Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 21

Onderwerp: Roest wegwerken 80 B4

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2018
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Roest wegwerken 80 B4

    Ik heb voor de achterwielen aan beide zijde lichte roestvorming. Heb de steenslagfolie verwijderd en een deel van de lak kwam mee.

    nu wil ik dat aanpakken, maar er zitten ook nog rubberenstrips op. Hoe kan ik deze verwijderen, anders ben ik bang dat ik niet alles aan kan pakken en dat het onder het rubber verder gaat.

    het voorscherm aan de bijrijderskant ik krokant van onderen. Deze kan ik het beste vervangen. Ik kom op diverse automaterialensites schermen tegen. Verschillende merken die ongeveer op een gelijke prijs liggen. Iemand hier ervaringen mee. Goed pasvorm?. Eventueel iemand die een roestvrije heeft liggen in de kleur Ly7t grijs metallic.

    groet wim

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Roest wegwerken 80 B4

    Imitatieschermen zijn nooit verzinkt en passen niet goed. Met wat ervaring en veel werk zijn ze vaak nog wel een beetje passend te krijgen, maar helemaal top wordt het nooit. Er zijn geen echte kwaliteitsverschillen tussen merken imi-plaatwerk, het is eigenlijk allemaal bagger.

    Die stootlijsten zitten gelijmd. Het is zelfs met hitte de vraag of je ze onbeschadigd los krijgt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2018
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard re: Roest wegwerken 80 B4

    Ik zag op de onderdelenlijn een scherm in de kleur voor een cabrio. Past deze ook. Zit alleen een andere sierstrip op, maar deze kan ik vervangen door degene die nu op mijn scherm zit

    Groet wim

  4. #4

    Standaard re: Roest wegwerken 80 B4

    achterwielen... is achterscherm? die zitten gelast. Voor geschroerfd en kan je uitwisselen.. let wel B4 sedan en Cabrio (en coupé) hebben andere stootstrips, dus die zien er verschillend uit t.o.v. je deuren. (ah, dat zag je al).. maar da's niet enige.. kijk maar eens naar de onderzijde voorschermen cabrio en B4 sedan's. daar zitten ook (schuif)strips.

    Ik zou gewoon lekker schuren/plamuren/spuiten. scheelt een hoop getob met kleuren/schroefwerk en wellicht hou je je B4 toch geen 5 jaar.. is het te ver heen, gewoon gebruikte halen en laten spuiten.
    Misschien tref je precieze kleur (na 20 jaar nog gelijk?, vaak nie)
    Laatst gewijzigd door Franx; 22-03-18 om 13:48.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard re: Roest wegwerken 80 B4

    De mijne heeft nauwelijks roest, maar ik zie nu aan het linker voorscherm kleine bobbeltjes en ga zodra het droog is kijken of er iets aan moet worden gedaan.


  6. #6
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Roest wegwerken 80 b4

    Ook mijn cabio heeft roestblaasjes op een voorscherm en motorkap, met beter weer ga ik het zelf aanpakken.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2018
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard re: Roest wegwerken 80 B4

    Het scherm dient vervangen te worden zit groot gat in. Teveel hollingen en bollingen om dat weer strak te krijgen.
    En moet er toch af ook al zou ik het willen maken. Om de achterkant goed te behandelen. Kijk nu voor een gebruikt scherm en zal deze wel overspuiten.
    Zodat ik weer jaren kan genieten van de auto,
    Groet wim

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard re: Roest wegwerken 80 B4

    Op mijn kofferdeksel had ik een jaar na aanschaf ook roest, onder een sticker. De lijm had denk ik de lak slecht gemaakt. Slechte lak verwijderd, met Rustico roest verwijderd en met rode menie bijgewerkt. Daarna de originele kleur lak erover. Heel mooi is het niet, maar zeven jaar later is de roest niet teruggekeerd.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2018
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard re: Roest wegwerken 80 B4

    Vandaag een roestplek voor het achterwiel behandeld.was alleen de toplaag waar roest op zat. kaal gemaakt, geschuurd, 2x in de novorox roestomvormer. Daarna 3 lagen zinkspray.

    Die kan er eerst weer tegen. Wordt afgewerkt als ik de andere kant ook behandeld heb.

    Nu eerst nog op zoek naar een ander voorscherm.

    Groet wim

  11. #10
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: Roest wegwerken 80 B4

    Als de kleur niet belangrijk is, dan kun je 2de hands voorschermen nog wel vinden. Met een beertje geduld en zoekwerk.

    Als je nieuw wilt, dan zijn, volgen mijn schadehersteller, de imitatie schermen van Van Wezel de beste. In zijn ervaring, hoeft hij hun plaatwerk maar weinig aan te passen.
    Echter, zoals al opgemerkt, deze zijn niet dubbelzijdig verzinkt zoals de originelen.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2018
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard re: Roest wegwerken 80 B4

    Afgelopen zaterdag een vervangend scherm aangeschaft. Zelfde kleur, helaas wel een diepe kras. Maar geen gat erin. Binnenkort de boel maar ombouwen.

    Groet wim

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2018
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard re: Roest wegwerken 80 B4

    Vandaag het andere scherm er op gezet. Goed te doen, alles simpel te demonteren als het los wil. Oude scherm was aan onderzijde helemaal doorgeroest.

    Alle roest is nu aangepakt. Binnnkort nog 2 delen opnieuw spuiten voor de achterwielen. Kan hij er weer 25 jaar tegen.

    Heeft hier en daar wel wat gebruiksporen maar het is geen nieuwe auto.

    Groet wim

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard re: Roest wegwerken 80 B4

    Zo, dus ook B4's kunnen wel degelijk goed roesten

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2018
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard re: Roest wegwerken 80 B4

    Voor een 25 jaar oude auto mag ik niet klagen. 1 voorscherm vervangen en een klein beetje vliegroest. Heb wel slechtere auto,s gehad

    Groet wim

  16. #15
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Roest wegwerken 80 B4

    Ook de galvanische coating is een keer aan zijn eind. Meestal in de randen boven de wielen, waar modder blijft liggen. Serieuze roest bij deze auto's wijst nog steeds op oude, slecht herstelde schade.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #16

    Standaard Re: Roest wegwerken 80 B4

    In deze tijd hebben we niks aan tekst...! Foto's!!
    Laatst gewijzigd door Franx; 04-05-18 om 12:25.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2018
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Roest wegwerken 80 B4

    Hier bij een foto van het oude scherm, zit nog ducktape over een gat.

    Groet wim
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  19. #18
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Roest wegwerken 80 B4

    Een van de redenen waarom de randen van de voorschermen gaan roesten is dat de kunststof binnenschermen kunnen schuren op de randen. Vooral als het schroefje in het midden weg is. Vocht en vuil doen de rest. Remedie. Altijd je binnenkuipen schoon maken tijdens het auto wassen.

    Het subframe aan de voorkant wil ook roesten op den duur want niet verzinkt. Maar materiaal is zo dik dat het haast geen kwaad kan. Maar ik heb het bij mijn auto's overal aangepakt en weer in de bodycoat gezet. Beter voorkomen dan genezen.
    Laatst gewijzigd door Thalys; 09-05-18 om 14:59.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Roest wegwerken 80 B4

    Goeie tip van die binnenschermen. Laatst heb ik dat schroefje toevallig los gehad. Bij mij lijkt er wat oppervlakkige roest op de randen te zitten.

    Subframe is inderdaad dik staal. Voordat dat door is, is de auto zelf op.

  21. #20
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Roest wegwerken 80 B4

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paudio Bekijk Berichten
    Goeie tip van die binnenschermen. Laatst heb ik dat schroefje toevallig los gehad. Bij mij lijkt er wat oppervlakkige roest op de randen te zitten.

    Subframe is inderdaad dik staal. Voordat dat door is, is de auto zelf op.
    Klopt. Maar ik vind het lelijk als het geroest is. Dus pak ik het aan.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •