Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: 2.3E NG, temperatuur blijft op nul op instrumentenpaneel

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2019
    Leeftijd
    33
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard 2.3E NG, temperatuur blijft op nul op instrumentenpaneel

    Recent heb ik onze auto voorgesteld in de showroom, zie link onderaan. Wij gaan in juni een trip maken naar de Noordkaap en via Rusland en de Baltische staten terug naar Nederland. Voor deze tour zullen wij geld inzamelen voor KiKa. Voor we deze trip maken moet onze auto natuurlijk wel in orde zijn. Het belangrijkste probleem is dat wij leken zijn op autogebied. Hier werken wij natuurlijk aan en wij leren dagelijks bij!

    Het volgende probleem is dat de temperatuurmeter geen uitslag geeft op het instrumentenpaneel. De radiateur gaat wel draaien dus mijn lekengedachte is dat er wel een signaal aankomt bij de radiateur dat er een bepaalde temperatuur wordt bereikt. De vorige eigenaar heeft het probleem ondervangen door een metalen thermometertje tegen het blok aan te plaatsen en een digitaal schermpje te plaatsen in het middenconsole. Maar als we een bepaalde snelheid bereiken geeft dit ding altijd 30-35 graden aan ivm rijwind.

    Wat wij hebben gedaan (of laten doen): is de sensor zelf controleren. De stekker (op de plek waar hij op de plek van de sensor aankomt) met zichzelf verbonden, dit zou volgens de monteur ervoor moeten zorgen dat de temp langzaam op gaat lopen tot maximum op het instrumentenpaneel, maar de meter gaf geen kik. Ook zijn de zekeringen gecontroleerd, en wat kabels doorgemeten onder de motorkap. Het feit dat de vorige eigenaar een thermometer op het blok heeft geplakt zegt mogelijk iets over de complexiteit van dit probleem? Ik denk dat het probleem ergens tussen de plaats van de zekeringen en het paneel zit omdat de rest redelijk uitgesloten lijkt.

    Ik heb het instrumentenpaneel er uitgehaald om lampjes achter de teller te vervangen en toen zag ik wel deze geel met rode ?afgeknipte? draad. (zie bijlage)
    WhatsApp Image 2019-03-28 at 09.16.33.jpg

    Ik hoop dat er iemand is die een suggestie heeft!

    Link naar showroom:
    https://www.audiforum.nl/forum/audif...en-stefan.html

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 2.3E NG, temperatuur blijft op nul op instrumentenpaneel

    Hmm, afgeknipte draad en een niet werkende temperatuurmeter? Iemand heeft in het verleden een probleem willen verdonkeremanen.

  3. #3
    Viper109's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    28
    Posts
    215
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: 2.3E NG, temperatuur blijft op nul op instrumentenpaneel

    Temperatuursensor zit links voor naast het blok onder op de flens naast de stuurpomp. Hier zitten er 2 op en de onderste dikke is van je instrumentenpaneel. Deze wil nog wel eens sneuvelen. Ding kost 5 euro ofzo dus gewoon zoizo vervangen. Of die afgeknipte draad er iets mee te maken heeft zou je even moeten kijken in het elektrisch schema. Om het echt uit te sluiten zou je er een keer voeding aan kunnen gooien om te kijken wat er dan gaat branden of bewegen. Levert dit beide niks op dan weerstanden gaan meten over de draad en gaan volgen. Kom je vanzelf een keer bij een draadbreuk uit.
    Restaurateur
    -Audi 100 2.3E 1988 NF
    -Audi 90 2.3E 1987 NG

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2019
    Leeftijd
    33
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 2.3E NG, temperatuur blijft op nul op instrumentenpaneel

    Bedankt, gaan we daar dit weekend even mee verder. Ik rapporteer dan terug

    Enig idee waar we een dergelijk schema kunnen vinden? We hadden al eerder gezocht maar tot op heden nog geen succes gehad.
    Laatst gewijzigd door Baltic Olandas; 28-03-19 om 11:57.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 2.3E NG, temperatuur blijft op nul op instrumentenpaneel

    Ik heb wel een vraagbaak Audi 80 liggen, maar woon in Zeeland.


  6. #6
    Viper109's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    28
    Posts
    215
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: 2.3E NG, temperatuur blijft op nul op instrumentenpaneel

    Vraagbaak, Haynes, So wird's gemacht, blauwe mappen van audi. Genoeg naslagwerk over te vinden. Zonder een basis naslagwerk is er trouwens ook niet te sleutelen aan een auto. Dus ongeacht het elektrisch schema zoizo een must om aan te schaffen.
    Restaurateur
    -Audi 100 2.3E 1988 NF
    -Audi 90 2.3E 1987 NG

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 2.3E NG, temperatuur blijft op nul op instrumentenpaneel

    Jetzt hilfe ich mirselbst, of zoiets. Mijn Duits is helaas niet geweldig.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2019
    Leeftijd
    33
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 2.3E NG, temperatuur blijft op nul op instrumentenpaneel

    Duitse vraagbaak gescoord, Ik heb mijn wintersport-duits toch een beetje overschat. Dus dan maar met google translate erbij

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •