen waar haal je het?

    Uitzondering zijn misschien enkele van die dikke stukken die her of der zitten.
    1981 Kawasaki z550
    1984 Audi 200 c3 2,1 Turbo
    1986 Kawasaki Gpz750 Turbo
    1989 Kawasaki GPz1000RX ==> Afgebrand :-(

  14. #33

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Over hoeveel bar overdruk hebben we het dan bij die 4mm slangen? Kan er maar een paar bedenken die erin zitten...
    turn in turn out turn on

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Posts
    786
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    standaard pneumatiekspul gaat tot 10 bar en meestal -0.95 bar en is er in 3, 4, 6, 8, 10, 12, 16mm en vast nog wel meer, maar dat weet ik zo niet. Alleen standaard pneumatiek kan vaak maar tot een graad of 60 en dat is wel krap aan onder de motorkap natuurlijk.
    1981 Kawasaki z550
    1984 Audi 200 c3 2,1 Turbo
    1986 Kawasaki Gpz750 Turbo
    1989 Kawasaki GPz1000RX ==> Afgebrand :-(

  16. #35

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DirkMeV Bekijk Berichten
    Misschien is naief van mij, maar een vacuumslang is toch gewoon een vacuumslang? Je zoekt een slang die tegen een onderdruk kan van circa 0,9 bar en een temperatuur van circa 120°C. En dan in iets van 4 diameters. Dat klinkt mij niet zo exotisch in de oren, het lijkt me dat er in de industrie dagelijks kilometers van zulk soort slang verwerkt wordt, alleen waar haal je het?

    Uitzondering zijn misschien enkele van die dikke stukken die her of der zitten.
    Zo exotisch is het niet, maar bijvoorbeeld de vacuumslang tussen je uitlaatspruitstuk en de turbodruk recirculatieklep krijgt de maximale druk en de maximale onderdruk van je motor te verduren, dus iets van 0.1 bar tot 2,5 bar absoluut. En de siliconen variant die ik van 034 heb is mij veel te slap, die druk je moeiteloos plat met 2 vingers en dat zou niet moeten kunnen.
    "Objects in my rear view mirror may disappear faster than they appear."

  17. #36

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Standaard slang haal je bij elke automaterialen zaak en kost geen drol en gaan gewoon weer 15 jaar mee.
    Zelfde als met bobines, die geven ook geen problemen, maar ja alles is 15 jaar oud dus kan eens kapot gaan.


    Zou eerst eens wat uitwisselen met eventueel een andere auto en dan van alles gaan kopen zoals met hier zegt.

    Hij loopt op minder cylinders omdat of een bougie niet lekker is of een bobine niet mee doet of een blokje die de bobine,s aanstuurt niet lekker meer is.
    Daar zou ik het in eerste instantie in zoeken.



    In welke regio woon je???

  18. #37

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Hallo allemaal,

    Bedankt voor de reacties. Ga deze week de S4 ophalen. weet nu ongeveer waar ik moet beginnen met zoeken en eventueel vervangen.

    Mocht het me niet lukken, kan hij weer de verkoop ingaan genoeg mensen die interesse tonen voor zo een unieke wagen.

  19. #38
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VagOrBust Bekijk Berichten
    HID lampen op youngtimers KAN ECHT NIET.
    Hulde!
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  20. #39
    vissered's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    995
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak) Bekijk Berichten
    wat is het kenteken, ik heb precies zo'n auto gehad nl. Is het PH-LG-30?
    kan niet is nu in mijn bezit
    eigenaar van :geen audi maar een seat mii

  21. #40
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vissered Bekijk Berichten
    kan niet is nu in mijn bezit
    Wat kan niet? Die auto heb ik een jaar gehad, weggedaan bij 290.000, ben benieuwd waar hij nu op staat. Doet de automaat het nog?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •