Resultaten 1 tot 11 van de 11
    1. #1

      Standaard 2.3 20V krijgt teveel benzine

      Hallo, mijn Audi 90 2,3 20v krijgt teveel benzine. Wanneer je gas geeft komt er een zwarte rook pluim uit. Er zit een externe benzinepomp op zou deze teveel druk geven?

    2. #2

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2013
      Posts
      1.021
      Kudos
      2
      Auto
      Audi 80

      Standaard Re: 2.3 20V krijgt teveel benzine

      Wat bedoel je met een externe benzinepomp? Er zit een pomp in de tank. Hoe weet je of ie teveel benzine krijgt? Bij koude of warme start of allebei?

      Bij zwarte rook denk ik eerder aan verbrande olie.

    3. #3

      Standaard Re: 2.3 20V krijgt teveel benzine

      Bij een type 89 hangt de pomp onder de auto.

      Er hoort een drukregelaar in je brandstofsysteem te zitten.
      WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

    4. #4

      Standaard Re: 2.3 20V krijgt teveel benzine

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paudio Bekijk Berichten
      Wat bedoel je met een externe benzinepomp? Er zit een pomp in de tank. Hoe weet je of ie teveel benzine krijgt? Bij koude of warme start of allebei?

      Bij zwarte rook denk ik eerder aan verbrande olie.
      De orginele tank is weg. Er zit een aluminium tank in met een externe pomp die niet in de tank zit zoals orgineel. Wanneer de auto stationair loopt stottert hij ook. Bij een koude motor is er geen probleem maar bij een warme motor wel problemen.

    5. #5
      Viper109's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      09 2017
      Leeftijd
      24
      Posts
      188
      Kudos
      0
      Auto
      Audi 100

      Standaard Re: 2.3 20V krijgt teveel benzine

      Als er geen originele pomp onder zit moet je toch maar eens gaan kijken wat die anders is dan. Maar bij mijn beste weten heeft de 20v elektrisch gestuurde injectoren. Dus als je pompdruk te hoog is zou die dat naar mijn eigen zeggen moeten kunnen afregelen. De rest gaat dan gewoon terug de retourleiding in. Eerder iets mis in je inspuit programma of je lambdasensor ofzo.
      Restaurateur
      -Audi 100 2.3E 1988 NF
      -Audi 90 2.3E 1987 NG


    6. #6

      Standaard Re: 2.3 20V krijgt teveel benzine

      Hij zal inderdaad normaal op de lambda terugregelen tot max 25%, ik vermoed eerder een slechte verbranding door defecte bougiekabel, kapotte bougie, of simpleweg de temeratuurzender waardoor hij op de choke blijft lopen.
      Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
      TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
      www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

    7. #7

      Standaard Re: 2.3 20V krijgt teveel benzine

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr. Bekijk Berichten
      Hij zal inderdaad normaal op de lambda terugregelen tot max 25%, ik vermoed eerder een slechte verbranding door defecte bougiekabel, kapotte bougie, of simpleweg de temeratuurzender waardoor hij op de choke blijft lopen.
      Hoe is dit te controleren of uit te sluiten? Of is het klakkeloos vervangen?

    8. Ad
    9. #8

      Standaard Re: 2.3 20V krijgt teveel benzine

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mikemul Bekijk Berichten
      Hoe is dit te controleren of uit te sluiten? Of is het klakkeloos vervangen?
      Doormeten met diagnosesoftware en multimeter.
      Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
      TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
      www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

    10. #9
      Viper109's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      09 2017
      Leeftijd
      24
      Posts
      188
      Kudos
      0
      Auto
      Audi 100

      Standaard Re: 2.3 20V krijgt teveel benzine

      Kunt eens proberen met sensoren een voor een los trekken. Als ie er significant slechter van gaat lopen weet je dat die sensor nog voldoende doet. Mocht je een boek met meetwaardes hebben is nameten natuurlijk iets nauwkeuriger en wetenschappelijker.
      Restaurateur
      -Audi 100 2.3E 1988 NF
      -Audi 90 2.3E 1987 NG

    11. #10

      Standaard Re: 2.3 20V krijgt teveel benzine

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Viper109 Bekijk Berichten
      Kunt eens proberen met sensoren een voor een los trekken. Als ie er significant slechter van gaat lopen weet je dat die sensor nog voldoende doet. Mocht je een boek met meetwaardes hebben is nameten natuurlijk iets nauwkeuriger en wetenschappelijker.
      Dit ga ik proberen, de meetwaardes via een boek heb ik niet

    12. #11

      Standaard Re: 2.3 20V krijgt teveel benzine

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Viper109 Bekijk Berichten
      Kunt eens proberen met sensoren een voor een los trekken. Als ie er significant slechter van gaat lopen weet je dat die sensor nog voldoende doet. Mocht je een boek met meetwaardes hebben is nameten natuurlijk iets nauwkeuriger en wetenschappelijker.
      Ik heb de labda losgetrokken maar er is geen hoorbaar verschil betekent dit dat de labda stuk is ?

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •