Als die buis zichtbaar? vacuum trekt dan zit de stuwschijf vast. Waarschijnlijk door de plunjer in de brandstofverdeler.
Hallo , ik ben in het bezit van een audi 100 cd5e 100kw/136pk bwj 1981
Het betreft een schuurvondst in mooie staat , maar heeft 17 jaar niet meer gelopen .
Ondertussen al veel vernieuwd , remmen volledig vernieuwd , benzinetank en leidingen gereinigd ,nieuwe benzinepomp,
Nieuwe tandriem en waterpomp , enz . De wagen dit weekend voor de eerste keer gestart . De motor slaat direct aan
Blijft een 5 tal seconden draaien en valt dan stil . Wat onmiddelijk opviel is dat de rubberen inlaatbuis van het luchtfilterhuis naar het
Inlaatspruitstuk vacuum trekt . Ik ken weinig van diagnose stellen en had graag eventueel een reactie wat hiervan de oorzaak kan zijn
Met vriendelijke groeten marc43
.
Als je toch van plan bent een andere te halen, kan je de oude ook wel openhalen. Heb hetzelfde gedaan bij mijn 200 turbo, die had 12 jaar stilgestaan. Met een andere spinnenkop liep hij perfect, en nu met de oude ook weer. kwestie van goed schoonweken/maken en opletten hoe het in elkaar zit, heb zelfs de oude pakkingen er weer tussengedaan...