Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 51 van de 51

Onderwerp: Kmteller is soms dood

  1. #41

    Standaard

    Heb nog een ander dash liggen waarvan ik fotos getrokken heb en it is helemaal anders is nml ook VDO die op de behuizing staat met VDO tellers, en niet zoals mijn ander UN4 met VDO tellers.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Groetjes Elie (België)

    Herbie The Audi Driver

  2. #42

    Standaard

    die 4 punten dat je ziet uitzitten zijn niet gesoldeerd bij mij, er zitten lijk schuivertjes op
    Groetjes Elie (België)

    Herbie The Audi Driver

  3. #43

    Standaard

    het zijn die schuivertjes dat ik bedoel. Daar zat bij mij het probleem. je heb er voor de km-teller als voor de toerenteller.(zowel links als rechts.)[/GVideo]
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  4. #44

    Standaard

    Ow, die dingen... Die zitten aan de achterkant gesoldeerd, en die kun je iets, niet te veel, uitbuigen, zodat ze weer fraai contact maken. Nog een lutje contactspray, en dan moet het weer functioneren.
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  5. #45

    Standaard

    Ja akkoord mannen maar wat doe ik met mijn dash dat ik nu gebruik? Dat is met een stekkertje? Dus kan ik geen pinnetjes ploojen he :-|
    Groetjes Elie (België)

    Herbie The Audi Driver


  6. #46

    Standaard

    De pinnen van het stekkertje een beetje buigen tot die beter contact maken, en de soldeerpunten doorsolderen?

    Ik zou echt ff die hele print loshalen...
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  7. #47

    Standaard

    Ja Appie akkoord van die pinnetjes wat te ploojen en evt ook nog door te solderen Maar deze is een anders dash he Mijn dash die er inzit en wat ik eerst zou willen herstellen is die zonder die 4 pinnetjes naast de blauwe stekker Dat is deze met die paralelle stekker uit de km teller Heeft iemand al zo'n dash gehad? Alle voorkomende tot nu toe, dat ik gezien heb, zijn er met de 4 pinnetjes die al dan niet kunnen gesoldeerd worden of iets gebogen worden zodanig dat ze terug goed contact maken
    Groetjes Elie (België)

    Herbie The Audi Driver

  8. Ad
  9. #48

    Standaard

    Okay mensen,

    Alweer een tijdje later. Heb mijn andere dash dus doorgesoldeerd. Vroeger als het niet werkte en ik de blazer afwisselend warme en koude lucht liet blazen werkte hij opeens weer! Nu van sinds de doorsoldering is het enkel slechter geworden! Heb dan mijn andere reservedash erin gestoken met een snelheidsmeter die zeker werkte en het werkt ook niet. Dus dan denk ik aan de pulsgever in de boite? Zal eens kijken hoe ik deze eruit krijg. Als iemand moest weten van een audi 80 hoe te demonteren zeg je het me dan AUB?

    Hartelijk bedankt
    Groetjes Elie (België)

    Herbie The Audi Driver

  10. #49

    Standaard

    Update:

    Heb de pullsgever eruit gekregen. Het was dus een borging dmv een lip die je moet een beetje naar beneden duwen en dan de sensor een kwart toertje draajen en dan kun je hem eruit trekken.

    De vraag is nu het is een gewoon plasticken buisje? Werkt dit dan met magnetisme?

    Hoor het graag!
    Groetjes Elie (België)

    Herbie The Audi Driver

  11. #50

    Standaard

    yep die zal wel op magnetisme werken.

    een Hall-effect sensor om precies te zijn.

    door het gaatje in de boite kun je misschien een schijf met een nokvormige vertanding zien?
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  12. #51

    Standaard

    Kon niet echt veel zien, enkel olie Maar ik zag dat aan de pinnetjes wat oxidatie zat en heb dat afgeschuurd en wat siliconspray opgespoten. Nu blijkt dat de teller terug begint te werken Maar ik vraag me af hoe ik de evt oxidatie uit de stekker zou kunnen krijgen? Ik krijg er niets in die een beetje schuurt :-|
    Groetjes Elie (België)

    Herbie The Audi Driver

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •