Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Koelsysteem ontluchten B2 Formel E

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Leeftijd
    62
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Koelsysteem ontluchten B2 Formel E

    Hallo iedereen,ik zal mij even voorstellen.Ik ben Janssen Dirk en ik heb mij dit jaar een audi 80 B2 Formel E van 1983 aangekocht om volledig te herstellen.Namelijk de motor was ok en starte direct na 5 jaar stil te staan(96000Km).Echter doordat de auto in een hagelbui had gestaan was de carroserie volledig beschadigd.Ondertussen heb ik de auto volledig uitgekleed en alle delen die vervangen konden worden zoals deuren kofferdeksel en motorkap vernieuwd met de delen van een donor auto.Ondertussen is de auto volledig gespoten in de kleur oceanic bleu metalic en zijn wij bezig om de auto terug samen te bouwen.Nu wil het koelwater vervangen maar ik heb het probleem dat ik juist de radiator kan vullen en als ik de motor start enkel de bovenste slang heet word en de onderste koud blijft ook zoals de radiator,ik zet ook de verwarming op warm maar ik denk dat er geen circulatie is van het water.Nu vind ik nergens een ontluchtingsnippel om te ontluchten(heeft ook geen expantietank).Heeft er iemand tips om toch het koelsysteem te ontluchten.Alvast bedankt.Mvg ,Janssen Dirk

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    72
    Posts
    386
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Koelsysteem ontluchten B2 Formel E

    Wat je kan proberen is een zender die bovenop een watermondje zit verwijderen kachel op warm, en dan langzaam je koelsysteem vullen.
    Als er koelvloeistof uit het watermondje komt draai dan de zender erin en vul hem af, dan de motor op toeren houden en voel of kachel warm wordt.
    Zoja daarna eventueel nog afvullen met koelvloeistof.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Leeftijd
    62
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Smile Re: Koelsysteem ontluchten B2 Formel E

    Bedankt,zal ik proberen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Koelsysteem ontluchten B2 Formel E

    Dit probleem komt me bekend voor van dit forum. Aan die opmerking heb je nu even niks, maar het moet wel ergens terug zijn te vinden.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Leeftijd
    62
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Koelsysteem ontluchten B2 Formel E

    Het is gelukt.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •