Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 51

Onderwerp: Kmteller is soms dood

  1. #21

    Standaard effe

    Effe als voorbeeld bij mijn 200 heb ik de zooi al 2 keer moeten vervangen bij het ene dash deed de snelheidsmeter soms raar bij de andere enkel de snelheidsmeter en de toerenteller niet :-? maar ik heb er van 2 1 gemaakt is een heel geknutsel maar het resultaat mag er zijn alles doet het
    Een goudvis heeft een geheugen van 30 seconden kun je nagaan hoeveel Ik per dag beleef :mrgreen:

  2. #22

    Standaard

    Ik had hetzelfde bij mijn a4 toen ik hem net kocht. Volgens de garage was het probleem het volgende :

    In de boite zelf zit een tandwiel of een ring om een asje, door de warmte trad er speling op, en dit slipte rond het asje, ze hebben een tijdje moeten zoeken voor ze het vonden. ( waarschijnlijk omdat ze niet graag problemen in garantie betalen). In ieder geval, het probleem was daarna opgelost.
    B58D1Z www.audib5.blogspot.com

  3. #23

    Standaard ja

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4-fahrer
    Ik had hetzelfde bij mijn a4 toen ik hem net kocht. Volgens de garage was het probleem het volgende :

    In de boite zelf zit een tandwiel of een ring om een asje, door de warmte trad er speling op, en dit slipte rond het asje, ze hebben een tijdje moeten zoeken voor ze het vonden. ( waarschijnlijk omdat ze niet graag problemen in garantie betalen). In ieder geval, het probleem was daarna opgelost.
    Ja idd een wormwiel met daarboven de pulsgever en idd die dingen kunnen ook kapot al verwacht ik dit bij jouw niet
    Een goudvis heeft een geheugen van 30 seconden kun je nagaan hoeveel Ik per dag beleef :mrgreen:

  4. #24

    Standaard

    Meestal is het een slecht contact in het instrumentenpaneel.
    De oplossing is de contactjes op de printplaat van het klokkenspel doorsolderen.
    Veel succes ermee
    (is een bekend probleem bij de 80, heb het ook gehad trouwens)

    Gegroet Jan
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  5. #25

    Standaard

    kan zijn Jan maar toch vraag ik me dan af wat ie zou doen als het contactje stuk zou zijn? Als het de print zou zijn zou hij normaal toch bie tikken op de dash teken van leven moeten geven :-| Weet iemand hoe je dat contactje uitbouwd
    Groetjes Elie (België)

    Herbie The Audi Driver


  6. #26

    Standaard heb ik

    Dat contacktje in de bak zal 1 inbusje zijn of zo maar voor de tellerbak heb ik het al grotendeels uitgelegt in dit topic zoiezo is er een garage project van die staat bij garage scene
    Een goudvis heeft een geheugen van 30 seconden kun je nagaan hoeveel Ik per dag beleef :mrgreen:

  7. #27
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Nee hoor, een slecht contact in het instrumentenpaneel hoeft niet te betekenen dat je het met een tik kunt oplossen, BTDT.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Tjah of het is een massa probje aan de linkerkant van carrosserie. Gebeurt ook wellis bij de 80 series.
    De Kracht Van Audi En VW Samen

  10. #29
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Maar niet vaak. Sterker nog, ik heb al aan heel wat van die dingen geknutseld en die van jou was de eerste waarbij ik dit hoorde.

    Meestal zijn dergelijke problemen het gevolg van slechte soldeerverbindingen in het instrumentenpaneel. Dit percentage is zelfs zo hoog dat ik het niet eens in de bedrading of de bakzender zou zoeken, tenzij je weet dat de boel al eens uit elkaar is geweest.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #30

    Standaard

    Die van mij was doorgebrand.. en zelf solderen had wel nut.. Zit wel het nodige doormeet werk in
    De Kracht Van Audi En VW Samen

  12. #31
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ja, als je kunt omgaan met een multimeter ben je hier duidelijk in het voordeel.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #32

    Standaard

    @elie: Het probleem dat je beschrijft had ik ook (exact hetzelfde). En met een tik was het niet opgelost.

    http://audiforum.nl/phpBB2/viewtopic...271&highlight=
    Ergens onderaan de eerste pagina staat er een foto met welke pinnen ik bedoel die slecht contact kunnen geven.

    Gegroet Jan
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  14. #33

    Standaard

    ok zal ze dan toch maar al eens doorsolderen want de watertemp en benzinemeter zouden ook eens durven de geest geven :-| Onder doorsolderen verstaan jullie toch het soldeersel hersmelten en eventueel beetje toevoegen
    Groetjes Elie (België)

    Herbie The Audi Driver

  15. #34

    Standaard

    beste mensen,

    Het is nu al een heel einde dat ik het uitstel maar nu moet het echt eens gaan gebeuren hoor Mijn km teller doet het vaak niet en mijn toerenteller durft zo soms eens enkele 100 tr verspringen in het rijden Ik zou graag alle soldeerpunten doorsolderen, d.w.z. temp en benzinemeter, snelheidsmeter en toerenteller. Zijn het enkel die 4 puntjes dat je moet doorsolderen? En hoe kun je ze uitmeten dan? Ik zou wel eerst eens graag uitmeten maar zou niet direct weren hoe eraan te beginnen :oops:
    Groetjes Elie (België)

    Herbie The Audi Driver

  16. #35

    Standaard hoe dash doorsolderen???

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elie
    2 weken geleden liet ik een klein onderhoud uitvoeren. De monteur kreeg er mijn oude oliefilter eerst niet af met een filtersleutel. Dan maar de waterleidingtang erop gezet en eraf gekregen. De olie ververst nieuwe filter erop en even laten draaien om de olie eens te laten rondgaan in het blok. Opeens hoor ik een sissent geluid :shock: Ik kijk onder mijn motorkap de olie spuit ronduit mijn oliefilter De monteur gaat kijken naar mijn oude filter en de dichting zat nog in mijn oliefilterhouder :? Dus 2 dichtingen op elkaar. Dan nogmaals nieuwe filter geplaatst, olie bijgekapt en dan beginnen schoonmaken De hele rechterhoek (als je er voor staat) in motorolie. Alles mooi schoongemaakt met ontvetter en het zag er weer mooi uit. Dat op zich was al een geluk dat het in de garage gebeurde :shock: Stel je voor dat hij het dan niet deed en ik ermee vertrok en opeens de olie er uit spuit tijdens het rijden Mijn 13 jaar oude motor met 110000km op de teller naar de kl*te en wie ging er daar dan voor opdraaien :o Nu onderweg naar huis viel mijn kmteller uit. De km tekende hij ook niet meer op. Na een rit van 5 km ging hij plots weer. Nu en dan wil hij niet meer gaan, soms slaat hij snel weer aan maar soms duurt het meer of 5km Aan wat zou het volgens jullie kunnen liggen Als ik het goed voor heb zit het meetpunt van de kmteller in de versnellingsbak of niet?
    Groetjes Elie (België)

    Herbie The Audi Driver

  17. #36

    Standaard

    Zo ben bezig geweest aan mijn kmteller. Heb hem dus gedemonteerd om te solderen maar ik vind die punten niet op mijn dash? Het is een VDO :oops:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Groetjes Elie (België)

    Herbie The Audi Driver

  18. #37

    Standaard

    Kan niemand me helpen? :shock: Er word snel gezegd doorsolderen maar als er een vraagn word gesteld hoe dan kan niemand me uitleg verschaffen Ik ben toch niet de unieke eigenaar van een uniek dashbord Ik snap ook niet goed het volgende: Vooraan tussen de oren waar de vijzen inzitten om het dash vast te zetten staat UN4 op de kmteller VDO en denk gezien te hebben op nog een ander instrument UN4 :-| maar dat ben ik ik niet meer zeker Ik kan niet echt geen soldeerpunten zien :-? Het zijn juist lijk speciale (print-)plaatbevestigingen
    Groetjes Elie (België)

    Herbie The Audi Driver

  19. #38

    Standaard

    Okay wijsneus... Als je aan de ene kant van het dash geen soldeerpunten ziet, aan welke kant zitten ze dan wel? :-D

    Je moet alle schroeven uit de print draaien en de print voorzichtig rechtstandig omhoog trekken. Dan kun je je uitleven!

    De schroeven waarmee de print vastzit, voor de goede orde... ;-)
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  20. #39

    Standaard

    Ja OK Appie maar waar zitter die soldeerpunten dan van mijn km teller? Ik wordt gek van iets dat maar niet opgelost raakt Soms zou ik de auto zo door elkaar kunnen rammelen van pure boosheid :-X Zal nog eens kijken in Jan zijn topic welke verschillen er nog zoal zijn bij mijn dashs :-|
    Groetjes Elie (België)

    Herbie The Audi Driver

  21. #40

    Standaard

    Ik heb alle grotere gedaan, met name die van de stekkers. (op de achterkant dus) Daar waar de pinnen in de stekker komen, de pinnen iets verbuigen, zodat die goed contact maken, maar dat spreekt voor zich.
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •