Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: Stuurhuis van een C4 in een C3 volgens viermaal zou het passen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Stuurhuis van een C4 in een C3 volgens viermaal zou het passen

    Heb waarschijnlijk een C4 gekocht avant 2.0e weet even niet of met carb of inj., past het stuurhuis van deze in mijn C3 1.8 de wagen komt immers kompleet deze kant op dus kan me alles wat stuur aangaat nemen ervan de rest naar het oud ijzer.
    Maar de vraag waar het zich omgaat is dus dat stuurhuis Viermaal heeft me eens geschreven dat zou passen, kan het iemand nazien voor me of het past.?

    Grt Jan
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  2. #2
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurhuis van een C4 in een C3 volgens viermaal zou het passen

    in de C4 gebruikte stuurhuizen zijn:
    4A1422066
    4A1422066 X
    en de reeks
    SERVOTRONIC
    4A1422065AN
    4A1422065FX

    in de C3:
    443422065L
    443422065CX

    de servotronic is via een elk systeem snelheidsafhankelijk, maar kan gewoon gebruikt worden zonder deze elk ondersteuning.
    als jouw 100 stuurbekrachtiging heeft, dan kan deze gewoon gebruikt worden.

    ik zie de trekstangen komen met dezelfde nummering in de VAGkat voor de div C3 modelen
    maar er schijnt een verschil te liggen bij sommige onbekrachtigde stuurhuizen/trekstangen volgens forumers.
    pin mij daar niet op vast, neem dan wel aan dat het geheel van de C4 over genomen moet worden om te passen.
    dit met uitzondering van het stuurhuis, die kan nl op de C4 verstelbaar zijn (was niet meteen standaard) en past alleen na div aanpassingen.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurhuis van een C4 in een C3 volgens viermaal zou het passen

    Dat is het hem nou net Viermaal die van mij heeft geen stuurbekrachtiging en had hem graag gehad zonder remsysteem te veranderen, heb al eens gezoch in vagcat en de maaten schijnen overeen te komen?
    Trekstangen wat zijn dat de stuurstangen?
    Bedoel dus niet het stuurhuis maar de stuurbekrachtiging, stuurhuis stang heb ik nog liggen van die stuurbekrachtiging wat me toen geknapt was.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  4. #4
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurhuis van een C4 in een C3 volgens viermaal zou het passen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny666 Bekijk Berichten
    Dat is het hem nou net Viermaal die van mij heeft geen stuurbekrachtiging en had hem graag gehad zonder remsysteem te veranderen, heb al eens gezoch in vagcat en de maaten schijnen overeen te komen?
    Trekstangen wat zijn dat de stuurstangen?
    idd de stuurstanggen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny666 Bekijk Berichten
    Bedoel dus niet het stuurhuis maar de stuurbekrachtiging, stuurhuis stang heb ik nog liggen van die stuurbekrachtiging wat me toen geknapt was.
    als je het geheel, stuurbekrachtiging en de erbij behorende stuurstangen overneemt, zou het moeten passen.
    de ophang punten zijn in elk geval gelijk.
    alleen mag het geheel natuurlijk wel opnieuw uitgelijnd moeten worden.

    het rem systeem heeft hierin geen spel, de 5 cilinders zijn ook geleverd zonder de Bom van de tubbies
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurhuis van een C4 in een C3 volgens viermaal zou het passen

    Geweldig dat ik dit nu weet, nog andere tips met wat er nog vanaf gehaald kan worden van die auto, ziet niet slecht uit en is eigenlijk jammer voor bij het oudijzer de spullen wat eraan zitten.
    Uitlijnen is natuurlijk voor mij ook eerste vereiste zeg, maar ik neem aan dat je dat wel had kunnen denken.

    Klopt met dat remsysteem maar de C3 is toch alleen geleverd met een stuurbekrachtiging met een rem systeem hydrolisch en met Bom toch?
    Laatst gewijzigd door johnny666; 13-04-13 om 20:09.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km


  6. #6
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurhuis van een C4 in een C3 volgens viermaal zou het passen

    de gehele elk is voorzien van andere stekkers dus past niet, stoelen weer wel bekleding weer niet
    wielen weer wel (mist je 5x112 hebt)
    tja veel zaken zijn gewoon anders, maar gooi eens een balletje op bij de C4 rijders.....
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurhuis van een C4 in een C3 volgens viermaal zou het passen

    Stoelen had ik graag omgezet maar het is een avant dus de achterbank past dan niet meen ik, velgen is inderdaad 5 x112 misschien dat ik de naven nog omzet want er zitten alu velgen op en mooie bandjes, maar naven is het probleem niet heb ja nog die 200 tq donor waar ik de naven van zou kunnen nemen alleen heeft die achter schijf en de 1.8 heeft trommel remmen.
    Weet niet of die avant trommel achter heeft anders maak ik daar al niet een punt van dan gaat dat remgebeuren ook om.

    Andere vraag moter is 2.0 als het een carb versie is en dan heeft deze een kat, als ik hem omleg bwvsp. moet hij dan aan de nieuwe eisen voldoen of kan die gewoon zonder kat tuffen in mijn 1.8 die moter dus dan, weet nog niet hoeveel km hij erop heeft maar in principe zou het mogelijk kunnen zijn toch of moet ik dan een andere benzine pomp die wat ik erin heb immer kunstof tank is mechanisch.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 13-04-13 om 20:23.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    286
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Stuurhuis van een C4 in een C3 volgens viermaal zou het passen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny666 Bekijk Berichten
    Stoelen had ik graag omgezet maar het is een avant dus de achterbank past dan niet meen ik, velgen is inderdaad 5 x112 misschien dat ik de naven nog omzet want er zitten alu velgen op en mooie bandjes, maar naven is het probleem niet heb ja nog die 200 tq donor waar ik de naven van zou kunnen nemen alleen heeft die achter schijf en de 1.8 heeft trommel remmen.
    Weet niet of die avant trommel achter heeft anders maak ik daar al niet een punt van dan gaat dat remgebeuren ook om.

    Andere vraag moter is 2.0 als het een carb versie is en dan heeft deze een kat, als ik hem omleg bwvsp. moet hij dan aan de nieuwe eisen voldoen of kan die gewoon zonder kat tuffen in mijn 1.8 die moter dus dan, weet nog niet hoeveel km hij erop heeft maar in principe zou het mogelijk kunnen zijn toch of moet ik dan een andere benzine pomp die wat ik erin heb immer kunstof tank is mechanisch.
    Als het een carbu betreft is de mechanische pomp voldoende, zelfde geval met een jongere motor swap heb ik ook gehad (geen audi) de auto had een type goedkeuring zonder kat en dat bleef ook zo, was dan ook geen probleem verder.
    Laatst gewijzigd door jonno; 14-04-13 om 07:16.
    Audi 100 C3 1984 lpg
    Audi 80 B3 2 maal
    VW polo

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurhuis van een C4 in een C3 volgens viermaal zou het passen

    Er zijn geen C4s geleverd met carburateur.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Stuurhuis van een C4 in een C3 volgens viermaal zou het passen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Er zijn geen C4s geleverd met carburateur.
    haha, je bent me net voor..

    "Audi, voorsprong door techniek!"

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurhuis van een C4 in een C3 volgens viermaal zou het passen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Er zijn geen C4s geleverd met carburateur.
    Alweer iets geleerd dank, ik zou er natuurlijk wel een carb. versie van kunnen maken of zit ik daar ook fout mee?
    De weber van de mijne erop en wat sproeiers aanpassingen misschien?
    Anders blijft het blok ermaar in destemeer oudijzer staat rond de 0.16 cent op het moment geloof ik.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurhuis van een C4 in een C3 volgens viermaal zou het passen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    in de C4 gebruikte stuurhuizen zijn:
    4A1422066
    4A1422066 X
    en de reeks
    SERVOTRONIC
    4A1422065AN
    4A1422065FX

    in de C3:
    443422065L
    443422065CX

    de servotronic is via een elk systeem snelheidsafhankelijk, maar kan gewoon gebruikt worden zonder deze elk ondersteuning.
    als jouw 100 stuurbekrachtiging heeft, dan kan deze gewoon gebruikt worden.

    ik zie de trekstangen komen met dezelfde nummering in de VAGkat voor de div C3 modelen
    maar er schijnt een verschil te liggen bij sommige onbekrachtigde stuurhuizen/trekstangen volgens forumers.
    pin mij daar niet op vast, neem dan wel aan dat het geheel van de C4 over genomen moet worden om te passen.
    dit met uitzondering van het stuurhuis, die kan nl op de C4 verstelbaar zijn (was niet meteen standaard) en past alleen na div aanpassingen.
    Viermaal je hebt niet toevallig een schema van die elk regeling van die C4 stuurbekrachiging, misschien is het op de een of andere manier over te nemen naar C3 in?
    Laatst gewijzigd door johnny666; 14-04-13 om 14:32.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurhuis van een C4 in een C3 volgens viermaal zou het passen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Vaassen Bekijk Berichten
    haha, je bent me net voor..

