Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Vermogensverlies 2.6 bij 3100 toeren, injectie stopt ermee?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    40
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Vermogensverlies 2.6 bij 3100 toeren, injectie stopt ermee?

    Ik begin hier veel te posten maar ok. Mijn wagen verliest volledig vermogen bij 3100 toeren. Hij rijdt op lpg maar het probleem doet zich zowel bij lpg als benzine voor. Als ik aan dat toerental komt begint hij enorm te bokken (enkel in versnelling, neutraal is geen probleem). De lpg garage zag vandaag op de computer dat de brandstofinjectie volledig wegvalt dan. Grafiek schiet volledig op en af. Ze denken dat het de computer motormanagement is. De gewone garage gokt de ontsteking... Heeft er iemand ervaring mee?

    Want rond me gissen ze allemaal.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Vermogensverlies 2.6 bij 3100 toeren, injectie stopt ermee?

    Motormanagement van de 12V-blokken is niet erg complex, er zit niet genoeg verfijning in om bij een bepaald toerental de inspuiting stop te zetten. Een drukmeting van de brandstof bij de injectors lijkt me een goed idee.
    Hoe kan het dat de een constateert dat er niet wordt ingespoten en dag een ander de ontsteking verdenkt? Beide zijn mogelijk maar niet gerelateerd. Als de ontsteking ineens wegvalt heb je het idee van een toerenbegrenzer, dan kop je de voorruit eruit.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    40
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Vermogensverlies 2.6 bij 3100 toeren, injectie stopt ermee?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Motormanagement van de 12V-blokken is niet erg complex, er zit niet genoeg verfijning in om bij een bepaald toerental de inspuiting stop te zetten. Een drukmeting van de brandstof bij de injectors lijkt me een goed idee.
    Hoe kan het dat de een constateert dat er niet wordt ingespoten en dag een ander de ontsteking verdenkt? Beide zijn mogelijk maar niet gerelateerd. Als de ontsteking ineens wegvalt heb je het idee van een toerenbegrenzer, dan kop je de voorruit eruit.
    De een verdenkt het omdat hij het op dr grafiek kon zien tijdens het rijden... Dat de brandstof toevoeging naar 0 viel en omhoogschoot en dit telkens opnieuw.
    En ik weet niet hoe snel je een vooruit er uit kopt maar ik weet wel dat het stevige slagen zijn telkens. Het is niet dat je rustig kan blijven zitten ...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •