Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 46

Onderwerp: Apk-ervaringen van forumleden?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Apk-ervaringen van forumleden?

    Mijn B4 met inmiddels 279.000 km (wel met ruilmotor) is gisteren wederom zonder kleerscheuren door de keuring gerold. Tot mijn verbazing, eerlijk gezegd. Ik keek al een beetje rond voor een opvolger.

    Vorig jaar zat er een slangklem van de stuurbekrachtigingspomp los, dit jaar moest een van de achterremmen wat los worden gemaakt. Dat is al eens vaker een probleem geweest. Twee jaar geleden heb ik zelf de bedrading naar het kofferdeksel moeten herstellen (solderen en isoleren) omdat de lichten niet meer werkten.
    Vier jaar geleden heb ik mijn uitlaat midden- en einddemper laten vervangen omdat de oude steeds lek ging. Het eerste jaar na aanschaf heb ik de voorbanden en remschijven en -blokken voor laten vervangen bij de apk.

    Los van deze zaken is er ooit een ruildynamo van de sloop geplaatst, evenals een gloednieuwe brandstofpomp. Kosten vielen erg mee.

    Wat zijn jullie ervaringen?
    Laatst gewijzigd door Paudio; 05-01-18 om 10:41.

  2. #2
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Apk-ervaringen van forumleden?

    Mijn b4 cabrio is een paar weken geleden bij aankoop goedgekeurd met twee lekke voordempers en compleet versleten achter remmen.

    Ze waren waarschijnlijk niet zo bang voor een steekproef, gelukkig wist ik wel van deze mankementen bij de aankoop.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Apk-ervaringen van forumleden?

    Mijn garage is redelijk streng. Ze doen ook wel keuringen voor andere bedrijven en maken zich niet altijd populair. Wel denken ze met je mee en als iets pas over een half jaartje moet worden vervangen zeggen ze dat ook.
    Ze staan goed bekend en hebben het altijd enorm druk. Onze halve woonplaats lijkt er klant te zijn. Iets met prijs en kwaliteit.

  4. #4
    Frans Pan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    66
    Posts
    329
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Apk-ervaringen van forumleden?

    Als de kachel het maar blijft doen. Verder is er met APK, dit is mijn tweede 80, niet veel te beleven. Verleden jaar een rubber draagarm. Draagarm in geheel vervangen. En de opmerking dat deze auto volgend jaar vast wel weer door de keuring komt. (Maart 2017)
    Audi 80 1.8 1991

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Apk-ervaringen van forumleden?

    Bij mij riep de dienstdoende monteur bij mijn binnenkomst ook al: daar is toch nooit wat mee aan de hand. Vond ik wat optimistisch, maar het klopte aardig.


  6. #6

    Standaard Re: Apk-ervaringen van forumleden?

    Ik had voor mijn huidige auto een audi 80 b3 1.6, en hier moest ik afgelopen jaar bij de apk ook de draagarmen laten vervangen.

    Maar er is meer aan gebeurd in de twee jaar dat ik hem gehad heb, gelukkig heb ik veel zelf kunnen vervangen.
    En via een webshop in duitsland heel goedkoop alle onderdelen kunnen kopen.
    Ik moest zo ook vorig jaar mijn kachel vervangen, hele dashboard moeten loshalen maar uiteindelijk is alles wel weer in elkaar gekomen.
    Aangezien het interieur niet meer mooi was durfde ik het wel aan, maar met mijn huidige b4 zou ik het niet graag moeten doen.

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Apk-ervaringen van forumleden?

    Ik heb wel ens een auto opgehaald met verse APK die exact zo geparkeerd stond als ik 'm neergezet had. Die was zeker niet van z'n plek geweest, maar wel weer een jaar gekeurd...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Apk-ervaringen van forumleden?

    Ik heb wel eens een verse APK gehad op mijn auto die nog thuis stond.

    Ban please..


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  10. #9

    Standaard Re: Apk-ervaringen van forumleden?

    Ik heb de laatste 2 keer een steekproef gehad bij de APK. Auto is altijd zonder problemen goedgekeurd.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Apk-ervaringen van forumleden?

    Geweldig verhaal, geeft wel te denken

  12. #11
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Apk-ervaringen van forumleden?

    Dat hele APK is een wassen neus. Wat vandaag ok is, kan morgen kaduuk zijn.

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Apk-ervaringen van forumleden?

    Ja, defecten zijn op geen manier te voorspellen natuurlijk. Maar de idioten die op gladde banden rijden en ijzer op ijzer remmen worden er hopelijk tussenuit gehaald. En er zijn er genoeg die het van de jaarlijkse keuring moeten hebben om eindelijk een lampje te vervangen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #13
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Apk-ervaringen van forumleden?

    Ja das waar, maar eerlijk is eerlijk...tegenwoordig een is een lampje vervangen ook niet meer 123 gedaan. De vrouw had een Kia Placenta en dat was gewoon horror om even een koplampje te vervangen.

  15. #14
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Apk-ervaringen van forumleden?

    Geen excuus om ze nooit te controleren en bij en kapot lampje even langs de garage te rijden... op een gegeven moment rijd je dan helemaal zonder licht.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #15
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Apk-ervaringen van forumleden?

    Eerste apk in 2015 is de CO afgesteld (motor was ook totaal niet goed), de remblokken voor vervangen, is er aan de uitlaat gelast en is een fuseekogel vervangen.
    Tweede APK in 2016 was er helemaal niets
    Derde APK in 2017 deden de kentekenlampen het achter niet door kabelbreuk in het kofferdeksel. De garage had dit gerepareerd, maar de draden waren zo bros dat het achteruitrijlicht het niet meer deed. Die uiteindelijk vervangen met een tussenzetstuk.
    Voor komend jaar voorzie ik in ieder geval wel dat er misschien moeilijk gedaan gaat worden over mijn remslangen voor; daarvan is een deel van de rubberen bekleding doorgescheurd maar nog niet aan het roesten. Verder kan het zijn dat er hier en daar wat aandrijfspeling zit. Nu ben ik zelf ook niet de lulligste en vervang ik mee iets als ik doorheb dat het fout is. Remschoenen achter en schijven/blokken voor heb ik al gehad. Handremfunctie moet ik nog iets aan doen (kabel ontspant heel de tijd). Binnenkort misschien de remslangen voor maar eens vervangen aangezien de vloeistof ververst moet worden. Maar daar wacht ik mee tot maart als ik mijn 100 tot beschikking heb.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Apk-ervaringen van forumleden?

    Doorgesleten bedrading achterklep heb ik dus ook gehad. Zelf gerepareerd en goed geïsoleerd en nu, twee jaar later, werkt alles nog. Net gecheckt. Ook een slechte remslang ken ik. Kosten vallen erg mee, sinds de motorruil zomer 2014. Dat was met afstand de grootste uitgave aan mijn B4 tot nu toe. Maar sindsdien zit ik met de apk onder de 200 euro per keer en vorig jaar zelfs maar 60 euro. Onderhoud en bepaalde reparaties doe ik zelf, samen met een monteur.
    Laatst gewijzigd door Paudio; 06-01-18 om 19:31.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    301
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Apk-ervaringen van forumleden?

    Ik kom weleens in landen waar APK niet bestaat. Als je ziet wat daar nog rondhobbelt ben je blij dat het hier bestaat
    Auto's met alleen werkende kentekenverlichting en verder helemaal niks, auto's waarbij je de vloerbekleding onder de dorpel uit ziet steken (m.a.w. voorzichtig instappen anders sta je op de grond), auto's die duidelijk al een koprol achter de rug hebben... etcetera

    De meeste keurmeesters die ik meegemaakt heb die het aandurven om iets zonder inspectie goed te keuren, doen dat niet als de kans er dik in zit dat het onveilig is.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Apk-ervaringen van forumleden?

    Na de apk heb ik het gerommel uit de voorwielophanging laten aanpakken. Twee stabilisatorstangen en een veerpootlager vervangen. Het was gek genoeg geen afkeur geweest, eerder dit jaar. Samen met nieuwe versnellingsbakolie ruim 200 euro kwijt.
    Ik hoop uiteraard dat het qua kosten hier een beetje bij blijft. Komend najaar weer olie verversen, bougies en kabels nalopen.

  20. #19
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Apk-ervaringen van forumleden?

    Mijn dakloze en Coupé komen altijd glansrijk door de apk. Bij de dakloze is alleen de versnellingsbak, het blok en de dynamo de originele. De rest is al (preventief) vervangen. Soms een lampje dat ik zelf over het hoofd heb gezien.

    Bij de A4 ook geen problemen gehad. Wel een adviespuntje maar dat was 2 weken later opgelost.

    Mijn garage denkt ook altijd mee en ze zeggen altijd dat er iets aan gaat komen, zodat ik het rustig in kan plannen en het onderdeel kan bestellen cq opzoeken.

    Heb zelf ook behoorlijk wat spare onderdelen op de plank liggen, voor de moeilijk te krijgen zaken.
    Laatst gewijzigd door Thalys; 09-05-18 om 15:57.

  21. #20
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard Re: Apk-ervaringen van forumleden?

    Dit voorjaar was de APK van de 80 wel een hoogtepunt. Monteur had geen tijd voor onderhoud, dus gewoon blind erheen gereden. Wel even nieuwe ruitenwissers geplaatst en de verlichting gecontroleerd. Resultaat: geen aanmerkingen, tot volgend jaar. Ze beginnen hem hier bij de Audi dealer wel te kennen, dit was al mijn 18e APK die ze sinds ik de auto heb hebben gedaan
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •