Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 52

Onderwerp: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

  1. #1

    Exclamation Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Hallo allemaal,

    Ik heb een super mooie audi 100 s4 2.2T AVANT AUTOMAAT uit 1993 gezien. Deze wil ik graag aanschaffen.

    Motor loop op 4 pitten. De eigenaar zegt dat tie soms op 4 en soms op 5 loopt. Ik weet dat deze auto al 3 jaar stil staat en is van een kennis.

    Wat ik graag wil weten of dit een kwaal is, bedoel bobine en cilinders zijn goed misschien een elektronica probleem ?

    Is deze wel 2500 euro waard ? Auto heeft tevens ook een sport/leren interieur en is voorzien van airco en stoelverwarming

    Wie kan mij tips geven ?

    Alvast bedankt

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Je weet wel al welke cillinder het is?
    Probeer eens met wat kabels om te wisselen, van die cillinder dus met een werkende cillinder zodat je misschien al wat kunt uitsluiten.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  3. #3
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    wat is het kenteken, ik heb precies zo'n auto gehad nl. Is het PH-LG-30?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Posts
    786
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Het lijkt mij dat als die op 4 cilinders loopt en soms op 5 dat de kans klein is dat het een heel ernstig probleem is. Klinkt mij in de oren als nieuwe bougies, nieuwe bougiekabels, nieuwe verdeler en nieue rotor.

    Als je pech hebt is er iets met de injectie aan de hand, dat zou wel wat vervelender zijn.

    2500 lijkt mij niet duur als het enige probleem is dat ie soms op 4 cilinders loopt.

    Hoe weet je eigenlijk dat ie op 4 cilindrs loopt? En dat het niet een ander probleem is?
    1981 Kawasaki z550
    1984 Audi 200 c3 2,1 Turbo
    1986 Kawasaki Gpz750 Turbo
    1989 Kawasaki GPz1000RX ==> Afgebrand :-(

  5. #5

    Standaard

    Hallo ,

    Bedankt voor je reactie.

    Dat weet ik niet, mijn schoonvader heeft het proberen te testen. De cilinders kregen wel allemaal benzine en de compressie was goed.
    Zou het een bedradingsprobleem kunnen zijn ?

    Is het misschien handig deze te laten uitlezen ?

    Gr

    Hoi,

    Als ik de auto start dan draait hij heel onregelmatig , stottert...

    Ik zal je tips onthouden bedankt :-)

    Hallo,

    Het is niet die kenteken , maar wel dezelfde auto :-)

    Zal de kenteken even opzoeken

    Gr
    Laatst gewijzigd door tom; 26-03-13 om 11:03.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Posts
    786
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ZAFER UNAL Bekijk Berichten
    Hoi,

    Als ik de auto start dan draait hij heel onregelmatig , stottert...

    Ik zal je tips onthouden bedankt :-)
    Dat kan nog van alles zijn, het hoeft in ieder geval niet per se veroorzaakt te worden door het niet goed functioneren van 1 van de 5 cilinders.

    Hoe weet je zeker dat alle cilinders benzine krijgen? En krijgen ze ook allemaal voldoende benzine op het juiste moment?

    Als hij gewoon slecht loopt kan het ook wat anders zijn, valse lucht misschien, vacuumlek...
    1981 Kawasaki z550
    1984 Audi 200 c3 2,1 Turbo
    1986 Kawasaki Gpz750 Turbo
    1989 Kawasaki GPz1000RX ==> Afgebrand :-(

  7. #7

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    20VT kwaal, op het S2 forum zijn er hele epistels over geschreven. Ik kan je zelf hier niet over adviseren; ik heb me er nooit in verdiept. Ik meen me te herinneren dat de temperatuur ervan een issue is. En met de bobines van een ander type 20VT het opgelost is. Wellicht vind je op dit forum over dit probleem meer info in de youngtimerhoek bij de coupe/quattro sectie.

    Met de combinatie 20VT & automaat zal je al gauw de lieveling van de lokale pomphouder zijn...
    Laatst gewijzigd door Montestoni; 26-03-13 om 11:12.
    turn in turn out turn on

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Bedankt voor de Tip :-)

    Is het misschien ook verstandig dat ik hem even laat uitlezen ?

    Gr

  10. #9

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Je creditcard met het oog op het brandstofverbruik? ;o)

    Persoonlijk vind ik 2500 Euro voor een S6 of een 100 S4 met vijfpitter niet veel geld.
    Wat wel algemeen bekend is, is dat je achteraf bezien beter uit bent met het duurdere exemplaar waar minder werk aan zit, dan met het ogenschijnlijke koopje.
    Zeker in deze categorie auto's waar veel techniek in zit en die al gauw 10 tot 13 eigenaren gehad hebben...
    Ik vermoed een brandstof verbruik van 1 op 6 en de wegenbelasting & verzekering is met ca. 1680 kg (gokje) ook niet mis. Dus naast de vaste lasten gaat een dergelijk apparaat je ongetwijfeld overvallen met extra kosten. Het postje onverwachte kosten kan aardig uit de hand lopen.

    Als die vaste lasten geen punt zijn, spaar dan door voor een echt goede met minder kilometers en gedegen historie.
    Auto's die "TLC" nodig hebben laat ik staan. Ik vertaal TLC naar Tegenslag, Lange avonden sleutelen en Chequeboekslijtage...

    Bij een gebruik van 20.000km per jaar geef je in drie maanden tijd net zoveel uit aan vaste lasten als dat je aan aanschaf kwijt bent voor deze Audi.
    Persoonlijk vind ik dat soort bedragen meer passen bij m'n maandelijkse hypotheekafdracht dan dat ik die Euro's m'n uitlaten uit hoor rollen...
    Laatst gewijzigd door Montestoni; 26-03-13 om 13:54.
    turn in turn out turn on

  11. #10

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Hoi,

    Daar heb je helemaal gelijk in. Ik weet eigenlijk ook niet wat me allemaal nog te wachten staat.
    Nu je het ook over de kosten en lasten hebt ben ik aardig geschrokken.

    Heb nu als laatst te horen gekregen dat ik de audi 100 S4 voor 1750 euro kan meenemen.

    Anders kan ik mooi mijn garage invullen voor 1750 :-) Weet wel dat ze voor een goede ronde de 3500 a 4000 vragen

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.872
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    En dat verschil ben je zo kwijt met reparaties.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Ik laat hem wel eerst goed nakijken die verstand heeft van deze s4 blokken. Als het allemaal niet zo ernstig wil ik hem wel aanschaffen

  14. #13

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Ik heb geen exact idee met wat jij bedoeld met een goed exemplaar, maar een exemplaar waar nauwelijks werk aan zit, en in een conditie die beloofd enigszins waardevast te zijn kost ietsje meer:

    http://suchen.mobile.de/auto-inserat...eatures=EXPORT

    Deze bezit zelfs over de juiste Gamma CD radio en meer van dat soort details...

    Edit: heb je je creditcard al uit laten lezen? M.a.w. zou dit exemplaar 'm kunnen worden? Indien je Duits tekort schiet wil ik je graag helpen met de aanschaf.
    Laatst gewijzigd door Montestoni; 27-03-13 om 15:59.
    turn in turn out turn on

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ZAFER UNAL Bekijk Berichten
    Ik laat hem wel eerst goed nakijken die verstand heeft van deze s4 blokken. Als het allemaal niet zo ernstig wil ik hem wel aanschaffen
    Dit is dus iets dat zou ik ook doen, als het mis gaat kun je altijd nog beslissen van ik leg een andere blok erin, de prijs is er ja immers naar.
    Maar dan zou ik zeggen dan moet hij dan wel ook alleen maar die fout hebben wat je meld en dan zou ik hem voor of op de andere punten perfect moeten vinden.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  16. #15
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    kijk eerst naar je bobines. Die zijn vaak brak.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak) Bekijk Berichten
    kijk eerst naar je bobines. Die zijn vaak brak.
    Hebben deze blokken meerdere bobines?
    Zoals renault zegmaar.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  18. #17
    audi89coupe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    43
    Posts
    287
    Kudos
    29
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny666 Bekijk Berichten
    Hebben deze blokken meerdere bobines?
    Zoals renault zegmaar.
    Volgens mij liggen hier de 3b blokken in ...de zelfde blokken als de eerste generatie S2 coupe's ;-)

  19. #18
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Nee hier liggen aby blokken in en die hebben 1 bobine per cilinder.
    Uitzoeken welke bobine het is kan nog lastig zijn, uitlezen lever niks op.
    Makkelijkste is iemand zoeken met een goede bobinelijst en ff swappen.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    Joris ik kan bij vagcat geen ABY vinden of zoek ik verkeerd het is maar een 2.2 ltr heb ik gelezen.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  21. #20

    Standaard Re: Audi 100 S4 quattro Avant AUT loopt op 4 pitten ipv 5

    In alle UrS4 en UrS6 liggen volgens mij de AAN blokken. Deze zijn in essentie gelijk aan de ABY blokken alleen zit de luchtinlaat aan de juiste kant van het blok en de intercooler op de verkeerde plek. (Namelijk naast het blok ipv er voor.)
    On topic: Als de auto soms slecht loop zou mijn eerste verdachte de eindversterker zijn. De ontsteking bij de AAN motor, loopt, net als bij de ABY, over 2 voorversterkers naar 5 eindversterkers. De voorversterkers komen van de V6 motoren van Audi en er is dus altijd 1 (2 maal 3 kanalen) kanaal over op 1 van de voorversterkers. De eindversterkers zijn belachelijk duur bij de dealer, maar omdat veel mensen overgaan naar modernere 2.0TFSI ontsteking op de 5 cilinders, zijn sets van 2 voorversterkers en 5 eindtrappen voor zo'n 150 euro wel te krijgen op E-Bay. De 2.0 TFSI sets vervangen voorversterkers en eindversterkers door staafbobines en één set kost ongeveer 400 euro, maar dan ben je ook af van de rubberen 'piem3ls' tussen de eindversterker en de bougie.
    Wat betreft het slecht starten: Vervang alle vacuumleiding (kost iets van 5 euro per meter, dus da's waarschijnlijk de goedkoopste reparatie ooit op zo'n auto) en wat ook wonderen doet is de stationairloop klep (zit naast de gasklep) demonteren en een paar uurtjes in de week zetten in de remmenreiniger en daarna goed uitspoelen tot alle drab er uit is en vervolgens een nachtje in de WD40
    En niet om je in de put te praten, maar als je van 400 euro investering in paniek raakt, begin er dan niet aan. De UrS4 / Audi 5 cilinders zijn beslist geen slechte auto's, maar het zijn wel 20 jaar oude performance Audi's en dus duur.
    Ik rijd er dagelijks één en ik tank wekelijks 100 euro aan Euro 98. Maar niks roffelt zo lekker als mijn 5 pitter door een RVS uitlaatsysteem, hahaha.
    "Objects in my rear view mirror may disappear faster than they appear."

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •