Voldoende remolie remblok indicatoren handremschakelaar etc. etc.
Hallo allemaal,
Vanmiddag na een stukje rijden wilde ik mijn Audi 200 type 44 quattro 1B 2.2T uit zetten, vlak voordat ik dit deed kwam er een rood knipperend uitroepteken in het scherm. Ook hoorde ik een piep. Weet iemand wat dit kan zijn? Ik merkte niets aan de auto. Ik heb het originele boekje niet bij de auto.
Alvast bedankt,
Groeten Daan.
heel vaak heeft dit te maken met een tekort aan hyd druk van de rem accumulator (de bom)
controleer dit eens door het contact en de motor te laten draaien.
uitzetten en de rempedaal pompend indrukken terwijl je elke neergang telt.
heb je meer als 20 pompbewegingen zit het probleem ergens anders
minder als 5 is bom defect
er tussenin dan gaat je bom volgen.
als de bom nog niet defect is , kun je dezer laten repareren (nw stikstof vullen)
http://www.jd-shocks.nl/
hij kan het en is tevens een vertrouwd adres voor reparatie aan het veer/dempers systeem(en)
en als deze onlangs vervangen is en nog steeds deze melding geeft? bij mij begint het met melding van de remindicatoren en na paar seconden gaat hij over in melding met uitroepteken, bom is vervangen, slijtindicatoren zijn doorverbonden ivm porsche remmerij....
Een tekort aan druk kan of door een kapotte drukaccumulator komen of doordat de rembekrachtiger lekt.
Dat kan je checken door tijdens stationair draaien te kijken of er olie uit de retourleiding naar het vaatje komt.
Dan zal je de retourleiding lid moeten draaien maar je kan er ook even aan voelen. De bekrachtiger van mijn RS2 is zo lek, dat ik de drukpulsen van de olie in de retourleiding kan voelen...
Nope, dit systeem zit volledig los van de ontsteking en die kan maar minimaal uitgelezen worden.
het enig wat je hiervan nog kan uitlezen -behalve de airco- is/zijn de lampjes en standen van het dashboard en de Bc, maar dat is om te kunnen zien ofdat die lampjes nog werken :-)
ohh het aangeven doet deze perfect.
maar dan komt er kennis om de hoek kijken, ipv dat een fabrieks-comp jou denkt te vertellen wat je niet wil weten.....
het handboekje geeft jou ook netjes antwoord waarom een bep lampje gaat branden, daarna mag je zelf bedenken hoe dit op te lossen.
zoals wel gebeurt door olie in de radiateur te gieten oid
haha, aan een Oudi moet je een automonteur laten sleutelen, en aan een Audi kun je (als je dat wil..) een "onderdelen-vervanger" laten werken.....
met een scheut peut, een doos bougievonkjes en wat frisse lucht komt een monteur een heel eind..!
Let op:
Bovenstaande reactie is naar aanleiding van eigen ervaring met een leaseauto bij de Skoda-dealer....en is niet bedoeld om de topicstarter te benadelen!
Haha gelukkig heb ik een ervaren monteur die me ondersteund ;-) gisteren ff het bentley manual doorgespit om wat mogelijke oorzaken te zoeken, dit zijn mijn bevindingen tot nu toe:
- bombe (reeds vervangen)
- slijtindicatoren (doorverbonden dmv de 2 draden in elkaar te draaien ivm porsche klaauwen)
- niveau hydroliekolie (vlotter niet goed? Vraag me af hoe dat precies zit met die ring en veer onder de dop, moet de vlotter in de dop zitten? Of hoe maakt deze contact?)
- niveau remolie (niveau is ok)
- remcilinder, druk te laag?
- sensor op de remcilinder
- draadbreuk in het elektrische deel, van het remcontrole systeem
Iemand nog aanvullingen hierop?
Heb ik ook last van gehad, bleek idd de vlotter met aansluiting niet lekker te werken. Die los gekoppeld en toen was het af e toe piepen weg.Uiteindelijk een andere gemonteerd die wel werkte.
Even denken, is lang geleden. Volgens mij zit de vlotter los van de dop, met dien verstande dat die als het peil oke is, tegen de dop aan druk en zodoende het circuoit sluit. Bij een te laaer peil zakt de vlotter en druk niet meer tegen het pennetje: dan gaat dus de lamp branden. Probleem zat in die schakelaar bij mij, die was gal, en daardoor ging om de haverklap die lamp met begeleidende piep.