Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Bijgeluid bij handrem optrekken B4

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Bijgeluid bij handrem optrekken B4

    10.000 km geleden zijn mijn remblokken en remschijven van links en rechter achter vernieuwd van mijn Audi 80 B4 2.0E 21994. Als ik mijn handrem optrek en duw tegelijkertijd de wagen naar achter dan hoor ik een bepaald metaal geluid. Wie weet hoe dit wordt veroorzaakt en hoe is dit te verhelpen, is dit zorgelijk? De wiel lopen verder geheel vrij, remt prima en de hitteschilden lopen vrij van de schijfrem.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Bijgeluid bij handrem optrekken B4

    Waarom moet je de auto naar achteren duwen als je de handrem aantrekt? Als de handrem goed werkt en niet aanloopt lijkt me niets mis met het systeem.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Bijgeluid bij handrem optrekken B4

    Ja klopt, de handrem werkt goed en loopt niet aan. Ik heb inmiddels het opgelost door de veerschotels van de schroefveren wat in te spuiten en het is nu opgelost. Was denk ik een bepaalde reonantie / kantelmoment als de Audi plotseling op de handrem wordt gezet als de auto nog in beweging is. Ik heb gezien dat de bovenzijde de schroefveer in rubberen blok valt en onder niet terwijl onder vuil en zand het probleem kan veroorzaken is mijn idee

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Bijgeluid bij handrem optrekken B4

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter sr Bekijk Berichten
    Ja klopt, de handrem werkt goed en loopt niet aan. Ik heb inmiddels het opgelost door de veerschotels van de schroefveren wat in te spuiten en het is nu opgelost. Was denk ik een bepaalde reonantie / kantelmoment als de Audi plotseling op de handrem wordt gezet als de auto nog in beweging is. Ik heb gezien dat de bovenzijde de schroefveer in rubberen blok valt en onder niet terwijl onder vuil en zand het probleem kan veroorzaken is mijn idee
    Ik herken dat geluid, als ik de handrem niet goed genoeg heb aangetrokken. Grote metalen koektrommel, zo'n auto.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •