Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Onder welke hoek ligt de motor?

  1. #1

    Standaard Onder welke hoek ligt de motor?

    Onder welke hoek ligt de vijfcilinder motor in een Audi 100 typ44?
    turn in turn out turn on

  2. #2
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Onder welke hoek ligt de motor?

    zover als ik het begrepen hebt , staat de motor van de 5 cilinder type 44, recht en niet onder een hoek.
    bij dwars geplaatste motoren staan ze vaker onder een hoek, om de stroomlijn niet te verstoren......:-)
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #3
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Onder welke hoek ligt de motor?

    Kom op Volkert, jij als redelijke encyclopedie....je hebt vaak genoeg onder de kap (van Niels.. sorry, kon het niet laten..) gekeken toch om te weten dat de motor niet rechtop staat.

    Onder welke hoek weet ik helaas niet Ben.
    Heb ff snel wat ge-googled, maar waarom zou je dit precies willen weten? Er wordt gesproken over gewichtsverdeling, maar ook over het beperken van de hoogte ivm het sluiten van de motorkap..

  4. #4

    Standaard Re: Onder welke hoek ligt de motor?

    Het ding ligt zeker onder een hoek van 30 o.i.d. onder kap, maar hoeveel precies zou ik graag willen weten.

    Met een geknutselde geodriekhoek/lineaal & architectenpas meet ik plusminus 30 graden...
    In de handboeken en op andere sites/fora heb ik niks gevonden, maar een exact getal zou welkom zijn voor het ontwerp van een onderdeeltje...

    De hoek die deze lijn maakt met een vertikaal dus:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    turn in turn out turn on

  5. #5
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Onder welke hoek ligt de motor?

    dat de motor niet echt 100% rechtop staat dat weet ik wel, maar ik doel dat de gemiddelde "dwars "gemonteerde blokken Echt op hun kant liggen. de gehele 5 cilinder reeks, vanaf de C2 staat idd iets scheef, maar dat noem ik nou niet echt een hoek dus.

    maar in de type 43 C2 werd technisch gesproken over een 24 oGr "gekanteld "blok, dat is eigenlijk de enige info die ik hierover heb gelezen.
    ik kan alleen niet met enige zekerheid aangeven of dit bij de opvolger zo gebleven is. de plaatsing van de motor daartegen, is net zoals zijn voorganger , voor de aandrijfassen bedacht en onveranderd gebleven.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm


  6. #6

    Standaard Re: Onder welke hoek ligt de motor?

    Op forums.typ44 dacht men 27 graden.
    Het onderdeeltje is inmiddels ontworpen...
    turn in turn out turn on

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •