Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: B4-bumpers op een B3? Witte knippers voor en rode achter?

  1. #1

    Standaard B4-bumpers op een B3? Witte knippers voor en rode achter?

    Hallo Allemaal,

    ik ben nieuw op het forum en ik heb sinds afgelopen weekend een audi 80 B3 1.8s uit 1987 aangeschaft. Ondanks dat we hem komend weekend pas gaan ophalen zijn we al dringend op zoek naar wat onderdelen om de looks te upgraden.

    Het eerste plan was om het front van de Audi om te bouwen naar een B4 look, echter na wat rond gespeurd te hebben hier op het forum hebben we daar toch maar vanaf gezien ook omdat we de B3 look toch willen behouden.

    Maar we willen toch wel heel graag af van de grijze onbespoten bumpers die na 30 jaren volledig verbleekt zijn. We zijn dus op zoek naar de juiste voor en achterbumper om deze vervolgens in kleur te laten spuiten. En daarbij willen we ook graag de oranje voor knipperlichten vervangen voor witte en de oranje achterlichten vervangen voor rode. De spiegels willen we meegespoten hebben en als laatste willen we de velgen vervangen. Hij staat nu op stalen velgen met imitatie wieldoppen ! hiervoor willen wij graag de Audi B4 Speedline 10 spaak 15" velgen hebben. Het interieur is bij dit model erg luxe en nog in perfecte staat dus dat willen we behouden zoals het is, op het hemeltje na die hangt behoorlijk.


    Ik ben er inmiddels achter gekomen dat het moeilijker wordt om dit allemaal voor elkaar te krijgen dan eerder gedacht. De onderdelen lijken vrij moeilijk te verkrijgen en vooral gezien bijvoorbeeld de lichten van de B4 niet passen.

    Aan jullie de volgende vragen :

    Welke bumpers moet ik zoeken om te spuiten van een B4 ? Passen deze wel en steken ze niet te ver uit gezien de grille natuurlijk van een B4 anders is ? of zijn er B3 Bumpers in omloop die ik kan laten spuiten ?
    Ditzelfde geldt voor de spiegels......?

    En dan nog de lichten ik heb gelezen dat die van een Avant B4 model passen moet ik die alleen nog vinden natuurlijk ! Waar moet ik naar op zoek passen de voor knipperlichten van een B4 sedan wel ? Of is de enige manier om imitatie te bestellen specifiek voor de B3. Heeft iemand enig idee of er rode en witte lichten origineel van Audi 80 B3 in omloop zijn ?

    Graag jullie tips en adviezen !! bedankt voor de hulp alvast....

    Dit is hoe de auto er nu bijstaat:

    0324491429006.jpg

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: B4-bumpers op een B3? Witte knippers voor en rode achter?

    Nietszeggende topictitel aangepast. Wat is er overigens zo dringend aan?

    Als je de huidige bumpers netjes laat voorbehandelen, kun je ze gewoon in kleur laten spuiten. Ik heb het zelf gedaan met spuitbussen: erg goed ontvetten, dan kunststofprimer gevolgd door de kleurlaag. Als je alleen de onderkant wilt spuiten, kun je de bovenkant weer netjes zwart maken met bumperlak. Afplakken is belangrijk voor het resultaat.

    Verder staat het hier vol met topics waarin deze auto's worden aangepast, ga bijvoorbeeld eens zoeken in de Showroom.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Frans Pan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    67
    Posts
    329
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: B4-bumpers op een B3? Witte knippers voor en rode achter?

    Bijna iedere oude auto heeft verbleekte bumpers. Ik smeer er 2 of 3 keer per jaar gekookte lijnolie op.

    Audi 80 1.8 1991

  4. #4

    Standaard Re: B4-bumpers op een B3? Witte knippers voor en rode achter?

    Bedankt beide voor de reactie ! ik zal dit beide zeker overwegen.....

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: B4-bumpers op een B3? Witte knippers voor en rode achter?

    De standaard spiegels kunnen op dezelfde manier meegespoten worden, heb ik ook met succes gedaan bij twee auto's. Wel demonteren en goed afplakken, de voet en de rand moeten niet gespoten worden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard Re: B4-bumpers op een B3? Witte knippers voor en rode achter?

    @ Tom bedankt dit is fijn om te weten scheelt ons weer 2 spiegeltjes zoeken ! Maar hoe heb jij dat gedaan met de bumpers ? Want zijn die wel net zo geschikt om te spuiten ik heb het jaren geleden laten doen bij een vergelijkbare auto en toen zag je door de lak heen dat er een groffe ondergrond aanwezig is. De spuiter vertelde me dat dit komt omdat ze eigenlijk niet bedoeld zijn om te spuiten..... ik hoor het graag !

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: B4-bumpers op een B3? Witte knippers voor en rode achter?

    Die ondergrond hoort zo, ook bij de auto's met gespoten bumpers. Mits goed voorbehandeld hecht de lak er prima op, Mijn auto heeft er jaren strak uitgezien met de zelf gespoten bumper.

    Pas bij de B4 werden de bumpers glad. Heeft verder geen reden, gewoon een ontwerpbeslissing.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8
    Typ89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    359
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: B4-bumpers op een B3? Witte knippers voor en rode achter?

    Je kunt er een paar lagen filler overheen jagen om vervolgens de structuur er uit te schuren..
    Wel eerst kunststofprimer er op anders hecht het niet goed. Geldt ook voor de spiegels.
    Witte knippers van een B4 passen ook in een B3, die zaten er bij mij ook in toen ik hem kocht.
    Origineel rode achterlichten voor een B3 zijn er alleen in de USA uitvoering. Pasvorm van de B4 avant achterlichten is exact hetzelfde en dus geen probleem.
    Er zijn geen bumpers van een B4 die kant en klaar passen. En tenzij je bumpers van een Coupe, Cabriolet, S2 of Competition mooi pas weet te maken wordt hij er ook niet mooier op.

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: B4-bumpers op een B3? Witte knippers voor en rode achter?

    Bumper afgeplakt en in de plastic primer

    DSC00002.jpg

    Gespoten en gemonteerd, niet te onderscheiden van origineel.

    Dsc00005b.jpg

    Bovenkant is met Oke-wax zwart gemaakt, blijft lang mooi.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: B4-bumpers op een B3? Witte knippers voor en rode achter?

    De Comfort Edition heeft ook mee gespoten bumpers vanaf fabriek. Die zijn exact hetzelfde als de ongespoten variant. Dus waarom zou het niet kunnen, dat spuiten in kleur?
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  12. #11

    Standaard Re: B4-bumpers op een B3? Witte knippers voor en rode achter?

    Dank allen voor de reactie hier kan ik wat mee !

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •