Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: B2 achterlichten zonder Hella-logo wel origineel?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard B2 achterlichten zonder Hella-logo wel origineel?

    Goedemiddag,

    Ik ben net nieuw hier op het forum en heb direct al een vraag

    ik heb een audi 80 b2 type 81 waar ik 2 andere achterlichten voor hebt gekocht gebruikt. nu zie ik met demonteren dat in de achterlichten die nu in mijn auto zitten staat ''Hella'' maar in de gebruikte achterlichten niet. zijn dit imitaties? waar ik ze van heb gekocht zegt dat het originele zijn maar de twijfel slaat toch toe helaas. iemand met enige kennis die dit weet?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: B2 achterlichten zonder Hella-logo wel origineel?

    De aftermarket achterlichten voor een B2 zullen toch denk ik niet uit het verre oosten komen?
    Ziet de constructie er hetzelfde uit (kwaliteit van het kunststof, pasvorm, kleur van de lenzen)?
    Staat er een typenummer in beide lichten dat je kunt vergelijken? Kan nog zijn, dat ze bij een andere fabriek volgens dezelfde normen gemaakt zijn.
    En zie je een EC- keurmerk? Dat stond er volgens mij vroeger ook al in. Als dat aanwezig is, al het wel loslopen.

    En hoe zit het met de afdichting? Bij mijn B3 moest ik daar een soort bitumen tape rond de achterlichten plakken om te voorkomen dat er water naar binnen kwam.
    Groeten uit een immer zompig De Meern

  3. #3
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: B2 achterlichten zonder Hella-logo wel origineel?

    Als het echt origineel zou zijn dan moet er ook een VAG nummer erin staan met een VW / Audi logo, naast het hella logo.
    Hella verkocht deze lampen ook zelf, maar dan zonder dat nummer en logo. Wel met Hella logo!
    En daarnaast zul je waarschijnlijk ook 'namaak' hebben die geen merk/logos hebben.
    En inderdaad, je moet een dichtband gebruiken, anders komt er water binnen. Bv de Teroson Terostat VII.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: B2 achterlichten zonder Hella-logo wel origineel?

    Sorry voor de erg late reactie en kick.. Het project heeft een hele poos stil gestaan, En vergeten te reageren.. Er staat Fifth in de achterlichten.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •