Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: 80 B3 subframe silent blocs vervangen

  1. #1

    Standaard 80 B3 subframe silent blocs vervangen

    De silentblocs van mijn 80-B3 moeten vervangen worden.
    Enkele vragen ;
    -Dient het ganse subframe onder de wagen uitgehaald te worden of is er ook een andere oplossing?
    -Is er ergens een beschrijving van de uit te voeren werken te vinden ? (nog niets zinnigs gevonden)
    -Ik had al in de lokale Audi garage geweest zien voor de 4 silentblocs maar die zeijn daar niet meer te verkrijgen.
    Online heb ik ook al gezocht maar niet gevonden (out of stock...) Waar zijn ze nog te vinden?
    Dank.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 80 B3 subframe silent blocs vervangen

    Ik heb het eens gedaan door de auto op een brug te zetten, 1 bout los te maken, blokje tussen subframe en carrosserie en dan met een transmissiekrik het rubber eruit te persen. Hoop gedoe en vooral het erin persen was lastig maar de auto hoefde niet uitgelijnd te worden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: 80 B3 subframe silent blocs vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Ik heb het eens gedaan door de auto op een brug te zetten, 1 bout los te maken, blokje tussen subframe en carrosserie en dan met een transmissiekrik het rubber eruit te persen. Hoop gedoe en vooral het erin persen was lastig maar de auto hoefde niet uitgelijnd te worden.
    Bedankt.
    Kan u mij ook zeggen hoe je die erin geperst hebt?
    In veronderstel dat ze er langs onder in gaan?

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 80 B3 subframe silent blocs vervangen

    Het is een jaar of 12 geleden... ik meen met ringen en draadeinden, maar ik weet niet meer vanaf welke kant.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 80 B3 subframe silent blocs vervangen

    De 2 voorste SB's zitten er van onderuit ingeperst. De 2 achterste zijn echter van bovenuit erin geperst. Silent blocks is even zoeken, maar op Auto-onderdelen24/Autodoc zijn ze volgensmij nog gewoon verkrijgbaar. In een partscatalogus het OEM nummer opzoeken en ingeven op de genoemde sites.
    Ford Scorpio 2.4i GL (ARC) - 1987
    Audi 100 CS Quattro 2.3E (NF) - 1987
    Mercedes-Benz C180 Kompressor (M271.946) - 2003


  6. #6

    Standaard Re: 80 B3 subframe silent blocs vervangen

    OK, bedankt voor de antwoorden.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •