Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Vervangen inlaatpakking B3 90' 1.8s (JN)

  1. #1

    Standaard Vervangen inlaatpakking B3 90' 1.8s (JN)

    Lieden,

    Graag zou ik een beroep doen op uw kennis aangaande het volgende.

    Na enig speurwerk heb ik geconcludeerd dat de pakking tussen het inlaatspruitstuk en de kop lekt. De motor reageert daar namelijk sterk op het spuiten van remmenreiniger. Verder had ik al het idee dat er sprake is van valse lucht, aangezien de motor wat lastiger start en niet meer zo mooi stationair draait.

    Aldus wil ik de beschadigde pakking vervangen voor een nieuw exemplaar. Hierbij heb ik echter de vraag hoe ik dit het beste kan aanpakken. Kan ik slechts het bovenste gedeelte loskoppelen door drie imbusjes aan de achterzijde los te schroeven of moet ik hier met andere zaken rekening houden?

    Kortom, hoe doe ik dit het makkelijkst zonder de injectie te beschadigen.

    Groet,

    David

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Vervangen inlaatpakking B3 90' 1.8s (JN)

    Even voor de duidelijkheid: we hebben het hier niet over de voetpakking toch?

  3. #3
    Bouke222's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    322
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Vervangen inlaatpakking B3 90' 1.8s (JN)

    Een JN motor heeft geen voetpakking...

    Gewoon kwestie van dingen los maken wat nodig is tot je erbij kan lijkt me. Wel op passen dat je de inbus boutjes niet dol draait. Dan word het een uitdaging. Zorg dat de inbus gereedschap er goed in zit voordat je er kracht op zet.


    Maar zit de vacuum lek zeker weten bij de pakking en niet bij de plastic dingen waar de injectoren in zitten? die dingen altijd poreus bij zo'n leeftijd, Die heb ik hier ook eens vervangen, met de O ringen van de injectoren, Ze kunnen wel aardig vast zitten.

  4. #4

    Standaard Re: Vervangen inlaatpakking B3 90' 1.8s (JN)

    Nou inderdaad is het een inlaatspruitstukpakking. Volgens mij zijn het niet de injectorringen, maar ik daar nog specifiek op testen. De motor reageerde echt op het spuiten van remreiniger, direct op de pakking.

    Kan ik de injectors gewoon laten zitten?

  5. #5
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Vervangen inlaatpakking B3 90' 1.8s (JN)

    Dat kan, maar dan zul je wel de brandstofleidingen op de spinnekop los moeten schroeven en af moeten dekken. Dan haal je het spruitstuk met injectoren en al los. Ik heb van mijn oude JN ooit de cilinderkop gedemonteerd en daarbij de injectoren juist losgekoppeld uit het spruitstuk en laten hangen aan de brandstofverdeler. Dat was ook prima te doen, alleen voorzichtig zijn dat je de leidingen dan niet beschadigd. Ook hier lijkt 't me verstandig om die injectoren af te dekken met iets zodra ze open en bloot hangen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •