Olie is duur, maar nog altijd goedkoper dan nieuwe klepstoters :wink:
Gisteren in de chatbox het probleem van mn 200 met tikkende klep besproken. Ik dacht dat 1 van de klepstoters gaar was, maar er werd me geadviseerd om even naar het oliepeil te kijken.......
Van de andere typ44's hier weet ik dat die dingen eigenlijk geen olie verbruiken en heb ik dus ook geen omkijken naar.... Bij het aanschaffen van de 200 heb ik dit dus niet gecontroleerd omdat ik dacht dat t wel goed zat... Het peil zat zeg maar nét onder de onderste streep...op zich nog geen ramp... Vandaag ff 2 liter halfsynthetische zooi bijgevuld, en jawel...Mn tik is zo goed als weg!(nog niet helemaal 100% getest, alleen maar mee naar mn werk gereden, te korte afstand om motor goed warm mee te draaien).
K ben benieuwd of ie vanavond als ik ff ga cruisen nie meer tikt
Ben in 2001 met een aantal hard tikkende klepstoters de Grossglocknerstrasse over gegaan. Die marmotten daar zullen zich wel lam geschrokken zijn toen ze me aan hoorden komen :shocked!: .
Maar even zonder gekheid. Een tikkende klep schijnt niet zo ernstig te zijn. Hoe het zit als dit door een gebrek aan olie komt weet ik niet (goed zal het in elk geval niet zijn ).
Succes
uh, sinds wanneer maakt Mahle filters? heb ik wat gemist? voor mij is Mahle een ander woord voor zuigers
die filters voor de 200 (set van 2, zie de draad van Pat over de inbouw van z'n "nieuwe" motor) waren echt alleen bij Fram te krijgen. m'n vader was jaren lang importeur van Mann en later Hengst filters, dus als er Fram gekocht moest worden dan had dat een erg goede reden..... ander Audi filters komen idd o.a. bij Mann vandaan, net zoals de Mercedes filters bij Hengst vandaan komen
ja, dat zei m'n pa ook altijd over de concurent (klopte over t algemeen ook wel over Fram, vaak een klasse minder dan Mann)Da's een Mann ..... een levensgroot kwaliteitsverschil..
Echt waar... zie http://www.mahle.com/home.nsf/out/2.2.0.0Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan
Tom