Ik gebruik 2 lagen alutape, en van dat zelfklevend tochtband om de randen af te dichten.
Werkt goed tot dusver!
Hallo,
Zoals vele heb ik onlangs een waterlek gehad achter mijn dashbord afkomstig van mijn interieurkachel.
De radiator is inmiddels vervangen, maar de 'bekleding' van de luchtkleppen in de behuizing is zo nat geworden dat deze gewoon afbrokkelt. Met de schrik dat na de vele uren werk ik die rotzooi naar binnen zou blazen.
Ik zou graag de oude bekleding vervangen door nieuwe maar zit met enkele vragen:
- Moet het materiaal lucht doorlatend zijn, of juist afsluitend zijn?
- Heeft er iemand de bekleding al eens vervangen, zoja wat gebruiken jullie.
- Welke soort lijm is aan te raden?
Alvast bedankt.
SAM_1448.jpgSAM_1450.jpg
Ik heb nog ergens een hele doos staan, als de muizen er niet aan gegeten hebben, is isolatie olie en hitte bestendig.
Ziet uit als orgineel erop, en geluids demping is dan ook optimaal!
Zal er eens naar op zoek gaan zodat men weet waar men naar op zoek kan gaan voor de kleppen.
http://www.google.nl/search?q=armafl...HQSsAJ8QsAQIPA
Dedankt allemaal voor de tips, kachel en dashbord zitten weer mooi op zijn plaats.
Geen last meer van vette ramen en de lucht is nog nooit zo warm geweest, super dus. Maar wat een klus...
Bij de demontage ook gezien dat de pollenfilter/interieurfilter nog steeds de originele was (22jr oud ) Vervangen dus,en dat merk je nu aan de luchtkwaliteit
Ik heb isolatiemouse gebruikt in het kachelhuis. Ook alle lampjes in het interieur zijn vervangen door nieuwe zodat ik de volgende 22jr hopelijk niet meer op die vervelende plaats moet zijn. Met name de boudenkabels en de blazermonden op het dashbord terug aangesloten krijgen vond ik het lastigste. Alhoewel wanneer je het kantel trucje kent, de bowden kabels er redelijk vlot in en uit gaan.
Ik heb de klus twee keer mogen doen, had eerst er niet bij stil gestaan dat die rommel van de kleppen zo'n plakspul was en wegens tijdsnood snel dashbord gemonteerd zonder de bekleding te vervangen op de kleppen. Bijna aan het eind van de werken toch nog een wagen kunnen lenen om mijn woon-werk te doen en maar opnieuw dashbord 'verwijderd'. Ben nu blij dat de bekleding vervangen is.
Zag een chinees filmpje op internet die het dashbord rechts loshaalde en het dashbord open kantelde naar links toe.
Dit scheelde een hoop werk omdat het dashbord dan blijft zitten en werkte uiteindelijk prima.
Voor/Na het werk aan bezig geweest en toch ruim een week mee zoet geweest. hopelijk kan hij er weer 22 jaar tegen
SAM_1450.jpgSAM_1454.jpgSAM_1440.jpg
Mooi verslag en goede foto's. Een lekke kachelradiateur is nogal eens reden om een Audi 80 op te ruimen, heb ik gehoord. Tja, voor de economische waarde hoef je het niet te doen, maar als je daarna weer tien jaar kunt rijden ben je goedkoop uit.
Inruilen betekent bijna altijd veel meer bijleggen voor een aanzienlijk jongere auto, wil je er echt iets mee opschieten. En ook die wordt een keer oud.
Sjonnie,
sorry voor de late reactie, na even zoeken filmpje gevonden
https://www.youtube.com/watch?v=ijmzePqgW3s
groetjes
Ja, ik heb mijn vorig 80 er voor weg gedaan. Maar dat was ook niet meer dan een altijd maar blijven rijdende dof blik met 4 versnellingen uit 1988. En geen tijd hebben om het te doen.
Ik ben benieuwd naar hoe lang je er over hebt gedaan. Ik had toen de info om er een dag voor uit te trekken.
In een dag is het goed te doen. Heb het ondertussen al menig maal gedaan, en als er niet teveel meuk achteraf ingebouwd is kan het binnen 4 a 5 uur