Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: B4 waterlekkage losse dakantenne

  1. #1

    Standaard B4 waterlekkage losse dakantenne

    Goeiendag mede audi rijders, ik heb sinds kort een audi 80 b4.

    En kwam er net achter dat er water in de auto ligt, het komt door het plafond.
    Buiten gekeken en de antenne die op het dak gemonteerd zit zit los.
    Weet iemand hoe ik deze weer vast kan draaien?
    Zit hier een schroef voor onder de de lamp in de binnenkant of is de antenne via de buitenkant weer vast te schroeven?
    Ik hoop dat ik het interieur niet lost hoef te halen maar wat moet dat moet natuurlijk, zelf heb ik verschillende reparatie handleidingen maar dit staat nergens vermeld.

    Alvast bedankt,

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: B4 waterlekkage losse dakantenne

    Bekend probleem, ik heb het in de acht jaar dat ik mijn b4 heb twee keer aan de hand gehad. Klik het binnenlampje er voorzichtig uit en maak de boel droog. Ik dacht dat je de antenne er inderdaad kon afdraaien, maar of dat nodig is weet ik niet meer.
    Zelf heb ik de voet van de antenne daarna met kit dichtgemaakt. Het rubber is een eind verteerd en dicht niet goed meer af. Voor de lak van mijn dak, die niet zo mooi meer was, lijkt het niet uit te maken.

  3. #3

    Standaard Re: B4 waterlekkage losse dakantenne

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paudio Bekijk Berichten
    Bekend probleem, ik heb het in de acht jaar dat ik mijn b4 heb twee keer aan de hand gehad. Klik het binnenlampje er voorzichtig uit en maak de boel droog. Ik dacht dat je de antenne er inderdaad kon afdraaien, maar of dat nodig is weet ik niet meer.
    Zelf heb ik de voet van de antenne daarna met kit dichtgemaakt. Het rubber is een eind verteerd en dicht niet goed meer af. Voor de lak van mijn dak, die niet zo mooi meer was, lijkt het niet uit te maken.
    Bedankt voor je reactie.
    Het regende gisteren ook super hard, dus als ik jou verhaal zo hoor zal het wel niet heel vaak gaan voorkomen.
    Ik denk dat ik hetzelfde ga doen als wat jij hebt gedaan, proberen dicht te krijgen met wat kit.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    457
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: B4 waterlekkage losse dakantenne

    Ik heb toen een keer bij het wisselen van mijn antenne van dat "Kneedgum" gebruikt. Hebben de meeste garages wel op het schap liggen. het voordeel is dat het direct dicht en droog is en ook nog weer redelijk makkelijk los te halen is. De reflectorbalken van die tijd zitten ook met dit spul gemonteerd.
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  5. #5

    Standaard Re: B4 waterlekkage losse dakantenne

    Ik heb het zojuist opgelost zonder kit of iets dergelijks.
    Ik ben erachter gekomen dat je de interieur verlichting los kan halen van het plafond door de lamp met het kapje eromheen gewoon aan de zijkanten naar beneden te peuteren.
    Toen deze los was zag ik inderdaad druppels bij de antenne kabel zitten, maar ik had een moer verwacht waarmee ik de antenne weer vast kon schroeven.
    Aangezien ik nu nog sterker verwachte dat de moer op de buitenkant van het dak zat heb ik hierna toch maar geprobeerd het plastic kapje buiten op de antenne los te halen en dit is nu met iets meer geknooi gelukt,
    En onder dit kapje zat inderdaad een schroef die ik kon aandraaien waarna de antenne weer goed vast zat.
    Dus het probleem is gelukkig verholpen.


  6. #6

    Standaard Re: B4 waterlekkage losse dakantenne

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lesley Bekijk Berichten
    Ik heb toen een keer bij het wisselen van mijn antenne van dat "Kneedgum" gebruikt. Hebben de meeste garages wel op het schap liggen. het voordeel is dat het direct dicht en droog is en ook nog weer redelijk makkelijk los te halen is. De reflectorbalken van die tijd zitten ook met dit spul gemonteerd.
    interessant dat je dat zegt trouwens, aangezien aan een kant van mijn audi de plastic strip lost zit op het midden van mijn deur, wellicht kan dit ook met dat "kneedgum" weer vast gezet worden.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •