Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 57 van de 57

Onderwerp: 1.8S PM 1991 houdt in, ontsteking?

  1. #41
    Jim_S's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2005
    Posts
    233
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 1.8S PM 1991 houdt in, ontsteking?

    Frans, fijn dat je dit topic nog levende houdt! Mijn 80 heeft het probleem nog steeds. Ik heb een tijd niet meer met de auto gereden, nu een maandje weer aan het rijden. Ik heb nog een andere monomotronic geprobeerd, zonder succes. Nog wat kleine dingen geprobeerd, niks. Ongelooflijk eigenlijk.

    Ik kan ermee rijden, maar het is niet prettig. Als hij stottert dan geef ik volgas en dan trekt hij netjes door. Als ik rustig constant 80 km/h rijdt is er eigenlijk ook niks aan de hand. Geef ik dan gas dan gaat hij inhouden, heel vervelend rijden. Heb echt heel veel dingen geprobeerd en navraag gedaan, maar zonder succes. Hij doet het voornamelijk als de motor echt warm is, dat is wel typisch.
    Ontsteking, afstelling ontsteking, vacuumlekken controleren, motorsturingsapparaat vervangen, 3 monomotronics, sensoren, etc. etc.

    Trouwens ook de benzine aanvoer; benzinepomp en filter vervangen. Alles originele delen of A-merk vervangdelen.
    Laatst gewijzigd door Jim_S; 15-02-18 om 21:05.

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 1.8S PM 1991 houdt in, ontsteking?

    Is het erger geworden na die periode van stilstand?

    Zou er een verband kunnen zijn met de koude start-instelling? Staat de distributie perfect op tijd?

    Het is best lastige problematiek. Mijn B4 start doorgaans goed en loopt dan regelmatig, maar als de motor warm stationair draait zit er een klein hikje in. Voor de rest ben ik redelijk tevreden, afgezien dan van de zich nogal sterk gevoelende ouderdom van de wagen in het algemeen.

  3. #43
    Frans Pan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    67
    Posts
    329
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 1.8S PM 1991 houdt in, ontsteking?

    Ik rij dus veel kilometers en kan altijd met een gerust hart weg. Zo nu en dan een enkel hikje of enkele hikjes na elkaar en daar blijf het bij. Als de motor warm is.
    Ik laat het allemaal wat bezinken en ik vraag mij dan af wat ik nog meer kan bedenken. Zo reed ik verleden week 100 km snelweg terug en was er niets aan de hand.
    Er zal een moment komen dat we er achter komen. Zo nu en dan probeer ik iets.
    Ik houd het op vuil, of van de benzine of in het blok.
    Deze blokken rijden al meer dan 20 jaar en wie waren de vorige eigenaren? Is er 20 jaar rustig of weinig mee gereden en maken wij de boel schoon door lange ritten en/of benzine met een additief?
    Laatst gewijzigd door Frans Pan; 16-02-18 om 13:41.
    Audi 80 1.8 1991

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 1.8S PM 1991 houdt in, ontsteking?

    Ik zag gisteren ook weer een B3 1.8 met ruim 400.000 km op de teller te koop staan. Je kunt dus nog lang vooruit als je wat geluk hebt.

    Zou een slecht contact hier of daar geen rol kunnen spelen bij dat hikken? Mijn B4 geeft eens in de zoveel tijd ineens een tuutje vanuit het dashboard. Ook zoiets. Om de baas even te laten schrikken zeker.

  5. #45
    Frans Pan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    67
    Posts
    329
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 1.8S PM 1991 houdt in, ontsteking?

    Dat is allemaal we de revue gepasseerd. Vuil in de benzine? Dat sluit ik ook eigenlijk uit. Ik heb in een Passat B3 gereden met hetzelfde blok en monopoint systeem wat onder de sludge, troep, zand en rotzooi zat. Het was ongelooflijk dat de auto met zo veel vuil in het systeem nog kon rijden, maar hij deed het. (Ik had de auto even voor nood en bijna niks om er mee te rijden tot een goede aankoop)
    Laatst gewijzigd door Frans Pan; 16-02-18 om 15:11.
    Audi 80 1.8 1991


  6. #46

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 1.8S PM 1991 houdt in, ontsteking?

    In deze tijd van het jaar willen oudere auto's ook wel eens vocht in de tank krijgen. Het bezinksel kan bij een grotendeels lege tank vocht aantrekken. Mijn vriendin heeft het ook gehad met haar Daewoo. Wilde 's ochtends niet starten. Garage is er best even mee in de weer geweest voordat ze de diagnose hadden gesteld. Advies was om de tank niet verder dan een kwart leeg te rijden in de winter.

    Maar goed, dit staat misschien helemaal los van dit probleem.

    Overigens deze week twee A4 B5-jes geprobeerd. Rijden wel heel fijn, maar qua gevoel een totaal andere wagen dan een Audi 80.

  7. #47
    Frans Pan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    67
    Posts
    329
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 1.8S PM 1991 houdt in, ontsteking?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paudio Bekijk Berichten
    In deze tijd van het jaar willen oudere auto's ook wel eens vocht in de tank krijgen. Het bezinksel kan bij een grotendeels lege tank vocht aantrekken. Mijn vriendin heeft het ook gehad met haar Daewoo. Wilde 's ochtends niet starten. Garage is er best even mee in de weer geweest voordat ze de diagnose hadden gesteld. Advies was om de tank niet verder dan een kwart leeg te rijden in de winter.

    Maar goed, dit staat misschien helemaal los van dit probleem.

    Overigens deze week twee A4 B5-jes geprobeerd. Rijden wel heel fijn, maar qua gevoel een totaal andere wagen dan een Audi 80.
    "Maar goed, dit staat misschien helemaal los van dit probleem" Kan ook een optie zijn. Verklaart waarom ik 100 km rij met enkele schokjes en op de terugweg geen.

    Ik zal eens opletten in hoeverre het probleem zich voordoet bij een volle of niet volle tank. Ikzelf rij veel met een kwart volle tank. Ik tank per week en gooi hem nooit vol.
    Laatst gewijzigd door Frans Pan; 16-02-18 om 16:33.
    Audi 80 1.8 1991

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 1.8S PM 1991 houdt in, ontsteking?

    Doe ik ook, eerlijk gezegd. Iets met weinig geld en grote tank..

  10. #49
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8S PM 1991 houdt in, ontsteking?

    Toevallig al gekeken naar het brandstofpomprelais? Ik had ook vage stotterklachten met mijn 80. Onder het rijden moest ik de ontsteking in- en uitschakelen om er van af te zijn. Uiteindelijk bleek het iets met de brandstofpomprelais te maken te hebben. Deze had ik tijdelijk gewisseld omdat mijn 100 hetzelfde relais ook nodig had (zat geen origineel relais meer op). Maar de 80 liep daarna zo kak dat ik de boel weer terug heb gewisseld, daarna liep het blok prachtig en ook geen problemen meer.

  11. #50
    Frans Pan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    67
    Posts
    329
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 1.8S PM 1991 houdt in, ontsteking?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paudio Bekijk Berichten
    Doe ik ook, eerlijk gezegd. Iets met weinig geld en grote tank..
    En ik heb vandaag 30 KM snelweg gehad met een halfvolle tank. Geen centje pijn. Nergens last van. Het zal toch niet zo zijn zeg.......
    Dus; vochtig weer, tank steeds kwart vol.
    Audi 80 1.8 1991

  12. #51
    Jim_S's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2005
    Posts
    233
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 1.8S PM 1991 houdt in, ontsteking?

    De periode van stilstand heeft het probleem niet veranderd.
    Distributie heb ik ook gecheckt, netjes op tijd.
    Elektronica weet ik niet. Dan zou de auto het altijd moeten doen lijkt me, ook als ik volgas geef.
    Vocht in de tank is het niet, ik tank hem altijd helemaal vol en rij hem tot reserve.

    Brandstofpomprelais heb ik 2 andere geprobeerd.... geen resultaat.

    Lambda is trouwens ook vervangen. Zekeringen gecheckt, enz enz. Je kunt het zo gek niet bedenken of ik heb het gedaan. Je wordt er echt moedeloos van.

  13. #52
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8S PM 1991 houdt in, ontsteking?

    Als de brandstofpomp versleten is, zal de motor inhouden als deze warm is. De pomp laat zich dan alleen ook horen met een duidelijk gezoem.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #53

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 1.8S PM 1991 houdt in, ontsteking?

    Lijkt me een zeer zinnige tip van Tom.

    Al moet ik zeggen dat mijn brandstofpomp er destijds volkomen onverwachts mee kapte. Ik zat toen midden in een verhuizing en heb de auto naar mijn vaste garage gebracht. Nieuwe pomp kostte me inclusief plaatsen 250 euro.

  15. #54
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8S PM 1991 houdt in, ontsteking?

    Dat is een redelijk bedrag voor een garage. Ik was meestal zo rond de 125 voor de pomp kwijt en een paar uur klooien op m'n rug met de auto op bokken. Tegenwoordig zou ik een brug huren of voor 250 iemand anders benzine in z'n oksels laten voelen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #55
    Jim_S's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2005
    Posts
    233
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 1.8S PM 1991 houdt in, ontsteking?

    Ook de brandstofpomp heb ik vervangen door een originele Bosch.
    Je kunt het zo gek niet bedenken of ik heb het geprobeerd, dat is het vervelende ervan. De auto is verder namelijk technisch perfect.
    Nieuwe voorwielophanging, nieuwe schokbrekers, nieuwe koppeling, koppakking, klepseals, krukaskeerring, remmen, etc. Alleen dat laatste puzzelstukje ontbreekt en dat maakt het rijden ronduit onplezierig.

  17. #56

    Standaard Re: 1.8S PM 1991 houdt in, ontsteking?

    Ik heb ook gezeur met mijn mono-motronic systeem, ik heb hiervoor een nieuwe lambda sonde gemonteerd.
    Mijn auto hield in als je op het gaspedaal drukte en "vloog er dan door".
    Dit probleem heb ik met een nieuwe lambda sonde opgelost.
    ( ik heb nu andere problemen maar dat terzijde).
    En als je dit al vervangen hebt dan heb ik niks gezegd, irritant dat sommige problemen zo hardnekkig zijn .

    Ik was te voorbarig, zie nu dat je dit al vervangen hebt.
    Laatst gewijzigd door Jannn; 18-02-18 om 12:51.

  18. #57
    Frans Pan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    67
    Posts
    329
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 1.8S PM 1991 houdt in, ontsteking?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jim_S Bekijk Berichten

    Symptoom:
    Auto houdt plots in, dus vrij abrupt. Of gaat licht inhouden als ik bv op de snelweg rij. Gebeurd meestal als ik rustig rij, niet als ik gas geef. Als tijdens inhouden, volgas geef, trekt hij gewoon mooi door. Komt maar paar keer voor in de 1000km, maar ik heb het idee dat de frequentie toeneemt.
    Ik heb ook het vermoeden dat het gebeurd bij hoge luchtvochtigheid (nog niet helemaal zeker van). Als de auto eenmaal goed is warmgereden komt het meestal niet meer voor als het op die dag is voorgevallen.
    Ik ben er uit. Na met een halfvolle tank ritten te hebben gereden en later met een volle tank 100 KM heen en 100 Km terug afgelegd te hebben is het voorbij. Probleem deed zich voor omdat ik steeds de tank kwart vol tankte en leeg reed tot de streep. Vocht. Ik had eerst het vermoeden van vuil in blok of benzine. Na de tip over vocht viel het kwartje. Ik had het zo nu en dan inhouden bij nagenoeg iedere langere rit.
    Laatst gewijzigd door Frans Pan; 21-02-18 om 21:11.
    Audi 80 1.8 1991

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •