Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 110

Onderwerp: Gevalletje olielekkage

  1. #41

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  2. #42
    formatix's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    397
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Wat een garage,s bij jou in de buurt dan .... Eerst gesloopt dan. 2 uur schatten.voor 5 uur zeggen.en.de monteur.zegt.45 min , echt ik zou persoonlijk naar een bosch garage gaan.en.daar eens vragen want evht.persoonlijk.zou ik dit zelf in een uurtje kunnen doen aleen de.bouten van de uitlaatpakking enz kunnen vervelend.zijn maar 500 euro voor een paar pakkingen..... 100 euro per uur ..... Hier in limburg is bij iedere bosch garage het uurloon zo i zo maar 50 euro
    Audi 80 b2 1.3 gambarot (verkocht)
    Audi 200 turbo kg gold ( verkocht )
    Audi 200 turbo mc gold ( verkocht ) audi A4 2.4 30v royal Brown

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door formatix Bekijk Berichten
    Wat een garage,s bij jou in de buurt dan .... Eerst gesloopt dan. 2 uur schatten.voor 5 uur zeggen.en.de monteur.zegt.45 min , echt ik zou persoonlijk naar een bosch garage gaan.en.daar eens vragen want evht.persoonlijk.zou ik dit zelf in een uurtje kunnen doen aleen de.bouten van de uitlaatpakking enz kunnen vervelend.zijn maar 500 euro voor een paar pakkingen..... 100 euro per uur ..... Hier in limburg is bij iedere bosch garage het uurloon zo i zo maar 50 euro
    Bedoel je niet de moeren van het hitteschild?
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  4. #44
    formatix's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    397
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Ook he en het spruitstuk zelf
    Audi 80 b2 1.3 gambarot (verkocht)
    Audi 200 turbo kg gold ( verkocht )
    Audi 200 turbo mc gold ( verkocht ) audi A4 2.4 30v royal Brown

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door formatix Bekijk Berichten
    Ook he en het spruitstuk zelf
    Voor het wisselen van een kleppendeksel pakking?
    Waarschijlijk hoefd het hitteschild nog niet los ervoor?
    Laatst gewijzigd door johnny666; 09-04-14 om 20:32.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km


  6. #46

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Bij de luchtfilter zit ook een hitteschild. Ik neem aan dat jullie DAT hitteschild bedoelen? Spruitstuk aan de linkerkant van de motor dan ook gelijk goed schoonmaken.
    Over de bouten... daar liet de (audi/volkswagen) monteur ook over uit en meldde me dat de bouten ERG(!) lastig los te schroeven zijn als ze doorgeroest zijn.

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Ergens kom ik niet mee ik zal wel iets tekort komen in mijn bol !
    Eerst zeg je je moet ver rijden voor een garage en opeens in tijd van een dag ben je al op verschillende plaatsen geweest, wat ik natuurlijk top vind.
    Die van die vijf uur die zou ik wel eens in de ogen willen kijken als hij dat zou zeggen, maar ik weet natuurlijk niet wat je gevraagd hebt?
    Bij het luchtfilter zit waarschijnlij ook een hitteschild maar tegen de kop ook en die had ik het over, maar wat wil je nou eigenlijk kleppendeksel pakking of uitlaat pakking, weet je al wat het is?
    Dat zie je waarschijnlijk beter al je het hitteschild tegen de kop dus waar je nr 1 tm bij gezet hebt, maar als al olie bij een bougie gat staat als je dat zeker weet keek ik helemaal niet en ging ik klakkeloos van het kleppendeksel uit.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    "Eerst zeg je je moet ver rijden voor een garage en opeens in tijd van een dag ben je al op verschillende plaatsen geweest" - met het openbaar vervoer ;-)
    "Die van die vijf uur die zou ik wel eens in de ogen willen kijken als hij dat zou zeggen, maar ik weet natuurlijk niet wat je gevraagd hebt?" - "Wat kost het om bovenstaande onderdelen te vervangen en hoeveel uur gaat er insteken?" (Het was een uiterst irritante man, die al luisterend nogal (dat betekent: heel veel) met papierwerk druk was. Toen moest ik het nog 2x uitleggen... ZO multi-tasking was hij ook weer dus niet.

    "maar wat wil je nou eigenlijk kleppendeksel pakking of uitlaat pakking" - sowiezo de uitlaatpakking. Het kleppendeksel hoeft volgens mij niet. Na een grondige schoonmaakbeurt rondom de bougies ben ik benieuwd hoe het er nu uitziet na een aantal de minuten de motor te laten lopen.

  10. #49

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Als uit die uitlaatpakking olie komt is volgens mij de moter ver gaar, of de klepsteelrubbers zijn helemaal ervanaf, heeft deze een kat dan is de kat ook snel kapot als die veel olie te verwerken zou hebben.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Ik weet alleen dat er rook en vloeistof (of dat water, of dat olie is weet ik niet) komt uit daar waar de zwarte cirkel is in de 1e foto op de 1e pagina van deze topic. De auto heeft een katalysator.

  12. #51
    Bouke222's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    322
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Gewoon je kleppendeksel pakking vervangen, niks meer, als er olie uit je uitlaatpoorten lekt is het niet best inderdaad, maar dat is niet de zaak hier lijkt me, het rookt alleen beetje omdat er vanaf boven wat op heeft gelekt vast.
    Laatst gewijzigd door Bouke222; 10-04-14 om 00:26.

  13. #52
    rjverbrugh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    470
    Kudos
    3
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    We hebben het toch gewoon over de 2.2 Turbo uit de S4? Deze dus?





    Inderdaad gewoon de kelpedekselpakking vervangen. Gewoon bestellen op Mister auto van Elring, kost iets van 40 tientjes en vervangen.

    http://www.mister-auto.nl/fl/pakking...10915.572.html
    Groet Robbert
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 2014, Peugeot 806 2.0 16V 2001, Audi 200 20v Avant 1989 (geschorst), BMW 2002 Tii Touring 1974 (geschorst), BMW R1200GSA 2014, BMW R100RS 1982

  14. #53

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Ik heb van de onderkant aan de linkerkant van de motor nog maar een foto gemaakt. Aan de onderkant zie je dat het nat is. Maar wat het is, geen idee. Het is te moeilijk sowiezo om een foto er van te maken, laat staan om te kijken wat voor vloeistof het is.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door audi.100.s4.avant; 10-04-14 om 20:43.

  15. #54
    rjverbrugh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    470
    Kudos
    3
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Ziet eruit als olie. Zit dat ook boven het spruitstuk?
    Groet Robbert
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 2014, Peugeot 806 2.0 16V 2001, Audi 200 20v Avant 1989 (geschorst), BMW 2002 Tii Touring 1974 (geschorst), BMW R1200GSA 2014, BMW R100RS 1982

  16. #55

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rjverbrugh Bekijk Berichten
    Ziet eruit als olie. Zit dat ook boven het spruitstuk?
    Zie foto 1 op de eerste pagina van deze topic rjverbrugh ;-) Ik heb hier nog maar een andere foto vanuit een andere hoek genomen. Het hitteschild heb ik los geschroefd om een nog beter beeld te kunnen krijgen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door audi.100.s4.avant; 10-04-14 om 21:14.

  17. #56
    Bouke222's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    322
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Blokje om rijden en dan kijken of het weer nat is vanaf de kleppendeksel naar beneden, dan heb jij je antwoord toch.

  18. #57

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Hoeveel olie verliest de wagen hoeveel moet je bijvullen, ik houd het nog steeds op kleppendeksel pakking als je hem uitzet zal het niet verbranden meer en het kan niet allemaal wegbranden wat namelijk niet op het spuitstuk valt zal minder snel verbranden.
    Maar als het werkelijk uit de uitlaat lekt dan is de moter sowieso gaar denk ik, en had die anw b man het dus mis met kan nog jaren mee !
    Hoe lang heb je de auto al?
    Nog nooit onderhoud aan gehad behalve die remschijven?
    Dan kijjk je toch ook niet naar die paar euro van die pakking toch !
    Waar woon je eigenlijk Ned?
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi.100.s4.avant Bekijk Berichten
    Zie foto 1 op de eerste pagina van deze topic rjverbrugh ;-) Ik heb hier nog maar een andere foto vanuit een andere hoek genomen. Het hitteschild heb ik los geschroefd om een nog beter beeld te kunnen krijgen.
    Hoe ziet het aan de achterkant van de kop uit, bij het pakkingset zie ik twee halvemaantjes, ik vermoed voorzijden en achterzijde die kunnen ook lekke en dan loopt het achterlangs en de rijwind blaast het dan langs het blok neem ik aan.
    Als je niet kijken kunt daar vrijf met je vingers erlangs en kijk dan op je handen of je vloeistof eraan hebt.
    Eventueel de slang van carterventialtie of in dit geval van de kop die kan ook lek zijn.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 10-04-14 om 21:26.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  20. #59

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bouke222 Bekijk Berichten
    Blokje om rijden en dan kijken of het weer nat is vanaf de kleppendeksel naar beneden, dan heb jij je antwoord toch.
    Klopt, maar als het al na 15 minuten (stationair lopen) begint te roken dan ben ik niet van plan om een lange afstand mee te gaan rijden. Dat van het kleppendeksel is vermoed ik toch niet zo erg als wat ik dacht dat het was. Ik kijk er morgen overdag toch nog ff beter na. Sowiezo hoe de dichting is ;-).

    Hoeveel olie verliest de wagen hoeveel moet je bijvullen, ik houd het nog steeds op kleppendeksel pakking als je hem uitzet zal het niet verbranden meer en het kan niet allemaal wegbranden wat namelijk niet op het spuitstuk valt zal minder snel verbranden. > Ik moet met de Castrol 0-40W tamelijk vaak bijvullen, meer als dan met de 5-40W. Ik heb me laten uitleggen doordat de 0-40W tamelijk dun is.
    Maar als het werkelijk uit de uitlaat lekt dan is de moter sowieso gaar denk ik, en had die anw b man het dus mis met kan nog jaren mee ! > Ik hoop dat ik de auto toch nog langer kan gebruiken!
    Hoe lang heb je de auto al? > De auto heeft nu 330.000km op de teller staan.
    Nog nooit onderhoud aan gehad behalve die remschijven? > Oh toch wel, ik heb zelf de servopomp al meer dan 2x vervangen bijvoorbeeld.
    Dan kijjk je toch ook niet naar die paar euro van die pakking toch ! > Dat niet, maar wel naar de kosten van de monteur ALS ik het niet zelf doe ;-).
    Laatst gewijzigd door audi.100.s4.avant; 10-04-14 om 21:38.

  21. #60
    vissered's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    995
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Gevalletje olielekkage

    STOP!!
    de juiste olie voor een AAN blok is: 10W60 van castrol.
    bel coen donckers voor de juiste (en deze zal ze ook hebben ) er zijn er n.m. twee soorten 1 voor bmw en 1 voor de audi s4/s2/rs2/s6.
    en vraag meteen aan coen welke bougies je erin moet doen.(ook speciale).
    eigenaar van :geen audi maar een seat mii

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •