[QUOTE=jeroenbreuer;1478772]
Zo dan.. je moet toch eens wat vaker onderhoud plegen zo te zien....
Off-topic @draadloos,
Heb jij dit draadje wel eens gelezen ?
Nieuwe-'Oudi'-rijder!
http://www.audiforum.nl/forum/showthread.php?t=74824
Sent from my Pocketline Swing 380.
Wat is hier off-topic aan dan? Je kunt me niet met droge ogen vertellen dat die verdelerkap er netjes uitziet. Als die in 2 jaar tijd zo'n aanslag vertoond, zou ik toch naarstig gaan zoeken naar een nieuwe bobine / onstekingsmodule. Of je hebt de verkeerde kap / rotor. Heb je topic gelezen idd. Alleen de uitroeptekens achter wegenbelastingvrij!! doen mij al vermoeden dat het vooral om het belastingvoordeel gaat.
Rest my case.
Jammer dat ik mijn eigen hobby moet verdedigen. Aan mensen die ik via het forum nog nooit gesproken of gezien heb. En gelijk conclusies worden getrokken.
Goed..
Er is dus iets met de hallgever en bobine gebeurd. Hoe het komt...?! Weet ik niet, een bobine is heel of kapot.
Ik heb nog niet de tijd gehad om exact te zoeken welke van de twee onderdelen stuk is.
To be continued...
Sent from my Pocketline Swing 380.
Ik voel met je mee, Jeroen... vorig najaar ging bij mij de hallgever kapot en dat was de opmaat voor veel ontstekingsellende. Uiteindelijk na de hallgever eerst een draadbreuk en een gecorrodeerde massa gevonden en opgelost, vervolgens de rotor, verdelerkap en bougiekabels vervangen, daarna ging de (4 maanden oude) hallgever opnieuw kapot en dit leidde uiteindelijk nog tot de vervanging van een niet geheel meer frisse bobine. Oh, en al dan niet ingeleid of veroorzaakt door deze ellende, gaf de startmotor er tussendoor ook de brui aan.
De ontsteking is nu 'oké', maar zeker niet top. Rijdend op lpg heeft de motor bij toerentallen tussen de 2200-2800 tpm de neiging tot 'zweven' en een stationairloop op benzine is niet meer mogelijk.
Op de youngtimer-meeting van afgelopen zomer vernam ik dat ik er goed aan deed om de ontstekingsmodule te vervangen en ook nog de switch die aan het contactslot gemonteerd zit. Beiden zijn inmiddels nieuw aangeschaft maar de garage kwam met het schaamrood op de kaken vertellen dat ze die onstekingsmodule niet konden lokaliseren...
Omdat ik niet weer een winter vol wantrouwen en ellende wil, heb ik me laten verleiden tot de aanschaf van een '06 Passat B6, welke over één à anderhalve week onder de carport zal komen te staan. Afhankelijk van wat er met de wetgeving nu eindelijk gaat gebeuren, promoveer ik m'n huidige daily driver dus straks tot hobby-bak of exportproduct. Vanaf maart 2014 is-tie namelijk 30 jaar uit en dus belasting vrij in z'n geboorteland.
@jeroenbreuer Weet je al wat er aan de hand is?
Audi A6 Avant 3.0 TFSI Quattro S-tronic Hartog Tuned Mijn voorsteltopic
Voorheen: 2011-2016 B7 Limo 2.0TFSI Quattro Tiptronic
Het lager in de ontstekingstoren wil wel eens speling krijgen. Dan vreet hij verdeelkappen. Sowieso origineel monteren, imitatie is te slecht. Als je er niet uit komt breng hem dan bij ons. Wij hebben hier genoeg ervaring met deze wagens, youngtimers zijn bij ons aan het goede adres, we hebben alle tools en ervaring en weten nog wat contactpuntjes zijn, prijzen zijn nog te doen, alles zelf doen is uiteraard goedkoper, maar soms is dat gewoon niet te doen of onverstandig.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
We vermoeden de bobine. Heb alleen nog geen kans gehad om een gebruikte te scoren om dit te testen.
@pedro sr.
Hartelijk dank voor het aanbod! Alleen Alkmaar - Tilburg is een te grote afstand om de auto te slepen.
@RRRobert
Ik snap jouw keuze wel zit met het zelfde dilemma. Voor mij is de Audi al een hobbybak/seconddriver. Als mij dat allemaal te wachten staat wat jij hebt gehad....
Als iemand een bobine of halgever te leen heeft??? Kom hem graag halen!
Vandaag eindelijk tijd en een bobine geregeld.
Alsof de goden tegen me zijn...
Mijn auto betreft blijkbaar een overgangs model!
Heb de verkeerde bobine gekregen.
De rode is huidige bobine.
http://imageshack.us/a/img844/6897/pm0x.jpg
Wat boeit nou de kleur hoeveel volt laat hij los bij het impuls daar gaat het om, ik zou er zelfs een blauwe bosch in zetten, pas bij een scheur erin gaat het goed mis, en bij die rode (zoals jij het moemt) zie ik zelfs een gat erin zitten.
Ik krijg de auto maar niet aan de gang. Het ontstekingssysteem moet doorgemeten maar heb daar het materiaal en kennis niet voor.
We gaan de wagen naar garage slepen kijken of zij er wat van kunnen maken.
Tip wanneer je lid bent van de wegenwacht: Ooit een gehoord van iemand op een feestje. Nadat hij zelf “onderhoud” had gedaan aan een Ford Capri, zonder kennis van zaken was de ontsteking kompleet ontregeld. Hij heeft de auto buiten de bebouwde kom gesleept en de Wegenwacht gebeld. Bij aankomst verteld dat hij gewoon van huis was gereden en de auto plotseling was uitgevallen.
Zegt de WW nog: “Goh, de motor is helemaal koud, ook raar als je er net mee gereden hebt.”
De WW ging aan de slag en binnen geen tijd liep de auto weer. Zo had die man toch wat te puzzelen.
Tegenwoordig heb je natuurlijk woonplaatsservice enzo.
Audi A6 Avant 3.0 TFSI Quattro S-tronic Hartog Tuned Mijn voorsteltopic
Voorheen: 2011-2016 B7 Limo 2.0TFSI Quattro Tiptronic