Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Wie weet de motorcode?

  1. #1

    Standaard Wie weet de motorcode?

    Ik heb deze motor uit een Audi 80 1.8S van 1990 gehaald. Ik wil graag weten wat de motorcode is. Zelf dacht ik JN, maar weet dat niet zeker. Ik heb het een Audi dealer gevraagd, maar die heeft geen gegevens meer van deze auto. Zoals te zien is heeft de motor multipoint injectie. Ik heb geen nummer op het motorblok kunnen vinden.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie weet de motorcode?

    Het staat op het blok zlt. Aan de zijkant. Het in de basis een PM maar met Bosch KE-Jetronic injectie erop. In plaats van 90 pk nu iets van 110 / 112 pk. Ik hou het op een JN. Als ik het fout heb ..... I stand corrected.
    Laatst gewijzigd door Thalys; 08-08-17 om 16:51.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  3. #3
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie weet de motorcode?

    Klopt idd niet helemaal. De JN is een zogenaamde spinnekopmotor met 90 pk. Er zijn een aantal andere spinnekoppen geweest zoals de DZ, SD, 3A en AAD die hun extra vermogen haalden uit een scherpere nokkenas, grotere inlaatkleppen en een verhoogde compressie door vlakkere zuigers. Deze blokken lopen idd 112-116 pk.

    Tussen cilinder 2 en 3 op het onderblok staat als het goed is de motorcode. Dit is een afgefreesd vlakje dat recht onder de cilinderkop zit.

    Wil je weten of het een JN is of niet, trek de motorkap open:
    - Wordt je aangekeken door een groot rond luchtfilterhuis? Dan heb je een PM. Zo niet? Dan heb je een JN.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •