Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: Plastic spanner D-riem ABT 2.0 slecht

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Plastic spanner D-riem ABT 2.0 slecht

    Bij het vervangen van de koppakking aan mijn abt-motorblok is de distributie er ook af geweest. De garagist vertelde me nadien dat het lager van de plastic spanrol van de D-riem erg slecht was, behoorlijk was ingesleten en dat ik door het oog van de naald ben gegaan. Nog 1000 km en het was misschien einde verhaal geweest.
    De spanrol is door een andere garage geplaatst bij de motorruil 4,5 jaar terug en zat er zo'n 50.000 km op. Ik heb het ding vast gehad en inderdaad voelde het lager intussen erg slecht.
    Misschien een kwestie van verkeerd monteren cq afstellen van de riem, maar het is volgens de garagist waarschijnlijk vooral een centenkwestie geweest. Hij is geen liefhebber van die plastic dingen.

    Overigens waren ook de nieuwe voorpijp en katalysator niet gasdicht gemonteerd, zoals ik al wist. Ze hadden de oude pakking gebruikt die verkeerd om gemonteerd. Het geeft ernstig te denken over het vakmanschap bij sommige garages. Erg jammer, ben 21 jaar klant geweest bij mijn oude garage.
    Laatst gewijzigd door Paudio; 01-03-19 om 08:23.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •