Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Verlichting extra meters middenconsole

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2018
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Verlichting extra meters middenconsole

    Ik heb een setje extra meters geplaatst in de middenconsole. Hier zitten standaard witte leds in. Ik vind deze erg fel. Kan ze dimmen met de dimmer van de dashboard verlichting, echter dan zijn de dashboard meters bijna niet meer zichtbaar.

    Heeft iemand hier een tip voor om te dimmen, of moet ik gewone lampen hier inzetten. Deze leds waren er standaard bij geleverd. Leds zijn parallel geschakeld, elke lamp heeft eigen voeding.
    Wil eventueel ook de kleur veranderen naar oranje dan komt het meer in lijn met de rest van de verlichting

    groet wim
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Wim b; 09-01-19 om 12:29.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Verlichting extra meters middenconsole

    Ik heb we eens begrepen dat leds dimmen lastig is, maar dat ging om lampen in ons huishouden. Inderdaad een rotlicht.

    Wel fijn om wat te zien in het donker, want ik zit altijd een eind in het wilde weg te graaien.
    Laatst gewijzigd door Paudio; 10-01-19 om 09:42.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2018
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Verlichting extra meters middenconsole

    Gisteravond getest op terugweg van het werk. Licht gedimd in de laagste stand is juiste voor de extra meters. Dashboard is dan zo donker dat je de snelheid niet kan zien. Denk dat ik er gewone lampjes in ga zetten.

    Groet wim

  4. #4
    Viper109's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    28
    Posts
    215
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Verlichting extra meters middenconsole

    Ik zou hier altijd normale lampjes in zetten. Die horen ook bij de auto, geven de juiste kleur en zijn niet zo belachelijk fel als leds. Voor t energieverbruik hoef je t echt niet te laten hoor, je dynamo draait toch voor niks.
    Laatst gewijzigd door Viper109; 10-01-19 om 11:14.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2018
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Verlichting extra meters middenconsole

    Vandaag de verlichting van de meters met een edding rood gekleurd. Is nu minder fel en komt wat meer in kleur met de rest. Zag op Google dat dit een oplossing kan zijn. Heb ook extra ringen onder de meters gezet, ze zijn nu wat schuin omhoog gericht wat de zichtbaarheid ten goeden komen.

    Groet wim
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2018
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Verlichting extra meters middenconsole

    Ik kon zo op internet geen lampjes vinden die erin kunnen, zonder veel aanpassingen. Heb er nog 2 uit andere meters, indien ik er nog 1 bij vind kan ik ze altijd nog ombouwen.

    Groet wim

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •