Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 51

Onderwerp: Kmteller is soms dood

  1. #1

    Standaard Kmteller is soms dood

    2 weken geleden liet ik een klein onderhoud uitvoeren. De monteur kreeg er mijn oude oliefilter eerst niet af met een filtersleutel. Dan maar de waterleidingtang erop gezet en eraf gekregen. De olie ververst nieuwe filter erop en even laten draaien om de olie eens te laten rondgaan in het blok. Opeens hoor ik een sissent geluid :shock: Ik kijk onder mijn motorkap de olie spuit ronduit mijn oliefilter De monteur gaat kijken naar mijn oude filter en de dichting zat nog in mijn oliefilterhouder :? Dus 2 dichtingen op elkaar. Dan nogmaals nieuwe filter geplaatst, olie bijgekapt en dan beginnen schoonmaken De hele rechterhoek (als je er voor staat) in motorolie. Alles mooi schoongemaakt met ontvetter en het zag er weer mooi uit. Dat op zich was al een geluk dat het in de garage gebeurde :shock: Stel je voor dat hij het dan niet deed en ik ermee vertrok en opeens de olie er uit spuit tijdens het rijden Mijn 13 jaar oude motor met 110000km op de teller naar de kl*te en wie ging er daar dan voor opdraaien :o Nu onderweg naar huis viel mijn kmteller uit. De km tekende hij ook niet meer op. Na een rit van 5 km ging hij plots weer. Nu en dan wil hij niet meer gaan, soms slaat hij snel weer aan maar soms duurt het meer of 5km Aan wat zou het volgens jullie kunnen liggen Als ik het goed voor heb zit het meetpunt van de kmteller in de versnellingsbak of niet?
    Groetjes Elie (België)

    Herbie The Audi Driver

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Klopt. Ik zou diezelfde monteur (maar nu wat voorzichtiger) nog eens laten kijken. Waarschijnlijk is de boel vuil geworden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    misschien viezigheid zoals tom inderdaad zegt, wat een monteur trouwens.. beetje vakman ziet zoiets wel, en met een olietang (ketting) het filter er niet afkrijgen..
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

  4. #4
    私は王午前 Manus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    3.412
    Kudos
    0

    Standaard

    Ik heb dat ook wel eens gehad, kep laatst even de stekkers die op mijn bak zitten losgehaald en alles even schoongemaakt. nergens meer last van gehad

    dus gewoon even die stekkers op je bak nalopen, denk dat ze niet goed contact maken !
    "In Nederland mag niks, maar is alles toegestaan."

  5. #5

    Standaard

    Slecht kontakt in het instrumentenpaneel kan ook.
    was bij mij toch het geval.

    Gegroet Jan
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)


  6. #6

    Standaard

    @Jan: hoe heb je dat kunnen verhelpen dan?

    Weet niemand soms exact waar die stecker juist zit?
    Groetjes Elie (België)

    Herbie The Audi Driver

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Even zoeken op het forum, er staat een instructie over hoe het instrumentenpaneel te demonteren. De stekkers zitten er achterop, je kunt ze niet missen.

    Ik vind het iets te toevallig dat er een slecht contact achter het instrumentenpaneel zou optreden net na een olieramp vlakbij de snelheidsgever. Alles kan, maar de kans lijkt me vrij klein.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Volgens mij zit de aansluiting op de versnellingsbak schuin onder het oliefilter. Het kan dus zijn dat na het vervangen van het filter er dus wat olie de connector ingelopen is. Dit kan dus een slecht contact veroorzaken.
    Ik zou dus eerst op de bak kijken ipv achter het instrumentenpaneel.

  10. #9

    Standaard

    Zit hem in de hoe zal die heten ehh pulsgever misschien.
    Zit op de bak, je kunt er gemakkelijk bij, de achterkant hiervan druk je iets naarbeneden en dan pak je hem zo uit de bak.
    Het is de bovenste welke je haast direct ziet.
    Schoonmaken met ontvetter of vervangen A4 is dezelfde pulsgever.

    Ronnie

  11. #10

    Standaard

    wat een slaper zeg die monteur
    je leert al als je net komt kijken in de auto`s dat je er op moet letten dat de oude ring er af is voor dat je een nieuw filter monteerd

    die oorzaak ligt volgens mij ook in een vuile stekker komt bij verschillende merken voor eerst proberen schoon te maken (is `t goed koopste ) met bijv. contactspray

  12. #11

    Standaard

    Ik denk ook eerder aan het contactje op de boite :wink: Mijn tellerunit is een eindje nie zo fris geweest ( temperatuurmeter viel soms uit en af en toe de benzinemeter ook) maar dat is tot nu toe over Zal maar niet te luid kraaien Zal vrijdag of zaterdag eens kijken :wink: bedankt hoor mensen
    Groetjes Elie (België)

    Herbie The Audi Driver

  13. #12
    Iceman
    Guest

    Standaard

    Bij mijn Audi 100 2.3E had ik ook last van uitvallende meters en vreemde meldingen op de BIS display dit bleek het gevolg van een breuk in de printplaat waar alle tellers opgemonteerd zijn.
    Bij kout weer werkte de helft regelmatig niet maar zodra het warm weer was of dat de verwarming de boel achter het dashboard had opgewarmd was het probleem weg.
    Aangezien het probleem steeds erger werd heb ik er een nieuwe printplaat ingezet.
    Maar zolang het alleen de snelheids meter is zou ik eerst de pulsgever en aansluitingen controleren dan pas de stekkers achter het instrumentenpaneel.

    mvg, Hans.

  14. #13

    Standaard

    Is wel onderste contactje met bruine draden die je snelheidssignaal is De andere met groene draden denk ik dient voor de achteruitrijlichten Heb connector losgehaald en gereinigd met velgenreiniger daar ik geen contactspray ter beschikking heb Zal laten weten of het gewerkt heeft of niet :wink:
    Groetjes Elie (België)

    Herbie The Audi Driver

  15. #14

    Standaard

    De snelheids meter doet het toch wel?
    Als alleen de KM teller niet loopt denk ik niet dat het aan de gever ligt.
    Bij veel Audi KM tellers beginnen na een paar ton de kunststof cijferwieltjes over het asje te slippen.

    Als de temp en benzine meter gelijktijdig uitvallen moet je de spanningsconstanter controleren.

    Dit piepkleine dingetje ziet eruit als een "chip" met 3 lange pootjes en zit gemonteerd achter op de instrumentenunit.

    Dit ding zorgt voor een constante spanning naar de metertjes toe, de temp en benzine meters zijn immers gewoon voltmeters geschakeld over een weerstand (tankvlotter en temp. gever.). De wisselende accuspanning zou nerveuse meters tot gevolg hebben.
    16V fährt jede SAU

  16. #15
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Zonder spanningsregelaar blijven de teller en snelheidsmeter het nog prima doen bij een type 89, weet ik uit ervaring.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #16

    Standaard

    Nee Avantgarde dit was net het probleem :? De snelheidsmeter werkte niet en de km' s telden ook niet meer. Heb nu de pulsgever gereinigd zal zien wat het zal geven :wink: En als er een meter uitviel was het altijd een van de 2 Ofwel de temp meter ofwel de benz meter :wink: Ik zou toch graag weten waar die rotte hechting zit als je het moest weten :wink:
    Groetjes Elie (België)

    Herbie The Audi Driver

  18. #17

    Standaard

    Volgens mij is dat een standaard Audi80 probleem...

    Mijn 80 B4 had hetzelfde, en die van een maat van mij ook....
    Ikzelf heb het nooit meer verholpen, en bij die maat is hij het weer gaan doen.

  19. #18

    Standaard

    Beste mensen,

    Zoals ik nu zie heb ik nooit geantwoord of het werkte :oops: Sorry maar het heeft effectief gewerkt Dit is nu toch al een eindje geleden, maar afgelopen zondag was het weer van dat Ik was aan het remmen op de motor om ergens in te slaan opeens aan 50km/h valt de naald op 0 :cry: 0.5km verder werkte ie weer. Maar vandaag heeft hij nog geen teken van leven gegeven op een afstand van 10km :oops: Het contactje op de boite is al gereinigd met velgenreiniger maar het heeft geen baat gehad Zou het kunnen dat dit contactje in de versnellingsbak stuk is en zo ja hoe kun je het demonteren? Volgens mij is het een 6 kanter lossen en het contact demonteren :-|
    Groetjes Elie (België)

    Herbie The Audi Driver

  20. #19

    Standaard ik weet

    Ik weet niet zeker maar ga er maar van uit dat het klokkenstel de geest aan het geven is of het contact slecht is
    Ik vermoed dat bij de Audi 80 het instrumenten paneel los kan door het stuur te demonteren als je wielen recht staan.
    En dan enkele schroefjes uit de plastik omlijsting van het klokkenstel te draaien :idea:
    Daarna zie je twee in het plasic daar moet je je met 2 schroevedraaiers de plastic borging van het klokkenstel omhoogduwen om het klokkenstel te ontgrendelen :idea:
    Daarna kun je met zachtjes wrikken en trekken de zooi ongeveer 20 cm bewegen zodat je met een platte schroevedraaier de vergrendeling van de stekkers los kan schuiven dus niet gaan lopen rukken maar effe goed kijken.
    Okee dan kun je alles zien en schoonmaken en het klokkenstel controleren op gefrituurde contacten succes
    Een goudvis heeft een geheugen van 30 seconden kun je nagaan hoeveel Ik per dag beleef :mrgreen:

  21. #20

    Standaard

    Ik denk toch eerder aan het contact in de versnellingsbak zelf hoor :-| Want als ik op mijn dash klop of tegen de klok gebeurd er nooit iets
    Groetjes Elie (België)

    Herbie The Audi Driver

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •