Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Radioaansluiting, welke draad doet wat?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Leeftijd
    54
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Radioaansluiting, welke draad doet wat?

    Hallo Allemaal, wie o wie kan mij helpen, ben sinds gister de trotse eigenaar van een AUDI 80 b3 '87.

    Ben bezig om er een radio in te bouwen, maar er zit geen iso stekker in de auto, wel een andere stekker met 4 draden,
    weet iemand welke draad wat doet? wil namelijk niet dat ik iets op blaas oid in de auto, als het goed is heb ik een foto bijgevoegd van de desbetreffende stekker, de 2 luidspreker aansluitingen kan ik me uiteraard wel mee redden.

    met vr groet Richard
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Radioaansluiting, welke draad doet wat?

    Welkom. Vraag verplaatst naar het 80/90-subforum.

    De stekker hoeft niet origineel te zijn en zelfs niet van de stroomaansluiting. Met een multimeter kun je precies nagaan wat waarvoor dient.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Radioaansluiting, welke draad doet wat?

    Ziet er wel origineel uit, vrijwel gelijk aan het systeem dat de eerste generatie gamma radio's hadden. Die brede witte connector verzorgd de geheugenfuncties, voeding etc. en die twee losse kabels zijn de afzonderlijke speakerkabels. Er zijn overzetstukken voor te koop. Ik probeer zo snel mogelijk een linkje naar zo'n ding te geven.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Leeftijd
    54
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Radioaansluiting, welke draad doet wat?

    top, heb wat meetwerk verricht en heb de massa, de plus en de kabel voor de antennevoeding ontdekt, alleen de 3de draad is niet de geschakelde , wat die dan wel doet weet ik niet, heb de geschakelde draad van de radio bij de constante opgezet, heb dus in elk geva; radio, moet alleen dat ding niet aan laten staan als ik uitstap

  5. #5
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Radioaansluiting, welke draad doet wat?

    https://www.caraudioshop.nl/radio-aa...erken-modellen

    Dit is de oversteek voor DIN naar ISO, is dus een oude DIN aansluiting. Op die Audi's is het volgensmij normaal dat de radio ook na het uitschakelen van de ontsteking blijft aanstaan en dus handmatig uitgezet moet worden.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    47
    Posts
    179
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Radioaansluiting, welke draad doet wat?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard vdl Bekijk Berichten
    top, heb wat meetwerk verricht en heb de massa, de plus en de kabel voor de antennevoeding ontdekt, alleen de 3de draad is niet de geschakelde , wat die dan wel doet weet ik niet, heb de geschakelde draad van de radio bij de constante opgezet, heb dus in elk geva; radio, moet alleen dat ding niet aan laten staan als ik uitstap
    Meet op die derde draad even als jij de licht schakelaar aan heb aangezet, het kan zijn dat die draad jouw radio verlichting aanzet.

    Op de stekker zit (dit is geen garantie) Maar van links(grote pennen) naar rechts(kleine pennen), MASSA - GESCHAKELDE 12V - VERLICHTING - ANTENNEN(VERSTERKER VOEDING) EN CONTINUE 12V

    Voor jouw luidspreker kabel is de platte pen de Massa en de ronde pen de voedende draad (ook wel + genoemd op de luidspreker)
    Laatst gewijzigd door Dietmar; 26-01-19 om 08:24.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •