-
Re: Verschil tussen computers, brandstofpomp loopt niet, Afstelmerkteken nokkenasta
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
monzadriver
Maar een KG lijkt me een wezenlijk andere motor als een KP.
een 2.2 Turbo, of een 2.0 atmo.
Ik vraag me af, heeft de KP uberhaupt injectie ??
Volgens mij heeft een KP zelfs Ke jetronic!
-
Verschil tussen computers, brandstofpomp loopt niet, Afstelmerkteken nokkenasta
Een KP is een K-Jetronic.
Maar desalniettemin mijn auto start ook niet en ik stroop alles af voor info.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Re: Afstelmerkteken nokkenastandwiel, aan bumperkant of motorkant?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
monzadriver
Leesvaut van mijn zijde: ik dacht dat je schreef: "ik heb // JE het over...", maar het is: "ik". sorry :(
Maar als het een transistor is dan staat er misschien wel iets van een nummer op. Mogelijkerwijs kun je hem vervangen door een "standaard" transistor?
-
Re: Afstelmerkteken nokkenastandwiel, aan bumperkant of motorkant?
Ik moet echt meer tijd maken voor dat hok.
Gister ook maar weer kort bezig geweest.
Valt me wel op dat met de oude computer mijn motorstoringslampje standaard aanging bij de 3000 rpm, en eronder weer uit.
Maar daarbij had ik een storing op de spruitstukdruk (bleek bij uitlezen).
Vervangen, en bij deze gaat het lampje altijd branden als je iets meer gas geeft als heeeeel rustig.
-
Re: Afstelmerkteken nokkenastandwiel, aan bumperkant of motorkant?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
monzadriver
Ik moet echt meer tijd maken voor dat hok.
Gister ook maar weer kort bezig geweest.
Valt me wel op dat met de oude computer mijn motorstoringslampje standaard aanging bij de 3000 rpm, en eronder weer uit.
Maar daarbij had ik een storing op de spruitstukdruk (bleek bij uitlezen).
Vervangen, en bij deze gaat het lampje altijd branden als je iets meer gas geeft als heeeeel rustig.
Ik had exact hetzelfde, weinig gas lamp uit/meer gas lamp aan. Bij mij was er een draadbreuk van de luchttemperatuursensor in de intercooler.
(dus draadbreuk of kapotte sensor mogelijk)
Deze fout kwam tevoorschijn met het "uitlezen" van de foutcodes (bij mij relais kort bruggen met zekering, en knippercodes aflezen bij motorstoringslampje. Elke keer dat ik het relais kort brug met de zekering dan gaat hij naar een eventuele volgende foutcode, enz, enz.)
-
Re: Afstelmerkteken nokkenastandwiel, aan bumperkant of motorkant?
Ik had dus ook zo een probleem uit willen laten lezen bij de dealer in D, maar die konden het niet.
Wat ze wel konden zal ik het maar niet over hebben, ik weet wel dat ik me daar nooit een S8 koop als ze daar zo mee omgaan dan houd maar op.
Bij mij bleek het de klopsensor, andere zeggen hij zit er bij KG niet op, dan heb ik dus een speciale.
Want hij zat er wel op onder die blok aan de rechter zijde volgens mijj warmloopregeling.
Die vervangen en het probleem was opgelost en hij trok hem weer lekker soepel door, alleen het gas intrappen is het net of er even heel even een gat zit voordat hij komt.
Maar als die komt trekt hij hem lekker en soepel door.
-
Re: Afstelmerkteken nokkenastandwiel, aan bumperkant of motorkant?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Quattro_Vaassen
Ik had exact hetzelfde, weinig gas lamp uit/meer gas lamp aan. Bij mij was er een draadbreuk van de luchttemperatuursensor in de intercooler.
(dus draadbreuk of kapotte sensor mogelijk)
Deze fout kwam tevoorschijn met het "uitlezen" van de foutcodes (bij mij relais kort bruggen met zekering, en knippercodes aflezen bij motorstoringslampje. Elke keer dat ik het relais kort brug met de zekering dan gaat hij naar een eventuele volgende foutcode, enz, enz.)
Ik moet de volgasensor activeren voor het uitlezen.
Dat gaat ook zo lekker bij een MC2 gasklephuis . . . .
Dus ik heb er een verloopdraadje tijdelijk tussen gezet om dat ff te simuleren.
Dat zou bij mij ook heel goed kunnen, want dat geeft de knippercode ook aan.
Alleen doormeten (nog met de comp eraan) gaf de juiste waarde aan (rond de 500 Ohm).
Zal eens meten met de comp los, want hij kan nu ook meten door de computer.
En anders ff een andere eraan fixxen, heb nog 2 (gemeten) goede.
Wel een ruk-systeem dat er geen stekker tussen zit
Bij draadbreuk hang ik die sensor gewoon in de voetenruimte, inlaatluchttemp: lekker boeiend.
Olli (van de shop) schijnt een draadje te hebben lopen waarin hij er gewoon een weerstandje in heeft gesoldeerd die een optimale waarde geeft.
-
Re: Afstelmerkteken nokkenastandwiel, aan bumperkant of motorkant?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
monzadriver
Ik moet de volgasensor activeren voor het uitlezen.
Dat gaat ook zo lekker bij een MC2 gasklephuis . . . .
Dus ik heb er een verloopdraadje tijdelijk tussen gezet om dat ff te simuleren.
Dat zou bij mij ook heel goed kunnen, want dat geeft de knippercode ook aan.
Alleen doormeten (nog met de comp eraan) gaf de juiste waarde aan (rond de 500 Ohm).
Zal eens meten met de comp los, want hij kan nu ook meten door de computer.
En anders ff een andere eraan fixxen, heb nog 2 (gemeten) goede.
Wel een ruk-systeem dat er geen stekker tussen zit
Bij draadbreuk hang ik die sensor gewoon in de voetenruimte, inlaatluchttemp: lekker boeiend.
Olli (van de shop) schijnt een draadje te hebben lopen waarin hij er gewoon een weerstandje in heeft gesoldeerd die een optimale waarde geeft.
De weerstand is temp.afhankelijk.
http://www.sjmautotechnik.com/troubl.../10vcoolt.html
(zie onderaan)
Eerste zin:
The air temp sensor that the ECU uses to control boost and timing can have poor connections and work intermittently.
Heb je voor mij/ons dat "draadje" van Olli? Ben wel erg benieuwd!
Ik denk als je daar een vaste weerstand tussen soldeert dat je een bepaalde veiligheid eruit sloopt...
IDD een ruk-systeem! Bij mij was er een draadje afgebroken, dus ik moest solderen.
-
Re: Afstelmerkteken nokkenastandwiel, aan bumperkant of motorkant?
Draadje / topic heb ik nog niet, ik zal @viermaal daarvoor eens aan zijn oor trekken.
Die heeft dat vaak snel paraat.
Je sloopt er niet echt een veiligheid uit, meer iets wat wat gaat terugregelen.
Vanavond in ieder geval weer ff gaan speuren.
Aldus mijn boek (en de originele schema's die ik heb van de dealert) moet hij aangesloten zitten op pos. 23 en 24 van de computer.
Op 24 zit blauw, en joepie, die zit ook op de sensor.
op 23 zit: een afgebroken kabelschoentje in een uitgemorrelt gat in de stekker, en een losse bruine draad.
Dus niet aangesloten.
Weerstand over die bruine draad en pos.24 is 450 (ofzo) Ohm, hetzelfde als over de sensor.
Dus ik DENK dat die bruine op pos.23 moet.
Ik DENK dat, want in de garageboeken vind ik zo snel geen draadschema met kleuren en in de Haynes heeft men het over 2 x rood . . .
Wie kan er ff bij zijn KG onder het dash duiken en kijken of het inderdaad 24 bruin en 23 blauw is.
(Let op, ik heb een 1986 KG turbo, en die zijn denk ik anders dan de MC
Ook had ik daar bij de comp nog een 2e losse draad.
Bruin-blauw.
En nog een "uitgemolde" positie, namelijk pos.6
Ik vind zo snel niet of die bij elkaar horen.
Ik dacht dat ik nog een reservestekker van een computer had (weet het eigenlijk wel zeker), maar blijkbaar niet, kan hem niet vinden, dus kan het zo niet chekken.
De haynes heeft het over "only sweden" en automatic ofzo.
Maar de positie ziet er er "losgemaakt" / uitgemold uit, en het lijk me sterk dat er dan zomaar een draad ergens in het niets eindigd.
Das niet "des Audi", dan zijn ze vaak toch afgedopt ofzo.
Dus ook voor deze de vraag: wie met een KG kan eens kijken waar er blauw-bruin op de comp zit, en wat er op pos.6 zit ?
-
Re: Afstelmerkteken nokkenastandwiel, aan bumperkant of motorkant?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Quattro_Vaassen
De weerstand is temp.afhankelijk.
http://www.sjmautotechnik.com/troubl.../10vcoolt.html
(zie onderaan)
Eerste zin:
The air temp sensor that the ECU uses to control boost and timing can have poor connections and work intermittently.
Heb je voor mij/ons dat "draadje" van Olli? Ben wel erg benieuwd!
Ik denk als je daar een vaste weerstand tussen soldeert dat je een bepaalde veiligheid eruit sloopt...
IDD een ruk-systeem! Bij mij was er een draadje afgebroken, dus ik moest solderen.
er is een temp afhankelijke beveiliging aangebracht, maar waarom?
nog niemand heeft hier werkelijk een echt idee van.
daarom heeft men het systeem getest met een andere weerstand waarde en zijn daarbij geen onverhoopte zaken gebeurt om het niet te doen.
alleen let er dan wel op dat je weerstandje inpakt in een krimpfolie om de waardes door afkoeling te niet te doen.
het topic in D forum:
http://forum.group44.de/viewtopic.ph...80%9D#p1250284
Citaat:
Fakt ist dagegen.
Unter 500 Ohm hat man nicht die volle Leistung.
500 Ohm sind (gefühlt) ziemlich genau die untere Grenze, ab wann man langsam (fast) vollen Druck bekommt (aber noch keine max. Frühzündung - das hört man auch am eher rauhen Motorgeräusch)
Ab ca. 520 Ohm geht der Spass dann los - LD voll & Zündung aggressiver.
Und bei 550 Ohm hat man dann volle Leistung mit giftiger Zündung bei Teillast und sehr schnellen Druckaufbau.
Höhere Werte habe ich noch nicht getestet, kommt aber noch, sobald ich die entsprechende Widerstände habe.
Ich würde jetzt mal behaupten, dass die Motorsteuerung mit ca. 40-60°C Ansaugtemperatur rechnet, um volle Zündung und Ladedruck freizugeben. Alles was darunter liegt, führt zunächst zu späterer Zündung und dann bei tiefer werdenden Temperaturen zu geringeren Ladedrücken, bzw, langsameren Druckaufbau.
Vielleicht könnt Ihr ja ebenfalls mal mit 500, 520, 540 und 550 Ohm rumtesten und Eure Ergebinsse/Eindrücke hier schildern.
Gruss,
Olli
-
Re: Afstelmerkteken nokkenastandwiel, aan bumperkant of motorkant?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
monzadriver
Draadje / topic heb ik nog niet, ik zal @
viermaal daarvoor eens aan zijn oor trekken.
Die heeft dat vaak snel paraat.
En nog een "uitgemolde" positie, namelijk pos.6
Ik vind zo snel niet of die bij elkaar horen.
Ik dacht dat ik nog een reservestekker van een computer had (weet het eigenlijk wel zeker), maar blijkbaar niet, kan hem niet vinden, dus kan het zo niet chekken.
De haynes heeft het over "only sweden" en automatic ofzo.
Maar de positie ziet er er "losgemaakt" / uitgemold uit, en het lijk me sterk dat er dan zomaar een draad ergens in het niets eindigd.
Das niet "des Audi", dan zijn ze vaak toch afgedopt ofzo.
Dus ook voor deze de vraag: wie met een KG kan eens kijken waar er blauw-bruin op de comp zit, en wat er op pos.6 zit ?
er is idd een iets andere pin bezetting bij een automaat, en was zweden niet qua milieu aanpassing iets anders?
de draadboom bij een automaat of handbak is niet anders, alleen worden er dan andere draadjes bij geknoopt of los gelaten.
dus dat kan zomaar kloppen.
-
Re: Afstelmerkteken nokkenastandwiel, aan bumperkant of motorkant?
Ik hoop eigenlijk dat (just for sure) iemand eens bij zijn wagen kan chekken.
-
Re: Afstelmerkteken nokkenastandwiel, aan bumperkant of motorkant?
Update:
Vandaag starten, en lopen.
Liep leuk, nog niet optimaal, maar leuk.
Checkprocedure doorlopen, kwam niets aan het licht.
Vandaag de wagen weer op wielen en buiten gezet.
FF rijden, heb ik GVD geen vermogen.
Gaspedaal plat op de vloer en dan hoguit 2 a 2,5d toeren willen draaien.
Gas los, koppeling in om bijvoorbeeld te schakellen: motor blijft wat door razen.
Motor uit: niet meer willen starten tot we wat frotten aan de ontsteektoren.
Starten, rijden, weer geen vermogen.
Computers gerolen, geen effect
Ik ben ff door de ideeeen heen.
Iemand anders nog ideeeen waar ik het gaat zoeken ?
-
Re: Afstelmerkteken nokkenastandwiel, aan bumperkant of motorkant?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
monzadriver
Update:
Motor uit: niet meer willen starten tot we wat frotten aan de ontsteektoren.
Starten, rijden, weer geen vermogen.
Computers gerolen, geen effect
Mijn god wat kun jij je goed uitdrukken zeg, wat is frotten en wat is ontsteektoren?
Halsensor misschien?
-
Re: Verschil tussen computers, brandstofpomp loopt niet, Afstelmerkteken nokkenastandwiel, aan bumperkant of motorkant?
+1, ruilen = ruilde = geruild :rolleyes:
-
Re: Afstelmerkteken nokkenastandwiel, aan bumperkant of motorkant?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
monzadriver
Update:
Vandaag starten, en lopen.
Liep leuk, nog niet optimaal, maar leuk.
Checkprocedure doorlopen, kwam niets aan het licht.
Vandaag de wagen weer op wielen en buiten gezet.
FF rijden, heb ik GVD geen vermogen.
Gaspedaal plat op de vloer en dan hoguit 2 a 2,5d toeren willen draaien.
Gas los, koppeling in om bijvoorbeeld te schakellen: motor blijft wat door razen.
Motor uit: niet meer willen starten tot we wat frotten aan de ontsteektoren.
Starten, rijden, weer geen vermogen.
Computers gerolen, geen effect
Ik ben ff door de ideeeen heen.
Iemand anders nog ideeeen waar ik het gaat zoeken ?
ff een klein stukje aanvulling op de transistor net naast de bobine.
deze zijn bij de latere serie voorzien van een extra bruine massa draad tussen het kleppendeksel en de houder van de bobine vonkversterker.
das de draad die ik dus heb bedoeld.
Citaat:
SJM Bobine Transistor aansturings Module
U moet ook controleren de bobine "Transistor aansturings Module" montage en de aansluitingen en testen of de ECU probeert de module juist aan / uit. Deze Transistor aansturings Module wordt ook wel aangeduid als de "Power Stage" in sommige teksten en deze module regelt vervolgens de bobine klem 1 aansluiting en vervolgens schakelt de bobine aan en uit om de ontsteking vonk geven. Het is op dezelfde beugel naast de bobine gemonteerd. Er was een dienst bulletin dat noemt de transistor driver module kan verbranden als de bevestiging loskomt. (Niet meer koellichaam). Er is ook een aarddraad die vanaf deze firewall beugel aan het klepdeksel voor goede aarding zorgen. Zorg ervoor dat deze gevlochten aarddraad is schoon en strak aan beide uiteinden.
OPMERKING: Houd er rekening mee, dat de ECU niet zal proberen om de transistor driver module aan en uit te schakelen dan de bobine aan / uit om een vonk te maken, als het niet het juiste signaal ontvangt van het vliegwiel RPM sensor, EN het juiste signaal van het vliegwiel BDP sensor (zowel aan de motor zijn in de buurt van de bel behuizing transmissie), EN het juiste signaal van de Hall-effect sensor in de verdeler.
maar ik krijg nog steeds een gevoel van verkeerde afstelling in het gehele plaatje.
als je bv een tandje verkeerd staat, levert dit een luie motor op die verders wel wil werken, alleen niet optimaal.
dat lijkt toch weer op jouw verhaal.
-
Re: Afstelmerkteken nokkenastandwiel, aan bumperkant of motorkant?
Viermaal dat was ook wat ik dacht, hij wil wel maar kan niet, die moter dan bedoel ik.
Tandje of zo verkeerd.
-
Re: Verschil tussen computers, brandstofpomp loopt niet, Afstelmerkteken nokkenastandwiel, aan bumperkant of motorkant?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
A4FSI
+1, ruilen = ruilde = geruild :rolleyes:
Die had ik ja nog niet eens gezien.
-
Re: Afstelmerkteken nokkenastandwiel, aan bumperkant of motorkant?
heb in weer een ander forum in D een vraag neer gelegd, wacht hier op een verder antwoord.
-
Re: Afstelmerkteken nokkenastandwiel, aan bumperkant of motorkant?
-1: ruilen-geruild-gerolen
Ben nu een schuurfeest verder (flippofeest in hoogmade) en ik dacht vanmiddag toch echt dat het een zwak werkwoord was, dus vvt (voltooid verleden tijd) gerolen, en niet geruild..
Doet niets af aan het feit dat dat t**es hok gewoon nog steeds niet loopt.
Ben dr onderhand serieus goed ziek van.
@johnny666 : frotten is klooten, knoeien, pielen, etteren. verzin een woord voor "wurmen met iets".
En ontsteektoren is die toren waar je rotorkap opgaat, die met een wormtandwiel op je nokkenas zit (maar die had je ook zelf kunnen bedenken en waarschijnlijk al wel bedacht).
Wat mag het officiele woord voor dit ding zijn dan ???
En Hall-sensor als oorzaak had ik onderhand zelf ook in gedachte, maar heb geen spare-toren (of hoe die heten mag) om dat te testen.