Heb je de ontsteking juist terug geplaats?
Maar wat vraag ik dat eigenlijk anders begeeft zich daar iemand toch niet aan of wel, heeft een MC ook een bdp sensor erop?
snap er niks meer van..
van de week alleen maar rotor en verdelerkap vervangen.
gelijk daarna niet meer starten.
hall gever was defect dus die vervangen vanavond.
nu nog steeds niet starten.
maar heb nu wel 12 volt op de bobine staan..
is dan toch ook de bobine gesneuveld?
hoe kan het nu alleen van een verwisseling van rotor en kap?
iemand mischien antwoord hierop..
yep, die heeft er zelfs 2
een toerental sensor en een bdp sensor.
Maar heb je geen vonk of heb je ook geen brandstof?
bij een turbo motor sluit nl de brandstofpomp af als er geen melding is van een draaiende motor
dan zou het nl ook de brandstofpomp relay kunnen zijn.
Maar Erik, heb je de verdeler wel correct op de juiste manier terug gezet?
het gleufje in het verdeelhuis en de kap/vinger ook?
de vinger zou naar voren moeten staan
{
OT vom Hallgeber (für 1. Zylinder)
OT vom Geber für Zündzeitpunkt (62 Grad vor OT)
Geber für Drehzahl (sitzt zusammen mit Geber für OT auf dem gleichen Halter) }
dus de markeringen aan t vliegwiel nokkenas en verdeler correct uitrichten
heb het op dezelfde manier terug geplaatst zoals de oude.
maar volgens mij doet de pomp het denk wel.
als ik er een zekering in steek en zet contact aan gaat de pomp lopen paar tellen.
maar als ik bougie tegen massa hou en start heb ik geen vonk.
ook niet als ik de bougie rechtstreeks van de bobine doe.
pff wel klote dit...
is lastig zo om uit te vinden..
niemand in de buurt van Nieuwveen die kan helpen...
uiteraard niet voor niets....
zou best willen, maar dat gaat helaas niet
maar ken je deze al?
http://www.sjmautotechnik.com/troubl...g/nostart.html
roelofsvarensveen is wel in de buurt... @monzadriver