    "Audi, voorsprong door techniek!"
    Zojuist eens gezocht op het net, of ze werkelijk niet geleverd zijn ermee, kwam hier uit, twijfel twijfel twijfel.

    http://www.teilehaber.de/vergaser-au...d34087116.html

    Volgens beschrijving op motercode AAE, wel een carb. met injectie of zoiets erop lees ik ergens?
    Laatst gewijzigd door johnny666; 14-04-13 om 17:59.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    286
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Stuurhuis van een C4 in een C3 volgens viermaal zou het passen

    Monopoint injectie
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny666 Bekijk Berichten
    Zojuist eens gezocht op het net, of ze werkelijk niet geleverd zijn ermee, kwam hier uit, twijfel twijfel twijfel.

    http://www.teilehaber.de/vergaser-au...d34087116.html

    Volgens beschrijving op motercode AAE, wel een carb. met injectie of zoiets erop lees ik ergens?
    Audi 100 C3 1984 lpg
    Audi 80 B3 2 maal
    VW polo

  16. #15
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurhuis van een C4 in een C3 volgens viermaal zou het passen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny666 Bekijk Berichten
    Viermaal je hebt niet toevallig een schema van die elk regeling van die C4 stuurbekrachiging, misschien is het op de een of andere manier over te nemen naar C3 in?
    wil je niet

    echt niet..

    maar je moet nog wel een plekkie maken voor de hyd pomp
    was ik ff vergeten te vertellen, deze zit normaal natuurlijk al op een wagen met bekrachtiging
    net naast aan de motor (voor naar achter) Aan de rechter zijde geplaatst
    deze wordt dan riem aangedreven.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurhuis van een C4 in een C3 volgens viermaal zou het passen

    Viermaal die heb ik er al opzitten orgineel van een 1.8 die zit bij die moter over de waterpomp heen meen ik me te herinnneren, heb de orginele steun ervoor gebruikt, die gaat in de schroeven van de waterpompbevestiging, zijn dan wel langer maar zoals geschreven heb ik er al op. Neem echter toch die van die auto over als het goed gaat teminste.
    Ik heb ook zo een lichtgewicht vliegwiel erop dubbel met de aandrijving voor de hyd pomp erbij.
    Die 2.0 is immers ook een viercillinder!

    Gek is dat maar dat is het enigste wat ik mis aan de 1.8 heeft geen elk erop geen vensters geen centr vergrend of niks, en heb er altijd het liefste in gereden, vooral omdat hij bovenin sterk is!
    Moet dan wel nog wat gaan doen aan het onderstuurd, want dat is deze, misschien eerst voren verlagen dan eventueel in de onderbumper vol maken met gesmolten lood.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 14-04-13 om 21:20.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurhuis van een C4 in een C3 volgens viermaal zou het passen

    Vandaag op moederdag ingebouwd dus de bekrachtiging van een C4 in een C3 alles paste gewoon, alleen zonder Bom, dus nog met oude vacuum bekrachtiging van de remmen.
    De vertanding van eentje zonder stuurbekrachtiging is anders maar van een C3 stuurbekrachinging het korte stuurstangetje anders krijg je het niet aan het passen als het iemand zou willen.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  19. #18
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurhuis van een C4 in een C3 volgens viermaal zou het passen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny666 Bekijk Berichten
    Vandaag op moederdag ingebouwd dus de bekrachtiging van een C4 in een C3 alles paste gewoon, alleen zonder Bom, dus nog met oude vacuum bekrachtiging van de remmen.
    hoeft ook niet
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny666 Bekijk Berichten
    De vertanding van eentje zonder stuurbekrachtiging is anders maar van een C3 stuurbekrachinging het korte stuurstangetje anders krijg je het niet aan het passen als het iemand zou willen.
    das info die ik nog niet kende.
    kunnen we dus ook onthouden.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurhuis van een C4 in een C3 volgens viermaal zou het passen

    BILD0841.jpgBILD0842.jpgBILD0843.jpg

    Bij deze een paar foto s.

    Als iemand een schema van electrisch heeft van deze graag daar zou ik nog wel een knopje of zoiets op willen dat hij op de snelweg of met aanhanger uit zou kunnen gezet worden.
    Die bevestiging wat jullie zien op de schroeven van de stuurstangen daar wil ik nog een draadeinde door hebben, dat snappen jullie best wel waarvoor behoefd geen verdere uitleg neem ik aan.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 15-05-13 om 14:50.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •