Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 30 van de 30

Onderwerp: Welke silentblocks voor mijn Audi 80?

  1. #21
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke kleppendekselpakking voor Audi 80 ABT

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paudio Bekijk Berichten
    Ik heb de onderdelen destijds op nummerplaat laten checken. Het viel me later op dat de oude Bosch-verdeelkap en die van Facet (of Facel) er anders uitzagen. vervolgens heb ik de oude rotor er terug in gezet (ik bewaar altijd veel te veel) en daarna liep de motor lekkerder.
    Dan hoeft dat nog niet persé te kloppen. Toen ik voor mijn JN bij een automaterialenzaak de rotors ging halen kreeg ik er twee mee omdat ze bij mijn kenteken twee verschillende rotors aangeven, dus moest ik thuis controleren welke rotor erbij hoorde. Kentekencheck maakt het vaak voor de materialenhandel makkelijk om de juiste onderdelen te vinden, maar het kan soms ook een berg verwarring en onduidelijkheid met zich meebrengen. Bij mijn werk werden er voor sommige types Golf op een kenteken wel 5 verschillende oliedrukschakelaars aangegeven, probeer daar als algemene handelaar de juist maar uit te kiezen.

    Het kan ook zijn dat je een misproductie hebt gehad dat ie daardoor losser over de as liep.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PieterE1988 Bekijk Berichten
    Zit een barstje in de verdeelkap. Dus de oorzaak van het stotteen is waarschijnlijk gevonden!
    Sowieso nooit verkeerd om bij een auto (zonder bekende historie) dit soort vervangingsdelen gelijk aan te pakken.
    Laatst gewijzigd door Grifke94; 23-03-17 om 22:11.

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Welke kleppendekselpakking voor Audi 80 ABT

    Mensen die werken in de auto-onderdelenhandel of bij garages hebben vaak interessante verhalen. Merci maar weer.

    Zo hoorde ik van de kennis die me helpt met onderhoud over een slecht lopende Suzuki Swift. Oorzaak zat dacht ik in het gasklephuis. Daarop haalde hij een zelfde gasklephuis op de sloop en bouwde dat over. Zelfde probleem. Bleek dat gasklephuis ook rot.

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    80
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Welke kleppendekselpakking voor Audi 80 ABT

    Ze zijn vervangen. Was eigenlijk een leuk klusje Kleppendekselpakking is ook vervangen (en oorzaak van ''een" lek is gevonden).

    Nu volgende 'probleem'. Remblokken voor zijn op, dus ook vervangen, maar welke? Je hebt er met hoogte 70/12 en 70/15 en zelfs 70/9
    Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door PieterE1988; 02-04-17 om 16:46.

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    80
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Welke kleppendekselpakking voor Audi 80 ABT

    Vervangen! Eitje. Was wel dringend nodig!

    Ook nieuwe verdeelkap, rotor en bougies. En daarbij de peilstok gemold. Dus dat ook vervangen. En bij het terugrijden opeens rook uit de ventilatie. Zit er een klein gaatje in een leiding waarmee hij op het uitlaatstuk piste. Besteld, woensdag binnen.

    Wat verdere plaatjes
    en


    Ook nieuwe verdeelkap en rotor. Nadien tijdens proefrit nog gaatje in een kvsleiding gevonden. En de oliepeilstok 'hersteld'
    Laatst gewijzigd door PieterE1988; 03-04-17 om 17:54.

  5. #25
    Frans Pan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    66
    Posts
    329
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Welke kleppendekselpakking voor Audi 80 ABT

    Lekker bezig!
    Ik ga in de maand mei mijn olie, oliefilter, koelvloeistof, bougies en luchtfilter en kleppendeksel vervangen. Andere zaken zijn goed.
    En dan tank ik Texaco Euro XL, wat ik steeds doe, en ga ik 200 KM naar Groningen rijden. Kijken wat hij doet met verbruik. Ik gok tegen de 1 op 16.
    Laatst gewijzigd door Frans Pan; 03-04-17 om 23:48.
    Audi 80 1.8 1991


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    80
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Welke kleppendekselpakking voor Audi 80 ABT

    Zo. Hij is goed bevonden. En de garagist die er aan sleutelt slecht. Gaan we dus niet meer heen!

    Nu mag hij 1500km=2.5weken rijden zonder kosten zodat hij weer minder dan 6cent\km kost en dan zitten we weer op schema!

  7. #27
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke kleppendekselpakking voor Audi 80 ABT

    Hoe kun je nou toch de oliepeilstok zelf mollen? Die is van metaal. Bedoel je niet dat oranje kunststof opzetstukje dat op de peilopening zit? Die kun je gewoon los kopen en kosten nog geen 2 euro. Het ding is wel belangrijk, want het bepaald de juiste diepte waarmee je peilstok in het carter steekt. Anders krijg je een verkeerde olie peiling.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    80
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Welke kleppendekselpakking voor Audi 80 ABT

    Auditje rijdt weer zijn dagelijkse ritten. Doet dat vol overtuiging. Behalve dat de retourslang van de kachel versleten/lek is. Dus nieuwe slang besteld.

    Mag wel eens een keer gaan ophouden. En ow ja, koud schokt hij ook nog steeds wat tussen de 1800 en 2200 toeren. Iemand een idee? Vervangen zijn de verdeelkap, rotor, bougies! Kan het aan de kabels liggen???!

    Edit: aangezien hij het enkel koud doet, kan ik de lambda schrappen. Toch?
    Laatst gewijzigd door PieterE1988; 27-04-17 om 17:24.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    80
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Welke kleppendekselpakking voor Audi 80 ABT

    Nieuwe slang zit er op. Wel een prijzige (80 euro). Mijn advies is dus om niet via die nippel te ontluchten

    Voor de rest verdek ik nu de kvs-sensor voor het schokken. Loskoppelen van de lambda geeft namelijk geen verschil. Denk dat ik volgende keer die sensor mee bestel en het zo afvink!

    En ow ja, ding rijdt echt heel aangenaam!

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Welke kleppendekselpakking voor Audi 80 ABT

    Koud schokken doet de mijne soms ook, maar ik krijg er weinig hoogte van. Het kan evengoed weken niet voor komen. Mijn KVS-sensor heb ik nog niet zo lang geleden al eens vernieuwd. Geen idee van de oorzaak, misschien vocht op een contact. Ik heb besloten dat ik er maar moet zien te leven.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •