Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 26 van de 26

Onderwerp: Zwakke remdruk?

  1. #21
    Frans Pan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    67
    Posts
    329
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Zwakke remdruk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paudio Bekijk Berichten
    Bij mij is bij de apk van begin dit jaar ook een remslang vervangen, evenals een hoesje van de stuurbekrachtiging, dacht ik. Alles bij elkaar was ik 170 euro kwijt, incl, de keuring zelf dus. Scheelde wel dat ik zelf de bedrading naar de kofferbak heb gerepareerd in overleg met mijn garage.

    Toch lijkt me 100 euro voor een remslang wel pittig.

    Ik zag hier laatst remschijven voor en blokken aangeboden voor 30 euro, in de verpakking (merk Bölk, dacht ik). Maar ik weet niet of ik er zelf nood aan heb.
    Remslang én keuring. Maar wat je zegt, de blokken zijn vrij prijzig. Zelf heb ik het nog niet aan de hand gehad, blokken. Ik rem weinig, of te wel, ik ga niet honderd meter van de voren al in de remmen zitten bij stoplichten of afslaan. En de blokje van mijn huidige zien er nog prima uit.
    Audi 80 1.8 1991

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Zwakke remdruk?

    Ik laat mijn auto ook liefst uitrollen en rij verder vrij bedaard, zeker als ik van mijn werk kom en moe ben. Zo kom ik tot een praktijkverbruik van rond de 1 op 13,5 met een auto die volgens de opgave een verbruik van 1 op 11,5 heeft.

  3. #23
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Zwakke remdruk?

    Materiaalkosten kunnen flink uiteenlopen. Ik weet van mijn werktijd bij de automaterialenzaak dat er veel merken en en verschillende prijzen zijn. Sowieso wordt hier ook veel gesproken over de prijzen bij online materialenwinkel die veel goedkoper zijn als een normale automaterialenzaak. Garages kopen altijd in bij automaterialenzaken puur doordat de onderdelen vrijwel direct nodig zijn, of in ieder geval op een kortere termijn. Daarbij is het ook afhankelijk welke merken een garage de voorkeur voor heeft, zich van distantieërt door klachten van klanten en welke merken de automaterialenzaken die leveren, kunnen aanbieden. In het slechtste geval kan slechts één leverancier direct aan de garage leveren, maar dan wel enkel een A-merk zoals ATE of Brembo. Dan ga je al flink in de buidel tasten.

    Echter met 380 euro verwacht ik wel dat er een (hoofd)remcilindervervanging of remtangrevisie/remtangvervanging heeft plaatsgevonden. Remleiding koper kost hooguit 35 euro per meter of per rol van 5 meter, weet ik niet meer zeker.

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Zwakke remdruk?

    Ok, bedankt voor je toelichting. Als het goed is heeft Exer van zijn garage een factuur gekregen waar op min of meer te lezen valt wat ze hebben gedaan. Mijn garage doet dat wel, maar ik vraag er ook altijd naar. Uiteraard in vertrouwen dat ze de juiste beslissingen nemen.

    Ik begrijp van een kennis die ook bij een automaterialenhandel werkt wel dat er veel verschillende kwaliteitsniveaus zijn van onderdelen.

  5. #25
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Zwakke remdruk?

    Ik lever bij mijn garage altijd mijn eigen bestelde onderdelen aan. Dan bepaal ik zelf, welk merk onderdeel erin gaat. Mijn garage heeft maar 1 leverancier en dat is niet de goedkoopste. Vaak liggen de prijzen 50 procent of hoger dan als ik het zelf aan lever. Gelukkig heeft mijn garage er geen enkele moeite mee.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Zwakke remdruk?

    Betaal jij dan geen ander uurloon daar?

    Ik deed het namelijk niet daar ik op de materialen 40% heb.
    Laatst gewijzigd door Sjonnie999; 01-12-16 om 13:20.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •