Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Interieurkachel: opnieuw bekleden van kleppen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Interieurkachel: opnieuw bekleden van kleppen

    Hallo,

    Zoals vele heb ik onlangs een waterlek gehad achter mijn dashbord afkomstig van mijn interieurkachel.
    De radiator is inmiddels vervangen, maar de 'bekleding' van de luchtkleppen in de behuizing is zo nat geworden dat deze gewoon afbrokkelt. Met de schrik dat na de vele uren werk ik die rotzooi naar binnen zou blazen.

    Ik zou graag de oude bekleding vervangen door nieuwe maar zit met enkele vragen:

    - Moet het materiaal lucht doorlatend zijn, of juist afsluitend zijn?
    - Heeft er iemand de bekleding al eens vervangen, zoja wat gebruiken jullie.
    - Welke soort lijm is aan te raden?

    Alvast bedankt.

    SAM_1448.jpgSAM_1450.jpg

  2. #2
    Typ89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    359
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard re: Interieurkachel: opnieuw bekleden van kleppen

    Ik gebruik 2 lagen alutape, en van dat zelfklevend tochtband om de randen af te dichten.
    Werkt goed tot dusver!

  3. #3
    Clifton's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    211
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurkachel: opnieuw bekleden van kleppen

    Ik heb bij de bouwmarkt een rol isolatieplakband gekocht. Het lijkt een soort tochtband. Het is ongeveer 6 cm breed en laat zich prima plakken op de kleppen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurkachel: opnieuw bekleden van kleppen

    Ik heb nog ergens een hele doos staan, als de muizen er niet aan gegeten hebben, is isolatie olie en hitte bestendig.

    Ziet uit als orgineel erop, en geluids demping is dan ook optimaal!
    Zal er eens naar op zoek gaan zodat men weet waar men naar op zoek kan gaan voor de kleppen.

    http://www.google.nl/search?q=armafl...HQSsAJ8QsAQIPA
    Laatst gewijzigd door Sjonnie999; 18-03-16 om 14:37.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurkachel: opnieuw bekleden van kleppen

    Dedankt allemaal voor de tips, kachel en dashbord zitten weer mooi op zijn plaats.
    Geen last meer van vette ramen en de lucht is nog nooit zo warm geweest, super dus. Maar wat een klus...

    Bij de demontage ook gezien dat de pollenfilter/interieurfilter nog steeds de originele was (22jr oud ) Vervangen dus,en dat merk je nu aan de luchtkwaliteit
    Ik heb isolatiemouse gebruikt in het kachelhuis. Ook alle lampjes in het interieur zijn vervangen door nieuwe zodat ik de volgende 22jr hopelijk niet meer op die vervelende plaats moet zijn. Met name de boudenkabels en de blazermonden op het dashbord terug aangesloten krijgen vond ik het lastigste. Alhoewel wanneer je het kantel trucje kent, de bowden kabels er redelijk vlot in en uit gaan.

    Ik heb de klus twee keer mogen doen, had eerst er niet bij stil gestaan dat die rommel van de kleppen zo'n plakspul was en wegens tijdsnood snel dashbord gemonteerd zonder de bekleding te vervangen op de kleppen. Bijna aan het eind van de werken toch nog een wagen kunnen lenen om mijn woon-werk te doen en maar opnieuw dashbord 'verwijderd'. Ben nu blij dat de bekleding vervangen is.

    Zag een chinees filmpje op internet die het dashbord rechts loshaalde en het dashbord open kantelde naar links toe.
    Dit scheelde een hoop werk omdat het dashbord dan blijft zitten en werkte uiteindelijk prima.

    Voor/Na het werk aan bezig geweest en toch ruim een week mee zoet geweest. hopelijk kan hij er weer 22 jaar tegen

    SAM_1450.jpgSAM_1454.jpgSAM_1440.jpg


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Interieurkachel: opnieuw bekleden van kleppen

    Mooi verslag en goede foto's. Een lekke kachelradiateur is nogal eens reden om een Audi 80 op te ruimen, heb ik gehoord. Tja, voor de economische waarde hoef je het niet te doen, maar als je daarna weer tien jaar kunt rijden ben je goedkoop uit.

    Inruilen betekent bijna altijd veel meer bijleggen voor een aanzienlijk jongere auto, wil je er echt iets mee opschieten. En ook die wordt een keer oud.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurkachel: opnieuw bekleden van kleppen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Danny Vitess Bekijk Berichten


    Zag een chinees filmpje op internet die het dashbord rechts loshaalde en het dashbord open kantelde naar links toe.
    Dit scheelde een hoop werk omdat het dashbord dan blijft zitten en werkte uiteindelijk prima.
    De link van het filmpje heb je die misschien nog in je geschiedenis staan?
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurkachel: opnieuw bekleden van kleppen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paudio Bekijk Berichten
    Mooi verslag en goede foto's. Een lekke kachelradiateur is nogal eens reden om een Audi 80 op te ruimen, heb ik gehoord. Tja, voor de economische waarde hoef je het niet te doen, maar als je daarna weer tien jaar kunt rijden ben je goedkoop uit.

    Inruilen betekent bijna altijd veel meer bijleggen voor een aanzienlijk jongere auto, wil je er echt iets mee opschieten. En ook die wordt een keer oud.
    Niet alleen dat, bij een nieuwe, andere, loopt men tegen de nodige electronica aan, waar alleen een garage, als men geluk heeft iets mee kan.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurkachel: opnieuw bekleden van kleppen

    Sjonnie,

    sorry voor de late reactie, na even zoeken filmpje gevonden

    https://www.youtube.com/watch?v=ijmzePqgW3s

    groetjes

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurkachel: opnieuw bekleden van kleppen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjonnie999 Bekijk Berichten
    De link van het filmpje heb je die misschien nog in je geschiedenis staan?
    https://www.youtube.com/watch?v=ijmzePqgW3s

  12. #11
    Frans Pan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    67
    Posts
    329
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Interieurkachel: opnieuw bekleden van kleppen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paudio Bekijk Berichten
    Mooi verslag en goede foto's. Een lekke kachelradiateur is nogal eens reden om een Audi 80 op te ruimen, heb ik gehoord. Tja, voor de economische waarde hoef je het niet te doen, maar als je daarna weer tien jaar kunt rijden ben je goedkoop uit.

    Inruilen betekent bijna altijd veel meer bijleggen voor een aanzienlijk jongere auto, wil je er echt iets mee opschieten. En ook die wordt een keer oud.
    Ja, ik heb mijn vorig 80 er voor weg gedaan. Maar dat was ook niet meer dan een altijd maar blijven rijdende dof blik met 4 versnellingen uit 1988. En geen tijd hebben om het te doen.
    Ik ben benieuwd naar hoe lang je er over hebt gedaan. Ik had toen de info om er een dag voor uit te trekken.
    Audi 80 1.8 1991

  13. #12

    Standaard Re: Interieurkachel: opnieuw bekleden van kleppen

    In een dag is het goed te doen. Heb het ondertussen al menig maal gedaan, en als er niet teveel meuk achteraf ingebouwd is kan het binnen 4 a 5 uur
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •