Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Water in voetenbak type 89

  1. #1
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Water in voetenbak type 89

    Na het rondzoeken op het forum heeft me dit niks opgeleverd en vandaar dat ik een nieuw topic open.

    Issue: In de voetenbak aan de passagierszijde wordt de boel zeiknat, het zit voornamelijk in de bodemisolatie en het tapijt wordt vochtig door de scheurtjes in de rubber laag onder het tapijt. Ik heb geen idee waar het lek vandaan komt. Het is gewoon water; het is niet vettig en het smaakt ook niet zoet dus zeer zeker geen koelvloeistof. Ook typisch is dat het enkel in de voetenbak aanwezig is; ter hoogte van de ontstekingscomputer wordt de isolatie weer vrij snel droog.
    Betreft: Audi 80 1.9E (mot. code SD) handgeschakeld, uitgerust met origineel stalen schuif/kanteldak.

    Reeds gedaan:
    - Kachelradiateur vervangen (deze was ook lek gegaan waardoor heel m'n interieur eruit heeft gelegen zodat het tapijt en onderliggende isolatie konden drogen.
    - Bak onder de parafaanplaat schoongemaakt om bij de inlaat van het luchtrooster te kunnen.
    - De pakking van het luchtrooster vervangen aangezien deze was vernaggeld door een beunreparatie.
    - Waterafvoer van het schuifdak doorgeblazen/gecontroleerd op verstoppingen, deze loopt goed door.

    Wie o wie heeft iets vergelijkbaars meegemaakt en/of kan me vertellen waar dit lek vandaan zou kunnen komen?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    457
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Water in voetenbak type 89

    Bij de 90 die ik had was de voorruit lek bij de A-stijl (kit)
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Water in voetenbak type 89

    Wat ik me afvroeg: als je het water hebt verwijderd, komt het dan steeds maar terug? Na een rit of ook gewoon na stilstand? Bij A4 B5-jes komt lekkage in het interieur vaak voor, las ik op het subforum. Daar komt het vooral uit de accubak en soms via bekabeling, begreep ik.

    Het heeft hier overigens al zowat een week niet meer geregend, denk ik.
    Laatst gewijzigd door Paudio; 25-02-19 om 13:12.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Water in voetenbak type 89

    Is het na de werkzaamheden wel volkomen droog gemaakt onder het tapijt? In de isolatie blijft maandenlang water zitten als het niet dag in dag uit 25+ graden is.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Water in voetenbak type 89

    Het interieur is er een week of 3 uit geweest en de isolatie is gedroogd met kacheltjes. Het was nog niet 100% droog, maar zeker niet meer zo nat als het nu weer is. De A-stijl is wel een goede om na te kijken, heb daar inderdaad wel een klein 'gat' zitten langs de ruit waar het mogelijk niet goed wordt afgedicht. Verder zit er geen roest rond de stijlen, was dat wel het geval dan had ik gesnapt waar het vandaan kwam.


  6. #6
    Viper109's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    28
    Posts
    215
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Water in voetenbak type 89

    Mijn 90 was echt rot rond de ramen en is daar ook gelast en opnieuw gespoten door de vorige eigenaar. Toen ik echter het tapijt eruit haalde had ik hetzelfde probleem als Ruben. Alles zeiknat in de isolatie. Het is dus zeker een mogelijkheid. Maar zou je dat dan ook niet zien op je dashboard of onder je A-stijl dat daar water langs loopt? Ik sluit niet uit dat het een mogelijkheid is maar ik ben benieuwd of je dat niet vrij eenvoudig zou zien.
    Restaurateur
    -Audi 100 2.3E 1988 NF
    -Audi 90 2.3E 1987 NG

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •