Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 110

Onderwerp: Gevalletje olielekkage

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Zou een motersteun kunnen zijn, ik weet niet of ze bij dit type ook olie gevuld zijn?
    En vervangen altijd beide nooit eentje alleen.

    Hij loopt toch nog wel op alle cillinders neem ik aan?
    Niet dat eentje wel nat word maar geen vonk heeft doel ik dan op.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 07-04-14 om 23:01.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Goeie vraag! Ik heb het deksel waar op 2.0 turbo staat met de 4 schroeven losgedraaid. Op iedere hoek van het deksel zijn dikke veren, dus oppassen met losschroeven. (Beetje tegendruk geven met de andere hand ;-) ). De "zündkerzen" die dan tevoorschijn komen zitten aan het deksel vast, het geheel kan je gewoon optillen, wel oppassen met de bedrading aan de achterkant van het deksel. Onderin de gaten, daar waar de "zündkerzen" naar binnen gaan, was het donker van de olie. Maar het was er ook nat. Bij de voorste, ik heb het drooggemaakt met watten en een lange ijzeren stengel, omdat het toch zo'n 20cm diep is. Rondom de bougies (toch?) was er water te vinden en dit dus met watten schoon en drooggemaakt.

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    STAP 1.: luchtfilter in z'n geheel losschroeven en eruittillen.
    STAP 2.: 4/5 bouten van de (weet ik veel wat het is) losschroeven (deze zijn echt heel doorgeroest ( ... ... )
    STAP 3.: dat ding (weet ik veel wat het is) losschroeven en dan de rest om de pakkingen te kunnen vervangen...
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Je knutseld echt weinig aan auto s merk ik, ik bedoel niet de buitenzijde nat maar de cillinder nat word en geen verbranding heeft, daar help je je de moter mee om zeep hoor, daarom doe ik preventief bougiekabels en bougie s op tijd wisselen.
    Bij een vijf of zes of zelfs 8 en voor de echte 12 cillinders hoort men het ja niet of een cillinder niet mee doet.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi.100.s4.avant Bekijk Berichten
    STAP 1.: luchtfilter in z'n geheel losschroeven en eruittillen.
    STAP 2.: 4/5 bouten van de (weet ik veel wat het is) losschroeven (deze zijn echt heel doorgeroest ( ... ... )
    STAP 3.: dat ding (weet ik veel wat het is) losschroeven en dan de rest om de pakkingen te kunnen vervangen...
    Wat wil je gaan doen dan kleppendeksel of moter demonteren, of uitlaat pakking?
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    "Je knutseld echt weinig aan auto s merk ik" - ik weet het.... sorry... (komt omdat ik geen garage heb, anders had ik het allang zelf gedaan!).
    "Wat wil je gaan doen dan kleppendeksel of moter demonteren, of uitlaat pakking?" - kleppendeksel en uitlaatpakking vermoed ik. Ik weet het verschil tussen beide niet. (Nu voel ik me echt stom!).

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Die olie had je ook bij een bougie gat?
    Zoals ik las wel en is sowieso je kleppendeksel pakking als de bougies bij deze moter door deze heen zitten, kapot.
    Daar hoefd dit wat je aantekend niet voor los anders heb je er bijna een dag voor nodig als niet langer ?
    Heb je geen kennis die je helpen kan en die wat ook echt verstand van dit heeft voor, anders zou ik je aanbevelen ga naar een garage en geef opdracht kleppendekselpakiing vernieuwen, en op vonk etc nazien !
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    "Zoals ik las wel en is sowieso je kleppendeksel pakking als de bougies bij deze moter door deze heen zitten, kapot." - ik had meer het vermoeden dat het 't water was van de hoge druk reiniger, maar als ik er zo over nadenk dan kan dat helemaal niet omdat de rest alles aan de bovenkant daarvan totaal droog was. Dus ik ben bang dat je dan toch gelijk hebt met de kleppendekselpakking (dat is dus dat ding wat aan de bovenkant zit neem ik aan, kijk, ik begin het te begrijpen ;-) ).

    "Heb je geen kennis die je helpen kan" - nee, helaas niet. Ik ben alleen. Voor eventuele hulp moet ik lange afstanden rijden en dat probeer ik juist nu te vermijden met de olie die er nu nog in zit... Castrol 0-50W. En nu dus het probleem met de pakkingen.

    Is het sowiezo wel allemaal de moeite waard?? (Ondanks het feit dat er bijna nieuwe UFO-remmen onder zitten).

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Of het het waard is die pakking zou me maar een tientje kosten, en wat is het je waard kan ik niet over oordelen, ik deed het zeker weten wel .
    Die volsyntheet moet die bij deze erin?
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Ik zal een scan maken van het overzicht voor de verschillende olie 'mogelijkheden'.

    Zylinderkopfdichtung AUDI 100 1992 C4 S4 Turbo Quattro > http://www.ebay.de/itm/Zylinderkopfd...item5ae975aa75

    Hoogstwaarschijnlijk moet ik dan ook nog een momentsleutel kopen om op de juiste kracht de bouten weer dicht te draaien? (Momentsleutels zijn niet goedkoop...).

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi.100.s4.avant Bekijk Berichten
    Ik zal een scan maken van het overzicht voor de verschillende olie 'mogelijkheden'.

    Zylinderkopfdichtung AUDI 100 1992 C4 S4 Turbo Quattro > http://www.ebay.de/itm/Zylinderkopfd...item5ae975aa75

    Hoogstwaarschijnlijk moet ik dan ook nog een momentsleutel kopen om op de juiste kracht de bouten weer dicht te draaien? (Momentsleutels zijn niet goedkoop...).
    Dit wat je linkt is een koppakking, je moet hebben naar mijn idee een kleppendeksel pakking
    http://www.mijnautoonderdelen.nl/ond...udi/100/elring

    Ventildeckeldichtung

    En een momentsleutel is inderdaad niet goedkoop, maar voor een kleppendeksel pakking niet echt nodig wel van binnen naar buiten vastdraaien en dan over kruis ik weet niet hoe het bij een ik geloof je hebt een 7A erin? moet. of vast zit.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 08-04-14 om 00:41.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  13. #32
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Jongesjongesjonges....
    Als je niks van auto's weet kun je er beter vanaf blijven. Een motor reinigen met een hogedrukspuit is zeker niet riscoloos, ik zou het nooit doen.
    Waarschijnlijk lekt je kleppendekselpakking. Is in principe een klusje van niks, áls je weet wat je doet! Weet je dat neit begin er dan niet aan en zoek iemand die wat meer sleutelervaring heeft.
    '01 rs4 641 ps

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Hi joris(snaak), ik wil er niet vanaf blijven anders leer ik het nooit. Nee heb ik al, ja kan ik krijgen. We weten al dat de kleppendekselpakking lekt en dat het te vervangen is. Een hogedrukspuit motorreiniging is NIET aan te bevelen, dat is mij nu OOK wel duidelijk. Maar dat is oude koeien uit de sloot halen en daar hebben we niks aan. ALS ik weet wat ik doe heb ik geen angst om eraan te beginnen. Mits ik weet wat ik doe dat het goed is ;-).

  15. #34
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak) Bekijk Berichten
    Jongesjongesjonges....
    Als je niks van auto's weet kun je er beter vanaf blijven. Een motor reinigen met een hogedrukspuit is zeker niet riscoloos, ik zou het nooit doen.
    Waarschijnlijk lekt je kleppendekselpakking. Is in principe een klusje van niks, áls je weet wat je doet! Weet je dat neit begin er dan niet aan en zoek iemand die wat meer sleutelervaring heeft.
    +1 !

    Ik zou het in jouw geval ff laten doen die kleppendekselpakking, en goed meekijken.
    Is redelijk basic idd, en je steekt er vast iets van op.

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny666 Bekijk Berichten
    anders zou ik je aanbevelen ga naar een garage en geef opdracht kleppendekselpakiing vernieuwen, en op vonk etc nazien !
    Had ik al eerder aangegeven.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Vaassen Bekijk Berichten
    +1 !

    Ik zou het in jouw geval ff laten doen die kleppendekselpakking, en goed meekijken.
    Is redelijk basic idd, en je steekt er vast iets van op.
    Meekijken wordt meestal niet gewaardeerd, althans dat wordt meestal tegen mij gezegd wanneer ik een reparatie laat uitvoeren door een (vak)garage...

  18. #37
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi.100.s4.avant Bekijk Berichten
    Meekijken wordt meestal niet gewaardeerd, althans dat wordt meestal tegen mij gezegd wanneer ik een reparatie laat uitvoeren door een (vak)garage...
    Tsja, als meekijken niet gewenst is/gewaardeerd wordt.....dan krijg ik het gevoeld at er wat te verbergen is..
    Aan de andere kant, uiteraard hebben ze geen tijd om elke klant meer te laten kijken (doe ik op mijn werk ook niet..)

    Misschien een (goede) beun-de-haas zoeken?
    Scheelt als het goed is ook in de totaalprijs!

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Overzicht van de Castrol oliesoorten voor Audi.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  20. #39
    rjverbrugh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    470
    Kudos
    3
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Kan het slecht lezen, zelfs met leesbril op! Maar dit lijken alle moderne Audi's waarvan het gros 5W30 longlife olie heeft. Die zou ik er niet indoen, maar gewoon voor een goeie halfsystheet gaan, bij voorkeur 10W40. Ik heb er nu Castrol Magnatec A3/B4 10W40 in en die voldoet prima.
    Groet Robbert
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 2014, Peugeot 806 2.0 16V 2001, Audi 200 20v Avant 1989 (geschorst), BMW 2002 Tii Touring 1974 (geschorst), BMW R1200GSA 2014, BMW R100RS 1982

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Excuses voor het onleesbaarheid van de scans (alhoewel de scan zelf op 300Dpi en 29.7x21.16cm is...). Dan moet de auto sowiezo nieuwe olie krijgen. Dank je wel rjverbrugh!
    Tevens ben ik naar de officiële AUDI dealer gegaan en heb deze nummers gekregen voor de pakkingen:

    034 129 589 A (dichtung, officieel in de AUDI Duitse taal) kost 57,50 Euro per stuk > http://bilder3.eazyauction.de/goldif...3_5057d1aa.jpg + http://bilder3.eazyauction.de/goldif...4_60d50560.jpg

    034 198 025 F (dichtungssatz für Zylinderkopfhaube, officieel in de AUDI Duitse taal) kost 56,80 Euro per stuk > http://bilder3.eazyauction.de/goldif...1_d2b7309d.jpg

    Daarnaast had ik de monteur gevraagd hoeveel uur werk het ongeveer kost: "ongeveer 2 uur maximaal", ik ben toen naar een verkoop/servicevertegenwoordiger in de audi dealer gegaan en gevraagd hoeveel HIJ denkt dat het kost in manuren... "ongeveer 4-5 uur" 500 Euro voor de werktijd alleen al...

    Frappant aan het verhaal was, dat de monteur ook zei dat ik het zelf wel kon doen en het dan in 45minuten duurt... (ongeveer geschat).
    Laatst gewijzigd door audi.100.s4.avant; 09-04-14 om 18:30.

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •