Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Schokdempers voor vervangen B4 Avant

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    40
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Schokdempers voor vervangen B4 Avant

    Ik heb vorige week mijn schokdempers en veren achter vervangen (versterkt wegens lpg). Dit ging vrij handig dankzij autodoc op youtube. Nu zou ik vanvoor nog moeten maar daar vind ik niets van terug. Heeft iemand daar een handleiding van? Of een site of?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Schokdempers voor vervangen B4 Avant

    Veerpoot eraf, veer in een klem, bovenaan losmaken, demper eruit. Vergeet niet om het toplager te vervangen, beetje olie in de veerpoot doen, laten uitlijnen als je alles weer in elkaar hebt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Viper109's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    28
    Posts
    215
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Schokdempers voor vervangen B4 Avant

    Vanwege LPG zou je voor de veren niet hoeven te vervangen lijkt me. Daar is geen noemenswaardig gewicht bij gekomen. Tenzij je auto nu heel raar veert of handelt. Mocht je t toch vervangen dan precies zoals Tom hierboven beschreef.
    Restaurateur
    -Audi 100 2.3E 1988 NF
    -Audi 90 2.3E 1987 NG

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    40
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Schokdempers voor vervangen B4 Avant

    Kort maar bondig... Ik ga het zo eens proberen. Dank je wel! Nieuwe toplager is er bij besteld 👌

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    40
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Schokdempers voor vervangen B4 Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Viper109 Bekijk Berichten
    Vanwege LPG zou je voor de veren niet hoeven te vervangen lijkt me. Daar is geen noemenswaardig gewicht bij gekomen. Tenzij je auto nu heel raar veert of handelt. Mocht je t toch vervangen dan precies zoals Tom hierboven beschreef.
    Nee dat is niet absoluut nodig, maar ze zijn 28 jaar oud... De achterste zagen er vreselijk uit dus dacht ik om de voorste ook maar te doen dan... Dan ligt hij mooi strak terug. Vanvoor is de wielkap nogal gapend.


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Schokdempers voor vervangen B4 Avant

    Het zijn gewoon McPherson-poten, daar is wel een YT-filmpje over te vinden als je het eerst wilt zien. Brug, luchtgereedschap en goede veerklemmen zijn essentieel.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    40
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Schokdempers voor vervangen B4 Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Het zijn gewoon McPherson-poten, daar is wel een YT-filmpje over te vinden als je het eerst wilt zien. Brug, luchtgereedschap en goede veerklemmen zijn essentieel.
    Het materiaal kan ik aankomen dat zal lukken. Het is gewoon omdat het er zo verschillend uitziet van de achterkant... Voor schuift de demper ergens in gok ik (schotel waar de veer op rust zit niet vast aan de demper). Wou beetje zeker zijn voor ik er aan begon.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    40
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Schokdempers voor vervangen B4 Avant

    Weet er iemand of de veerpoten (schokdemperhouder), ik weet de exacte naam niet, nog ergens te vinden zijn?
    Ik zou ze ook graag in ene weg nieuw steken. Maar online vind ik het niet.

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Schokdempers voor vervangen B4 Avant

    Nee, die zijn niet meer nieuw te krijgen. Maar tenzij ze krom of doorgeroest zijn is vervangen ook niet nodig. Een keer stralen en in de machinelak of poedercoat zetten is op zich genoeg. Wel de schroefdraden afplakken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    40
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Schokdempers voor vervangen B4 Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Nee, die zijn niet meer nieuw te krijgen. Maar tenzij ze krom of doorgeroest zijn is vervangen ook niet nodig. Een keer stralen en in de machinelak of poedercoat zetten is op zich genoeg. Wel de schroefdraden afplakken.
    Ok dank je voor je snelle reactie!

  12. #11
    Viper109's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    28
    Posts
    215
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Schokdempers voor vervangen B4 Avant

    Als je je voorpoten netjes laat behandelen dan komt dat helemaal goed. Mijne laten stralen, schoeperen en poedercoaten. Resultaat spreekt voor zich.





    Hou er dan wel rekening mee dat je het voorlager moet vervangen. Daar heeft niet iedereen het juiste gereedschap en ervaring voor. En wat tom al zei: draadjes en pasvlakken netjes afdekken voor je ze weg brengt.
    Laatst gewijzigd door Viper109; 27-03-20 om 17:16.
    Restaurateur
    -Audi 100 2.3E 1988 NF
    -Audi 90 2.3E 1987 NG

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    40
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Schokdempers voor vervangen B4 Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Viper109 Bekijk Berichten
    Als je je voorpoten netjes laat behandelen dan komt dat helemaal goed. Mijne laten stralen, schoeperen en poedercoaten. Resultaat spreekt voor zich.





    Hou er dan wel rekening mee dat je het voorlager moet vervangen. Daar heeft niet iedereen het juiste gereedschap en ervaring voor. En wat tom al zei: draadjes en pasvlakken netjes afdekken voor je ze weg brengt.
    Wauw.. Ziet er wel super uit!
    Ik ga sowieso eens horen of het juiste gereedschap aanwezig is vooraleer ik er aan begin. Dank je voor de tips

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •