Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Warme voeten door koelvloeistof links en rechts, tankje leeg onder de motorkap

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Warme voeten door koelvloeistof links en rechts, tankje leeg onder de motorkap

    Een beetje pech gehad met mijn Audi 80 B4.
    Ik hoorde opeens pfffffffffffffffffffff en kwam stoom uit mijn dashboard. De ramen besloegen.
    Ik had direct door dat dit niet goed kan zijn. Direct door naar huis gereden. Was nog 4km.
    Thuis aangekomen bleef er maar stoom komen uit het dashboard.
    Later keek ik even onder de motorkap en zag dat het tankje van koelvloeistof leeg is.
    Toen dacht ik van kijk even onder de matten en jawel. Drijfnat zijn deze zowel links als rechts.

    Kan er een slang gescheurd zijn door de temperatuur of is er iets anders aan de hand?
    Is het veel werk om dit te onderzoeken?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Warme voeten door koelvloeistof links en rechts, tankje leeg onder de motorkap

    Kachelradiateur en ja, veel werk. Hele dashboard moet eruit.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Warme voeten door koelvloeistof links en rechts, tankje leeg onder de motorkap

    Laten doen in de garage kostte mij kort na aanschaf een kleien 500 euro. Dat is 11 jaar geleden bij een andere garage dan waar ik nu naartoe ga, dus wat het nu zou kosten is gissen.

    Ik durf er bijna wel vergif op in te nemen dat het de kachelradiateur is. Materiaalkosten vallen mee, maar het is veel werk.

  4. #4
    EricW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    371
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Warme voeten door koelvloeistof links en rechts, tankje leeg onder de motorkap

    Absoluut de kachelradiator. Er zal een scheurtje ontstaan zijn in de kunststof aansluiting waar de koelwaterslang aan zit. Zal inderdaad dashboard uitbouwen worden. Heb het zelf ooit een x bij m'n Golf 3 VR6 gehad.....helaas erg veel werk, onderdeel is relatief goedkoop.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Warme voeten door koelvloeistof links en rechts, tankje leeg onder de motorkap

    Mijn drie jaar geleden nieuw geplaatste radiateur (de gewone vooraan) bleek begin dit jaar alweer te lekken. Ik heb die zelf geplaatst samen met een kennis die vroeger monteur was. De kunststof leidingen aan weerszijden bleken alweer te lekken, waarschijnlijk doordat ze slecht waren geworden nadat het onderdeel jarenlang ergens in een magazijn had gelegen. Misschien in de gaten houden?

    Mijn garagist heeft bij het plaatsen van de nieuwe kachelradiateur 11 jaar terug zelf iets gefabriceerd in plaats van de kunststofleidingen. Tot dusver gaat dat goed.
    Laatst gewijzigd door Paudio; 27-10-20 om 20:32.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Warme voeten door koelvloeistof links en rechts, tankje leeg onder de motorkap

    Zo, auto weer terug. Droge en warme voeten .

    Helaas laat de factuur een bedrag zien wat ik niet had willen zien Enorm veel tijd heeft het gekost om de nieuwe kachelradiator in te bouwen.
    Dat had ik wel verwacht en links en rechts gelezen. Het is niet anders als je geen twee rechter handen bezit.
    Zonder kachel is de auto ook niets waard en is autorijden al helemaal niet leuk in de herfst.
    Gewoon maar weer genieten van mijn mooie Audi 80 B4 avant.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Warme voeten door koelvloeistof links en rechts, tankje leeg onder de motorkap

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Adje243 Bekijk Berichten
    Zo, auto weer terug. Droge en warme voeten .

    Helaas laat de factuur een bedrag zien wat ik niet had willen zien Enorm veel tijd heeft het gekost om de nieuwe kachelradiator in te bouwen.
    Dat had ik wel verwacht en links en rechts gelezen. Het is niet anders als je geen twee rechter handen bezit.
    Zonder kachel is de auto ook niets waard en is autorijden al helemaal niet leuk in de herfst.
    Gewoon maar weer genieten van mijn mooie Audi 80 B4 avant.
    Ik was rond de 500 euro kwijt destijds. Daar heb je geen andere auto voor, of in elk geval geen auto zonder nieuwe mankementen en naderende afkeurpunten. Het zijn fijne auto's die enorm lang mee kunnen gaan, maar tussentijds gaan er wel dingen stuk en dat kan de sfeer aardig verknallen. Veel plezier voorlopig.

  8. Ad
  9. #8
    EricW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    371
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Warme voeten door koelvloeistof links en rechts, tankje leeg onder de motorkap

    Gelukkig weer opgelost!
    En ja, soms vallen de kosten tegen als je het moet laten repareren, maar nu kun je weer van je heerlijke auto genieten.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Warme voeten door koelvloeistof links en rechts, tankje leeg onder de motorkap

    Bedank voor jullie berichten.
    Ik krijg iedere keer een grote grijns op mijn gezicht wanneer ik achter het stuur kruip van mijn 80. Wat een geweldige auto.
    Auto's kosten geld en hobby's ook. Snel maar vergeten de hoge nota.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Warme voeten door koelvloeistof links en rechts, tankje leeg onder de motorkap

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Adje243 Bekijk Berichten
    Bedank voor jullie berichten.
    Ik krijg iedere keer een grote grijns op mijn gezicht wanneer ik achter het stuur kruip van mijn 80. Wat een geweldige auto.
    Auto's kosten geld en hobby's ook. Snel maar vergeten de hoge nota.
    In aanschaf zijn ze niet duur. De dingen die kapot gaan of zijn, zijn irritant maar vrij standaard, waaronder het kacheltje en andere delen van het koelsysteem. Olieverbruik komt veel voor, maar bij mij is de motor vorig jaar aangepakt (oa koppakking) en nu is dat verwaarloosbaar (wel peilen!). Dat kostte me iets meer dan 500 euro.

    Ik heb de mijne nu bijna 11 jaar. In die tijd heb ik wel een keer een ruilblok van de sloop laten plaatsen. Waarschijnlijk was het oude kapot gegaan door verkeerde olie voor zo'n oud machientje (5W40). Het 'nieuwe' blok draait nu ruim zes jaar mee en staat nu op ongeveer 244.000 km.

  12. #11
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard Re: Warme voeten door koelvloeistof links en rechts, tankje leeg onder de motorkap

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Adje243 Bekijk Berichten
    Bedank voor jullie berichten.
    Ik krijg iedere keer een grote grijns op mijn gezicht wanneer ik achter het stuur kruip van mijn 80. Wat een geweldige auto.
    Auto's kosten geld en hobby's ook. Snel maar vergeten de hoge nota.
    Dat is de spirit! Leuk dat je niet een Oudi naar de sloop hebt laten verdwijnen hierom! Veel rijplezier er weer mee!
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Warme voeten door koelvloeistof links en rechts, tankje leeg onder de motorkap

    Bedankt.
    Scheelt ook (denk ik) dat ik veel werk (vervangen en onderhoud) al heb laten doen aan de auto en dat het gaat om een 2.8 blok.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Warme voeten door koelvloeistof links en rechts, tankje leeg onder de motorkap

    Zeker en een model met de 2,3 vijfcilinder of die V6 van jou wordt langzamerhand meer waard. Al zag ik dat dit voorjaar hier in de buurt nog een op het oog redelijke vijfcilinder B4 is gesloopt.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •