Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Loopt niet in deellast (denk ik), ABT 90 pk

  1. #1

    Standaard Loopt niet in deellast (denk ik), ABT 90 pk

    Nou, nu heb ik ook eens een probleem.

    Even ter inleiding: twee jaar geleden een 80 B4 gekocht uit 95 van de eerste eigenaar met net 72000km op de teller. Dit is dus een blijver en sindsdien als bijna 20.000 gereden.

    Helemaal in het begin de temp. van de motronic sensor vervangen omdat hij koud niet wilde starten. Daarna dus bijna 20.000 echt 100% probleemloos.

    Zoveel vertrouwen dat ik de auto zelfs afgelopen week heb gebruikt voor een trip naar Milaan. Heen en weer toch ruim 2000 km. En natuurlijk, ook deze probleemloos.

    Maar nu heb ik dus wel een probleem:
    Eerst een paar verschijnselen.

    Meest opvallende: de auto loopt stationair alsof ik voortdurend gas geef en gas loslaat. loopt op tot 1500rpm, zakt dan weer tot pakweg 900, geeft weer gas, zakt weer af, etc etc. En dus: zonder dat ik iets doe.

    Tweede verschijnsel. De motor reageert heel sterk op gas geven en gas loslaten. Het is bijna aan/uit. overgang is hard, het smeuiige is weg

    derde: het is vandaag zomaar ineens tijdens een rit van pakweg 150 km begonnen. Motor opnieuw starten bracht geen uitkomst.

    vierde: tijdens rijden op de snelweg merk ik eigelijk bijna niets, hij lijkt alleen een fractie minder aan het gas te hangen.


    De verschijnselen doen me denken dat er iets mis is met het deellast systeem ( geen idee of dit om zo'n motronic single point systeem zit) en dat het vollast systeem nu in een soort noodloop ook het stationair toeretal probeert te regelen.

    Ik ben best technisch maar met dit soort electronsche systemen voel ik me toch echt kansloos. Wie kent het fenomeen, en nog mooier, de oplossing?
    audi, de enige met echte voorsprong

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Loopt niet in deellast (denk ik), ABT 90 pk

    euh, stappenmotor misschien defect? Vervuiling gasklephuis? Er is verder niets vervangen, als ik het goed begrijp.

    Gaat het gas geven cq loslaten schokkerig? Dat heb ik ook. Nu weet ik wel dat de motorsteunen bij mij niet super meer zijn.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •