Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Geen stuurbekrachtiging

  1. #1
    Frans Pan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    67
    Posts
    329
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Geen stuurbekrachtiging

    Ik ben er al aardig aan gewend maar toch, is er een manier om het sturen iets soepeler te laten gaan? Delen inspuiten met olie of anders?
    Ik heb op het moment meer stadsverkeer.

  2. #2
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen stuurbekrachtiging

    Smallere banden monteren, of je bandjes iets harder oppompen. Ik ben nu bezig met B3 uit 1988, en die heeft 195 op 15 inch velgen eronder liggen. Dat gaat terug naar 175 op 14 inch (de standaard maat). Die heb ik nog liggen van mijn andere B3, die echter wel stuurbekrachtiging heeft.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  3. #3
    Frans Pan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    67
    Posts
    329
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Geen stuurbekrachtiging

    Bovengenoemde maat zit er bij mij al onder en het zijn vrij nieuwe banden met veel profiel. En iets harder opgepompt.

  4. #4
    Typ89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    359
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen stuurbekrachtiging

    Ik heb net stuurbekrachtiging ingebouwd in de mijne.
    Overigens vond ik niet dat 'ie zwaar stuurde, wat me vooral irriteerde waren het aantal slagen van links naar rechts dat het manuele stuurhuis heeft ten opzichte van de bekrachtigde (5,5 ten opzichte van 3).
    Het viel me wel tegen wat hier allemaal voor benodigd is. Behalve het stuurhuis en de bijbehorende hydraulische delen moet de volledige stuurkolom omgewisseld worden.

  5. #5
    Joop Stoeptegel
    Guest

    Standaard Re: Geen stuurbekrachtiging

    @Willemaudi80 ik wil het ook in mijn b3 bouwen, ik heb een complete set in huis. Hoelang ben je er mee bezig geweest.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    286
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Geen stuurbekrachtiging

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter van ee Bekijk Berichten
    @Willemaudi80 ik wil het ook in mijn b3 bouwen, ik heb een complete set in huis. Hoelang ben je er mee bezig geweest.
    Ik heb het ook gedaan, in een dag is het goed te doen.
    Audi 100 C3 1984 lpg
    Audi 80 B3 2 maal
    VW polo

  7. #7
    Typ89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    359
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen stuurbekrachtiging

    Een uur of 3 was ik er aan kwijt. Ik heb thuis een smeerkelder in de garage, waardoor ik snel afwisselend boven en onder de auto kan werken. Als je zoiets of bv. een brug tot je beschikking hebt word het vrij eenvoudig. Je kunt de boel zo omwisselen, ik heb niet eens een krik onder de auto gehad.
    Om de bouten van de spoorstangen aan het stuurhuis los te krijgen kun je het beste de accu er uit halen en via het gat in de accubak werken. Op sommige Duitse fora las ik dat de remservo gedemonteerd moet worden. Dat is niet nodig, ik moest wel een paar remleidingen opzij buigen om het nieuwe stuurhuis er in te krijgen.

  8. Ad
  9. #8
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen stuurbekrachtiging

    Van het weekend andere velgen en banden gemonteerd onder ons nieuwe projectje (van 195-65-15 naar 175-70-14), en dat stuurt toch een stuk lichter, zeker op lagere snelheden en parkeren. Het lijkt ook, of dat de auto minder zweverig is (lees: minder gevoelig voor spoorvorming).
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •